Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jo, men det går en grense slik jeg ser det.

Markedet vet ingenting om inntektsmodellen til Conan Exiles og de bør minimum kunne supplere med noe informasjon her til sine investorer.

Gjerne en modell med ulike scenario for antall solgte i det minste med angivelse av “worst”, “medium” og “high” scenario med de forbehold de naturligvis må ta av forsiktighetshensyn og kun med antall solgte uten øvrig pris/inntektsinformasjon. Det ville være investorvennlig og ryddig.

Langt ryddigere enn å komme med null informasjon slik status er p.t.

Hvor mange selskap på børsen opererer med null tallfestet estimat eller forventning når de kommuniserer et større prosjekt via børsmeldinger ?

1 Like

139 i spillet nå, mot 112 på samme tidspunkt i går.

1 Like

Funcom har lagt frem hvordan andre spill i sjangeren har solgt og kommet med en del grunner til hvordan CE skiller seg ut / har visse fortrinn sammenlignet med disse. Synes ikke de kan klandres for å ikke gi nok guiding, spesielt med tanke på hvordan de har bommet på sine prognoser tidligere.

Funcom har gått ganske langt i kommunisere hva de forventer av CE, om du sammenligner med andre spillselskaper så er ikke dette vanlig. Selv HUGO har sluttet med dette nå (nok et eksempel på hvor feil det kan gå å forsøke å spå omsetning på spill som er under utvikling).

Se følgende presentasjon http://cdn.funcom.com/investor/2016/Funcom_2016_Plans.pdf

10 Likes

Velkommen Tyskland :clap:

2 Likes

Begynner å bli mange videoer ute på youtube nå, fra mange ulike land. Telte 17 stk som er lagt ut bare de siste 5 timene. Ikke like mange følgere på alle kontoer, men virker som at spillet sprer seg ganske fort nå :slight_smile:

3 Likes

Nærmer seg 1,2 mill visninger på 1 døgn, det er ikke dårlig!

6 Likes

Kursen reagerer ikke tror jeg fordi folk flest som er på børs ikke er på youtube eller sosiale medier der “kidsa” er.

Enten kan H&S overraske positivt på bunnlinjen (kursoppgang), eller så blir det som guidet (nøytralt). Er det noe poeng i å melde om antall spillere til enhver tid? For meg virker dataene høyst usikre…[quote=“pdx, post:1, topic:838, full:true”]
Den andre tråden ble låst etter 10 000 innlegg, vi fortsetter her.
[/quote]

sluttkurs i dag 1.27 :frowning:

1 Like

Leste på xtrainvestor chat at det begynner en rettssak mot de som tidligere var sjefer i Funcom i morgen. Kan det ha gjort at kursen falt i dag? At folk var redd ekle overskrifter i aviser?

2 Likes

er nok det+Q3 som vi vet har røde tall fordi det ikke var noe i perioden som genererte spesielt mye inntekter og utgiftene til CE er der.

Tror vi kan få en god periode når Q4 kommer med tallene fra H&S og CE launch kommer, men det er jo fortsatt en stund til.

1 Like

Skulle kanskje solgt mer igår !?

Kommer helt snn på strategien din

1 Like

Min strategi er ofte å kjøpe et radbrukket selskap som ser ut til å karre seg på beina. Å plukke opp et case med MarketCap på 100 mill NOK og holde det til det passerer 5 milliarder er min favoritt

14 Likes

Sagt i så mange ord: kjøper man nå vil man tjene sykt mye penger.

Blir spennende å se hvor mange som spiller det på Halloween :slight_smile:

1 Like

Den må ha vært ganske mislykket for ellers ville du neppe vært her og skrevet :scream:

Jeg trenger ikke skrive her, men deler gjerne oppgangen denne gang med dere hobbyinvestorer.

2 Likes

Har plukket opp noen tips på hegnar online i dag. 250 000 solgte i løpet av uka.

2 Likes

Strategien er vel egentlig å sitte freomver, så svar til meg sjølv blir egentlig da : Nei

2 Likes

Ser helst at du fortsetter å dele dine synspunkter, er inspirerende å lese dine stort sett nøytrale og gode, velbegrunnete synspunkter, skulle vert flere med dine kunnskaper/ egenskaper

4 Likes