Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ingen tvil om at Nova kan ha rett her. The Park fikk mange salg første dagen og gikk rett ned igjen. H&S har jevnt og trutt hatt en stigning, og er nå på 170 spillere igjen. I bakhånd har de sannsynligvis oppdateringer som vil fange ny interesse, og sannsynligheten for maps/nye masker og lignende er stor. Dette kommer de til å spille på, noe annet ville være idiotisk! For alt vi vet har de allerede ferdig DLC/maps/masker…som de sparer på for å gi ut når interessen dabber. Det blir veldig godt mottatt dette spillet her - mye bedre mottatt enn The Park, hvor streamerne var mer lunkne.

Et så lite map er jo genialt for utvidelser uten at det krever for mye ressurser. Tilfeldig at Funcom nå har laget et spill med et så lite område? Nei det tror jeg ikke. Mulig jeg er for optimistisk, men jeg tror dette er godt gjennomtenkt og at vi snart får se tilleggspakker…

1 Like

Kursen i Funcom aksjen beveget seg på Fredag ned til de nivåer jeg kjøpte på og jeg valgte å selge alt. Selskapet har det tungt økonomisk, det er ingen hemmelighet, så usikkerheten i markedet er til å ta og føle på. Jeg vurderte å beholde rundt 60% men valgte altså å selge alt. Jeg satt igjen med en avkastning på et par prosent som tilsvarer noen tusenlapper for meg. Helt OK.

Planen er å gå inn igjen på litt lavere nivåer, med en lavere snittkurs enn jeg hadde, noe jeg ser på som store muligheter spesielt med tanke på den kommende uken. Mulig jeg bommer helt, men jeg tviler på at rapporten som kommer på Onsdag er noe spesielt bra. Selskapet har hatt svært lite med penger og har nesten vært på randen av konkurs. De fikk inn noe penger på siste emisjonen, men dette er ikke noe jeg ser på som inntekt for selskapet. Tror nok det vil komme noen røde tall fra Funcom på Onsdag, men jeg ser på det som stor mulighet for at det kan bli den siste negative rapporten fra Funcom. Spent på hvor lavt jeg eventuelt klarer å komme meg inn igjen til uken.

5 Likes

Tror du ikke at alle forventer at den blir dårlig, og at dette vises igjen i kursen allerede ?

4 Likes

Jo så klart, men det er noe annet å se det på papiret og oppslag i avisen.

1 Like

Er vel mer sannsynlig at alle veddet på totalflopp av H&S ++

og nå ser det greit ut likevel?

2 Likes

Og på samme språk ett eller annet sted i Asia kom det en med enda større Sub denne gang på en halv mill.Det startet med en liten streamer.

1 Like

Eg kjøper den

Er fra Thailand den siste der :slight_smile:

1 Like

Kan bli bra ca 66 millioner bor der :slight_smile:

1 Like

Nuvel. Blir ikke automatisk fantastisk selv om en streamer derfra.

Men 826 likes og 6 dislike tyder på at dette og biter på asiater.

4 Likes

Tror dere glemmer en ting…

1,5 million views, 96% likes!

Både TP og HS er blitt svært godt mottatt av publikum og dersom dette er et trendskifte i hva Funcom leverer av kvalitet så lover dette svært bra for CE.


1 million views! tilsvarende like ratio!

Dette er fantastisk reklame for Funcom og du kan banne på at disse streamerene også vil prøve CE!

14 Likes

Det er noe sånt som det her man kan håpe på nå. BeamNG.drive, som man ser grafen til nedenfor, kom ut i august 2013 i Alpha-versjon. Som man kan se har de gått fra peaker på 100-tallet til nesten 2000 nå, i løpet av 2 år. Det viser at det er mulig at det ikke bare går nedover. Selv om den “offisielle” Early Access-versjonen kom i mai 2015, og at de der får en litt større peak, har det beveget seg framover også etter dette.

Hvis spillet er bra nok og blir utviklet videre, er det gode muligheter. Funcom ser ut til å benytte seg av denne taktikken, med word-of-mouth som den beste reklamen. Så får vi se om det virker.

Nå regner jeg ikke med gigantiske innteker på H&S, men jeg mener Funcom har bevist at de har det som skal til når de nå skal slippe CE. Og alle disse småspillene gir en pen slant penger på bunnen når alle utgifter er betalt. Jo høyere omsetning, jo flere interne utgifter blir betalt. Når de interne kostnadene er dekket, blir resten av inntektene ren pluss.

Nå har vi TLJ, Dreamfall, The Park, og nå H&S som alle gir litt inntekter som til sammen dekker noen lønninger hos Funcom. Peaken til The Park i går er forresten den høyeste siden april i år.

H&S klatrer på listene. Nr 139 nå.

@Larsen Jeg tror nok ikke du går glipp av mye med traden din, det kan forøvrig komme nyheter vedrørende CE, Bylos bekreftet i intervju “umiddelbart” etter release av h$s.

Mandag og tirsdag er nok nyhetsfrie. At kursen trekker ned noen øre da er meget godt mulig. Det er helt feil tidspunkt å forsøke å få i gang noe rally. Men jeg tror ikke på noe krakk i kursen.

solgte ikke @Larsen mange hundre tusen aksjer?

Skal litt til for å få det under 1.30 i morgen tror jeg.

Ny ATH :smiley: 302
Slått sommerpeaken på TSW (1021) er nå 1098 som spiller.

#Fett

9 Likes

@LIRIK Stream


Topp fem snart sa du???

7 Likes

Utviklingen i salget på steam: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=480430

1 Like

Han har en flott bot også :wink: