Det har jeg lært i Funcom etter TSW , at uansett hvor mye det analyseres opp og ned med candlesticks og volumer så sjokkere alltid Funcom ! Jeg hadde sett for meg en dupp i dag , vil tro neste uke blir travel! Første gruppe med skattepenger kommer og det kan fort bli mange som vil sikre seg TR! Last , sitt og last e min taktikk til jeg er på ønsket kurs og da sitter jeg nok enda lenger
Den emi-kursen ble beregnet slik sånn ca. Emisjonsgjengen visste at funcom trengte min 5MUSD for å utvikle og utgi CE. I tillegg hadde Jebsen gitt 1 M USD totalt i 2 nødlån.
Da blir ligningen å løse for emi-kurs, e ± 0.1 kr : e *(max antall aksjer som kan trykkes opp) = 6 MUSD
Tenk hvis alle emisjoner på Oslo Børs ble beregnet på denne måten…
Jeg var også redd for denne emisjons-kursen, alt skal jo ned til emisjons-kurs, men denne gangen er emisjons-kursen alt for lav. Jeg hadde 2 stop loss på funcom, men de er nå fjernet. Frykten for disse emisjonsaksjene er i ferd med å gi seg hos meg.
Har du gitt opp?
Kutt ut nå da. Larsen er opptatt med å kjøpe Hugo.
Lol
Jeg har ikke gitt opp helt nei Skal fremdeles ha Funcom aksjer til under krona!
Det kan skje, men da tror jeg forutsetningene er endret slik at det ikke er så mange andre som ønsker å kjøpe da men over til noe annet, har forøvrig testet flere av VR produktene i det siste, Oculus Rift og HTC Vive, fy f… Her må Funcom på banen. Det spås at VR har passert TV i omsetning om 5-6 år. Det er for FOR moro
Jeg tror du tar helt feil Paddy, det er endel, sikkert mange, som ønsker å kjøpe under krona.
Men det er ikke så mange som ønsker å selge under krona. Det synes jeg er kjipt…
Funcom gir ut ett mindre spill i q4 basert på Tsw, ansettes det folk il dette, eller er dette noe som dei som til daglig jobber med Tsw tar seg av ?
Hva var budsjettet på the park, rundt 2-3 milioner ?
Når Funcom først kommer på banen med VR-spill blir det nok fem år for sent, litt som med survival-spill. Det gjelder å være litt tidlig ute.
Ser at Dreamfall Chapters har kommet seg inn på #10 på bestselgerlisten på Steam.
nå må da folk slutte å klage over at Funcom er for sent ute med spill… Det kommer ALLTID spill innen for en tidligere sjanger, men de som lykkes er de som tenker nytt og kreativt.
E3 presenterte mange spill som er i sjanger med all slags andre spill, men grafikken og nye idéer gjør at folk vil spille de. De aller fleste survival spillene har svak grafikk, så hvis Funcom presenterer bedre grafikk en AoC, noe som jeg tar som en selvfølge med Nvidia som partner, kan dette bli meget interessant med tiden!
Vet ikke hva den er på nå, men den var vertfall helt oppe som nr 6 tidligere idag eller inatt
Edit : skulle prøve å finne igjen en Twitter melding som eg leste at den var på 6. Plass, denne finner eg ikke igjen, så da er det vel eg som tar feil da, uansett nr 10 pr nå
ARK, Rust, m.fl. slapp unna med ganske crappy grafikk i starten, med halvferdig gameplay rett og slett fordi de var tidlig ute. Funcom er ikke tidlig ute, og må derfor levere noe som er bedre på en eller annen måte enn disse. Ellers vil salget bli labert.
Det er først og fremst en markedsføringsavtale. De får noe teknisk ekspertise fra Nvidia, men det er først og fremst Funcom som må levere her.
Begynte å spille siste bok i natt. Liker alle spillene og også dreamfall chapters.
Og nå kan endelig @Onns = @StjerneBris og andre som kun har lyst å spille et helt ferdig spill kjøpe spillet!
De er tidsnok ute - hva med sjangere som FPS, RTS, og RPG?
At de gir muligheten for private servere og single player er et stort pluss, og det er nytt. Ark har ikke dette, så mange av disse spillerne der kan nok komme til å vurdere å spille CE. At de har single player vil også tiltrekke et større marked.
At selskaper er sent ute med spill spiller mindre rolle, men som du sier, må tenke nytt og være kreative. Ett godt eksempel er Overwatch fra Blizzard. Skulle tro folk var lei av FPS multiplayer. De får en god del dra hjelp på at de er nettopp Blizzard. De har også gitt ut Heroes of the storm som i Blizzards målestokk ikke har vært en stor suksess. Kan slå begge veier selv for de.
For ett lite selskap som Funcom vil jeg si det er større risiko og finne opp kruttet på nytt. Bedre og ta en eksisterende sjanger som er populær og prøve og lage det beste spillet i sjangeren.
Normalt er det en stor fordel å være tidlig ut i en sjanger men det er kanskje annerledes med VR siden målgruppen fremdeles er relativt liten ?
Det som jeg føler at Funcom har vært dårlige på er å velge rett betalingsløsning. F.eks i tsw så gikk de for abonnement når konkurrentene gikk for b2p eller f2p. I LMO gikk de først for f2p på pc men endret til b2p når de kom på nettbrett.
Øøøh… Jo, ARK og de fleste sånne spill har dette. Jeg har egen ARK-server hjemme selv og man kan fint spille alene.
Ok, da er jeg feilinformert der. Men single player har de ikke.