Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

som i “not significant” ? :slight_smile:

1 Like

Legger merke til lite motstand oppover nå :slight_smile: Ser foreløpig ut som at markedet er mindre negative enn de pleier å være rett før Q-rapporten.

Jeg tror alle regner med et dårlig kvartal, det er bare å ta en titt på steamcharts så ser man at TSW har hatt en tung periode pga. lite nytt innhold med story. Og TSW er funcoms viktigste nåværende inntekt (ser bort fra emisjons-pengene). Nå er det fremdriften til CE som gjelder. Er det i rute? Gameplay-video eller annen video etc?

2 Likes

Ja, helt klart. Ville bare påpeke at det så ut som markedet hadde snudd litt i forhold til det vi så på torsdag/fredag og ved Q2 :slight_smile:

Å sitte full-lastet over kvartalsrapporter i funcom har jeg delte erfaringer med. Forstår at noen prøver seg på en trade, men hadde solgt max 50% i tilfelle den traden feiler, hvis man egentlig er positiv til caset, men bare vil ha den litt billigere.

1 Like

Sist jeg sjekket så var ikke 1900, 30. oktober peaken der, og uten den så hadde det vært en nedadgående trend. Ser nå at det ser litt bedre ut.

Selvfølgelig er salget høyere under salg enn ellers. Det er bare at når man faller utenfor topp 100, så er det stort sett lite penger å hente samme hva.

Hvis du ser på steamspy, så peker jo tallene derfra på et fall i salgstakt fra 29 til 30 vs 28 til 29.

Litt tidlig å komme med noen konklusjoner om nøyaktig salg enda, men hvis man sammenligner med The Park, så selger H&S vesentlig færre kopier til en lavere pris.

Salgsforløpet på The Park og H&S vil nok være litt anderledes pga måten det har blitt markedsført på, men jeg vil tro at når Halloween er over, så vil nyhetens interesse for et spill som H&S dabbe av. Kan hende jeg tar feil, så det blir interessant å følge google trenden framover.

1 Like

i dette landet bor det 5 mill: http://www.pressfire.no/

1 Like

Kursen pleier å falle litt etter kvartalsrapportene, men denne gangen er det kommunisert at CE hype skal trappes opp i november så jeg ville ikke solgt helt ut hvis jeg være med frem mot forventet kurstopp i desember. Muligens kan man vurdere å sitte på 80% av ønsket eksponering og så håpe på en intradags dipp etter rapporten.

2 Likes

Tror folk må være litt mindre skråsikre. Kanskje jeg er naiv som ny, men tross alt så har vel H&S ikke vist annet enn at flere og flere spiller det. Det i kombinasjon med at alle liker det betyr vel vanligvis det motsatte av salgsstopp?

Du kan ikke sammenligne hverdag mot helg eller Halloween. Utover uka kan vi begynne å se trend week over week

4 Likes

Tror alle er ganske usikre på akkurat hvordan utviklingen blir for H&S, men fakta er at 40kr/spill gir lite inntekter for Funcom når vi snakker så få salg som i dag. Om vi hadde vært på 200k salg nå ville det vært en annen historie. Men det var heller ikke forventet av H&S. Jeg synes de har levert over forventning og jeg føler meg sikrere nå på at CE launch blir bra.

Fra XI-rapporten.

Tirsdag starter rettsaken mot tidligere innsidere i Funcom der innsiderne – som solgte aksjer – risikerer inntil seks år i fengsel. Økokrim vil søke å bevise at det var avvik mellom bildet som utad ble skapt om utsiktene til suksess for spiller ‘The Secret World’ og den virkelige situasjonen som de tiltalte kjente til på tidspunktet for salg. Selskapets tidligere CEO er også tiltalt for markedsmanipulasjon ved at det hevdes at det var informasjonssvikt fra Funcom som vedkommende kan klandres for. Selskapet Funcom har tidligere vedtatt en bot på 1,5 millioner kroner for markedsmanipulasjon og mangelfulle innsidelister. (DN)

1 Like

Ja, men at et multiplayer horror spill “trender opp” med antall spillere mot halloween helgen er vel ikke overraskende?

Husk også at salget er over om 28 timer.

Det som er overraskende er jo at Funcom lager et spill som nesten alle liker. 2 gode reviews til på Metacritic så er de i mål der også.

7 Likes

Jeg liker at de har byttet ut første videoen som kommer opp her mot klipp fra streamere

6 Likes

Jeg kan ikke noe for det men jeg tror Q3 blir en gyllen kjøpsmulighet før CE maskineriet klemmer i gang

5 Likes

Jeg også

2 Likes

anmeldelse:

4 Likes

Undrer meg litt over insidekjøpene tidligere i høst, selv om det ikke var for store penger.
Om mann hadde trodd på billigere aksjer etter q rapport, så var det jo tulette å kjør da kjøpene ble gjort, eller var det for å sende “falske” signal til markedet ?

Hva var grunnen til at dei første insidekjøpene i Funcom på flere år, ble gjort akkurat da det ble gjort ?

De vet at CE blir super-suksses :smirk:

5 Likes