Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

De vet at i måned 2 og 3 har kjøpene størst effekt. Det er november og desember…

3 Likes

Hvis Funcom skulle legge frem en dårligere enn forventet rapport virker det underlig med innside-kjøp før rapport av 2 grunner:

1. Innsiderne kunne fått flere aksjer med å vente til etter rapport.
  2. Taktisk smart å kjøpe etter en dårlig rapport for å gi et signal til markedet om at dette har innsideren stor tro på vil bedre seg til neste rapport.
1 Like

Akkurat som eg tenker, så, vil de være grunn til å tro på en overraskelse denne gang ?

Da har jeg fått kjøpt inn hele posten min på 25k til 1.22. Legger resten på 1.17.

6 Likes

Har lagt 50k på 1.17 selv :slight_smile:

3 Likes

Fikk 100k på 1,20.

Tullete kursnedgang. Jaja, grattis til de som handler nå.

2 Likes

Grunn til at jeg solgte på fredag, men jeg skal nok inn igjen :smiley: Prøve å nappe til i bunnen! :stuck_out_tongue:

Du bør vente til i morgen med å gratulere evt. kondolere : ) Mulig man må snitte ned i morgen tidlig. Er jo bare ren gambling akkurat det.

Fekk 24 k 1.21
Fekk 8 k 1.20

Jojo rapporten kan jo gi litt nedgang når Hegnar sammenligner den med kvartalet i fjor og skriver om røde tall i Funcom osv. Skjønner jo at enkelte firma kutter ut rapporten i så måte :slight_smile: Men jeg håper på at vi får nyheter som gjør opp for dette.

Funcom har gjort suksess med H&S etter min mening. Hvis kursen faller på det så har folk altfor store forventninger. 265 spillere nå forresten, og 124 på topplisten.

1 Like

Rapporten kommer på onsdag

Mener du da at du har lagt inn en ordre på 30k og en på 20k? For det ligger bare en ordre på 50k på 1.17 og den er min… Men jeg ser det ligger en på 30 og en på 20k. Uansett, du kan også ligge skjult. Jeg bare så nå tilfeldigvis her

Du trenger ikke selge alt, kan trade med 20% (f.eks)

1 Like

Å trade ut nå er for sent tror jeg. De som ville ut før Q3 skulle bestemt seg for det for en uke siden, men at det kan være rom for mine 50k sammen med de småpostene over meg der i en slags siste-liten nedsalg i morgen eller fra 0900-11:30 på onsdag ser jeg ikke bort i fra.

Jeg mente på generelt grunnlag (ikke at man skal selge her), jeg har vel sagt at 1.19 er en grei kurs for den som ønsker å kjøpe.

Dere som har solgt tidligere, men kjøper igjen nå rett før rapport, hva forventer dere ?
Er det ikke ett litt merkelig tidspunkt å kjøpe på ?

Jeg vil ikke være ute selv om tallene trolig er dårlige. Gleder meg til Q3 jeg…

Det handler om at kursen stanget mye på 1.37 ca. Så falt den tilbake til ca. 1.30. Det gjorde oppsiden mindre enn nedsiden når vi stod der vi stod da. Når kursen da nå har falt ytterligere 10 øre ned ca. så er plutselig nedsiden begrenset, for det er vel ingen tvil om at vi skal opp forbi 1.37 hvis markedet liker det det ser fra CE nå i november. Derfor vil ikke aksjen falle så veldig mye mer nå. Fallet er unnagjort allerede. Nå handler det om ører ned. Store eiere som Storebrand har kjøpt på nivåer høyere enn der vi er nå. Det har også blitt handlet ganske høyt volum av aksjer til snittpris over 1.30.

4 Likes

Pluss lav Rsi

Kort sagt: du driver med øretrilling og lykkes med det. :thumbsup: