Jo vi får se, kan jo være noen kommer de i forkjøpet også. Burde utvidet med flere spillere samtidig etc. etc.
Mange muligheter.
Jo vi får se, kan jo være noen kommer de i forkjøpet også. Burde utvidet med flere spillere samtidig etc. etc.
Mange muligheter.
Men hvorfor bruke tid på et billig spill som solgte 20k på en uke ? Hadde det solgt 100k i preorder+første uke så hadde det vært anderledes. Jeg synes også h&s er et bra spill men har ingen problem med å forstå at Funcom prioriterer å bruke tid på tsw/aoc istedenfor en dlc til et minispill.
HS er et moro halloween spill, det er ikke neste DbD, men det var heller ikke meningen
Det er et originalt konsept jeg mener de bør spille videre på. Det har uendelig med muligheter, og det burde ikke kreve så mye personell.
Menmen jeg tror de kommer med noe mer uansett. Ligger jo tross alt noe under DLC på steamdb. Trenger ikke være det neste DbD for å dra inn penger på bunnlinja. Med den tankegangen bør man jo bare la være å utvikle små spill i det hele og det store. Siden de ikke kommer til å bli det neste store liksom? Hva kostet DbD å utvikle?
Tror du ikke H&S kunne vært cash positive framover?
Funcom har sikkert en fast plan som de følger, og sånn sett skjønner jeg det. Men kan jo hende de revurderer det når de ser mottakelsen.
Kanskje men Funcom må jo se på hvordan de får mest ut av de ressursene de har og da tror jeg de gjør rett i å lage en stor update til TSW før de kjører videre med nye spill. Tror de fint klarer å selge litt H&S til neste halloween uten å gjøre noe ( eventuelt legge til en mask eller 2 ).
Selvfølgelig må de forholde seg til hva Topp 10 er om et år. Man kan ikke si at man skal være på en toppliste, slik topplisten så ut for et år siden. Om alle andre spill selger 5 millioner eksemplarer, så er Funcom fornøyd med 500k, fordi da er de inne på det som var fjorårets toppliste? Det er jo ingenting å være fornøyd med, da har man floppet totalt.
Så hvis jeg i dag tjener 350.000 og om ett år kan tjene 1 million, så skal jeg være misfornøyd fordi noen som har jobbet lengre enn meg tjener 5 millioner? Jeg skjønner hvor du vil, men selger Funcom 500k kopier ila 2017 har de all grunn til å være happy med det, jeg vil iallefall være happy med det. Det er trolig worst case basert på snitt i sjangeren
Poenget er at målet deres er å være på den topplisten ett år etter early access. Da må man være på den listen som blir presentert på det tidspunktet. Hvis ikke, kunne de bare sagt at de er fornøyd med rett under 500k solgte spill. Om 500k solgte spill er bra eller dårlig, er en annen diskusjon.
Edit: Eksempelet ditt holder heller ikke vann. Noe sammenlignbart ville være om du i dag tjener 350 000, men sier at om ett år vil du være blant de ti best betalte i bedriften. Om du da tjener 1 million om et år, mens det kreves 5 millioner for å være blant de ti best betalte, har du ikke nådd målet ditt.
Enig, det må jo være neste års liste de mener.
Man setter seg ikke mål om å slå fjorårets rekord.
Norsk Bulls, lurer på når kjøpssignalet kommer
Signal Update Our system’s recommendation today is to STAY IN CASH. The previous SELL signal was issued on 19.10.2016, 13 days ago, when the stock price was 1,3300. Since then FUNCOM.OL has fallen by -9,02%
De bekreftet på webcast at CE IKKE blir utsatt. Så det eneste som kan skje nå er at CE blir dårlig tatt i mot.
Her kommer Nordmenn på Banen Også :slight_smile
Ser at -me- på hegnar online forumet påstår at dette er et år etter full lansering (dvs 2 år etter EA), er det flisespikkeri fra -me- eller er det intensjonen til Funcom tror dere?
Scrollet veldig fort igjennom
Men skal EA vare et år?- trodde det var mye kortere
Tror nok -me- tar feil. De kaller det blant annet for EA Launch et annet sted i rapporten:
“Streamers/Youtubers, experience which is very relevant for the Conan Exiles Early Access launch in January”
Dessuten tror jeg Funcom ville vært langt klarere på dette hvis det var et år etter “virkelig” launch.
Jeg gjetter på 1-3mnd ea siden de nå har hatt utsettelsen.
De har sakt 1 år, blir nok tidligst sommer 2017
Som mange av dere har fått med seg solgte jeg alle mine aksjer i Funcom forrige fredag til kurs 1.24. Jeg hadde da gått inn på 1.23. Jeg solgte fordi jeg ønsket å fiske aksjer til en lavere kurs, for jeg håpet på at den ville synke ytterligere grunnet Q3 rapporten. Jeg har i 1 ukes tid ligget ute med et kjøp på 1.12 som tilsvarer ca 10% nedgang, noe jeg så på som en stor mulighet. Idag så det ikke helt ut til at dette ville være oppnåelig, og jeg ønsker jo heller ikke gå glipp av den oppgangen vi alle håper på skal komme. Prøvde meg derfor idag å først endre kjøpsordren til 1.20, men nå i ettermiddag så jeg heller på 1.22 som er god mulighet. Gikk derfor inn igjen i Funcom på kurs 1.22, nærmere bestemt 1 øre lavere enn opprinnelig. Konklusjonen er at jeg ikke har tapt noe på denne traden min, men jeg har heller ikke tjent så mye på det
Banken din tjener dog en del på virksomheten din
1 øre lavere mener du vel?Synes dette var veldig postivt Q3. Har aldri følt meg tryggere på Funcom. Veldig spent hva kursen er om 2-3 måneder.