Håper potten din var stor nok til å dekke kurtasje x2
100K aksjer er vel stort nok?
Du sitter vell igjen med 600kr eller noe slikt da
Nærmere bestemt 1000kr, nesten på krona
Mm du bruker Zero, så må du vell ut med 30% i skatt du også, som oss dødelige?
Og bare kurtasjen er jo nesten 200kr
Jeg bruker ikke Zero, men ja du har rett, med skatt så blir det mindre. Uansett, konklusjonen er at det hverken var en dårlig eller bra trade. Viktigste er at jeg nå er inne igjen på en kurs som er 1øre lavere enn opprinnelig
Fått deg ny jobb da?
Det er penger det også
Nye tider i Funcom, nye tider gitt
Hvem har sagt jeg ikke har jobb?
Absolutt nye tider. De hørtes positive ut i webcast, poengterte jo at det er et nytt selskap som vokser frem
Det er jeg som har sagt opp
Finanspressen plukker opp alt nå til dags
Jeg er 100% sikker på at -Me- har helt rett. Dette er en helgardering. Det er aldri tilfeldig et eneste ord i Funcoms presentasjoner (som ellers i den profesjonelle verden). Gjennom rapporten og kommunikasjon til media bruker de også konsekvent “launch” og “early access launch” nøyaktig der de hører hjemme. Dette er ingen tilfeldighet, men en helgardering slik som -Me- sier.
Uansett, har vel aldri vært mer imponert over kostnadskutt noengang. Hva fader er det Funcom har gjort dette kvartalet? Dette lover godt for 2017.
Jeg tipper de selger 500 000 allerede første året, kanskje før. Markedet er sulteforet på et godt Survival spill :), men Funcom har gardert seg.
NB: Hvis jeg får rett og de selger 500 000 allerede første året og gjerne mest i H1 da får jo nesten Bagger rett med (nesten) all hausingen sin. Det hadde vært noe!
Det er vel først og fremst en normalisering nå som de ikke trenger å betale så mye til ABG for den flotte jobben de gjorde med å hente inn kapital
Nei det syns jeg blir helt feil å si. Et normalt nest-siste kvartal før en stor spillansering ville vært vesentlig økning i utgifter. Nå går de ned. Dessuten så var dette også siste kvartal før en mindre spillansering. Og i så måte så blir avviket fra normalen enda større.
Investeringene kommer i tillegg til dette, de er sterkt økende.
Så det du spår er sterkt økende utgifter i Q4 mao? Siden Q1 2017 er lanseringskvartalet? Jeg er med deg på den.
Ja jeg ville jo selvfølgelig normalt mene det, men gjerne ikke nå som jeg leser dette i rapporten
The company continued its cost-saving efforts in
3Q16 and realized operating cost savings of USD
929 thousand compared to 3Q15. Despite the
decrease in revenues, the Earnings before Interest,
Tax, Depreciation and Amortization (EBITDA)
improved from USD -365 thousand in 3Q15 to USD
97 thousand in 3Q16 mainly due to the cost
savings.
Dere må huske på at når mange personer flyttes over på nye spill som regnes som investeringer så vil operasjonelle kostnader gå ned og bare ses i cash flow statement.