Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Vil tro de kan kutte ut Q1 hvis de vil.

“adoption date on 1 January 2017 or later”

Edit:
Q1 vil gå sin gang mens Q4 eventuelt blir kuttet ut.

Ja og når må de i så fall melde at de kommer til å droppe det? Når presenteres den “finansielle kalender” for 2017? Kan det være da f.eks.?

Kanskje de kan droppe rapportering allerede for Q4?

Q2 blir da en del av en halvårsrapport, og Q4 en del av en årsrapport, siden krav for halvårsrapport videreføres.

8 Likes

Tok flere aksjer i dag tidlig (1.21). Dette er et rart tidspunkt å selge på spør du meg.

5 Likes

Kjøpersiden bygger seg opp, men det ligger en ekkel salgspost på 1,27.

Ikke noe å bry seg om den pinglete sperren der!

:slight_smile:

Håper du har rett. Hatt vært gøy å sett utviklingen om en av de store meglerhusene slukte den rått!

Enig, jeg har en veldig god følelse for funcom i tiden fremover. Funcom er nesten ikke til å kjenne igjen hvis vi sammenligner med TSW-tiden og nå. Kanskje denne økokrim-saken vil vise seg å være en god ting for Funcom på sikt:Den fikk selskapet til å skerpe seg i alle ledd virker det som.

11 Likes

Ble også kvitt en del dårlige egg.

5 Likes

Ble absolutt kvitt de dårlige eggene! Hør på webcast. Dette er et selskap som vil bevise, som har foretatt en enorm snuoperasjon. De har en ny strategi og plan som er iverksatt og som vil bære frukter. Historikken taler i mot dem men historikken er basert på et selskap som VAR. Det selskapet som Funcom er i dag har jeg veldig god tro på vil få til gode ting.

First vi take 1.30, then 1.40 then Sky is the Limit.

4 Likes

Dagens kurs bør vel doble seg før påske? Mye som er i gjære…

2 Likes

Hvor kan man høre deres webcast?

Jeg har i allefall kursmål nærmere 3 enn 2 men meget mulig dette ikke matrialiseres før slutten av Q1 ja.

Syns dere er alt for optimistiske med kursmål 100 % over dagens kurs om bare 4-5 mnd. Jeg er også positiv til FC på middels- og lang sikt, men har mer troen på 1,90 mot slutten av Q1.

Rundt launch CE mener jeg det er noe helt annet, da kan alt skje (inkludert en viss nedside).

Er viktig å ikke ta helt av her for ikke å bli alt for skuffet. I tillegg kan det jo hende det er n00bs som leser også, og vi ønsker vel en mest mulig fornuftig og saklig debatt. Dersom det bare er om å gjøre å gjette høye nok tall, kan jeg også gjøre det: 1000.

5 Likes

Synes ikke det er veldig optimistisk i det hele tatt! 2 ganger er minste en bør kunne forvente av turnaround cases som jo dette er. Fra konkurspriset bør feks 5-gangeren være mulig om alt klaffer. Da kan du kanskje begynne å snakke om å være optimistisk.

Men det man kanskje heller burde fokusere på er sannsynlighetsrommet og fordelingen. Jeg mener også nå at Funcom har en bedre sjanse tilsuksess nå enn på veldig lenge! (Les siden AoC)

1 Like

Det sa folk om TSW også. Der hadde vi vel ca 5 ganger prising på slutten. “AoC gikk skeis, men DENNE gangen blir det bra” ble det sagt. Når du nå sier at det ser bra ut, er jeg ikke uenig, men jeg mener fremdeles at man må tenke på track record. Og den er egentlig ikke så bra for FC.

1 Like

2/2 siste spillene de har sluppet, inkl konsoll release på 1 av dem, har da gått knirkefint og alle mål har blitt nådd? :wink:
Skal man først være vrang så må man ha kontroll!

1 Like

Jeg hadde ikke troen på TSW og solgte meg ut lenge før toppen…

Om du mener Funcom har dårlig track record får du justere ned sannsynligheten for suksess da. Fortsatt er 2x et meget edruelig mål for Suksess casene.

Oppsiden for 2017 ligger etter min mening i området 5-7 kr. Blir interessant å se om vi får noen analyser eller kursmål før jul.