Funcom har dårlig track record, ja, men så har forventningene kanskje ikke svart til måloppnåelse. Ei heller er det da tatt med i beregningen den turnaround selskapet har gjort siden TSW. Hvis de klarer å bygge en portofølje på små spill med EN stor release i året tror jeg fort vi kan snakke om både dobling og tredobling. Positiv? Ja. Jeg har trua på at 2017 blir bra.
Når kommer cinematic trailer tror dere?
Fortsatt ikke interessert i å kjøpe litt Funcom @holmes?
Det er greit å ha en strategi, men det burde være åpent for å benytte seg av gode muligheter ved siden av hovedstrategien i ny og ne. Du hadde tjent penger på Funcom om du hadde fulgt dine egne råd, så hva sier du nå? Kjøp eller selg?
Edit: Jeg tror vi kommer til å få nyheter om CE ila neste uke. De som er smarte kommer til å posisjonere seg før den tid, og så kommer 50-100 andre hoppe på raketten når de ser at CE ser ut som et forbanna fett spill. Funcom har allerede driti seg ut med å lansere en gameplay-trailer som så dårlig ut. Det kommer de ikke til å gjøre igjen.
Jeg skal vurdere å kjøpe dersom de får til en god suksess med CE. Synes nedsiden nå blir litt for stor for den som vil eie Funcom langsiktig.
På kort sikt har jeg kjøp nå og selg medio desember, men det er litt for kort horisont for min egen del. Og jeg trives bedre med fundamentale case som jeg vil eie på litt sikt (hvis ikke det skjer noe helt uforutsett).
Forstår ikke hvordan du kan si nedsiden er stor nå, når kursen er på 1.20. Hadde den vært over 2 kr, hadde jeg skjønt det men nedsiden er begrenset til støttenivåene 0,90 og 0.55 (emisjonspris). Selskapet kan ikke gå konk før Conan er ute i allefall, og jeg er 98% sikker på at kursen 31.12 er høyere enn i dag.
La oss håpe mange nok er som Holmes, hvor de står utenfor nå og blir positivt overrasket av hva som kommer av info osv. Er alle positive og lastet til randen blir det vankelig å få til noe oppgang. Ser imidlertid ikke på det som noe problem, HO baisser hardt.
Bare 98% sikker?
Hvis du ser over så har jeg delt opp i kort og lang sikt
Da synes jeg du skal følge dine egne tips og kjøpe litt Funcom med kortsiktig perspektiv. Når du uansett følger aksjen så tett så ser jeg ingen grunn til å ikke, i det minste, eie en lyttepost. Kanskje noe endrer seg underveis?
Drit i gull og ta en tass i Funcom, be crazy
Dessverre må nok skuffe deg Mye kan endre seg, og jeg vil vurdere å kjøpe etter at de har vist at de kan styre skuta med kurs nordover.
Helt greit det
Den eneste “tradingen” jeg gjør er i aksjer som jeg har en langsiktig posisjon i, da liker jeg å flytte litt mellom disse når de svinger i utakt. men da med en mindre del av posisjonen.
Kan jo ikke være 100% sikker på noe i livet, utenom at vi alle skal dø en dag
Hvordan kan noen regne seg frem til at nedsiden er begrenset? Ut fra tall som egenkapital og resultater historisk så er nedsiden formidabel. Men jeg er positiv til spillet.
De begynner å få en god spill Base da i forhold til tidligere. Og en helt ny strategi som de har visst hittil fungerer. Tre gode Ip AO, AOC og TSW. Og med stadig flere småpill på vei. Det er nå en god egenkapital de besitter i dag da pluss erfaring.
Men ikke noen spillbase de tjener penger på. Egenkapitalen er 3,2 millioner dollars og da er selskapet på børsen priset til ti ganger så mye som egenkapitalen. Dersom jeg forstår tallene rett. Skal ikke være noen som ødelegger optimisme for jeg eier også aksjer, men ble bare litt opptatt av at det ble skrevet om nesten ingen nedside.
Er nå en brukbar omsetning i Tsw. Det skal ikke mye til for at Funcom skal begynne å tjene penger nå framover.
Men ikke noen spillbase de tjener penger på. Egenkapitalen er 3,2
millioner dollars og da er selskapet på børsen priset til ti ganger så
mye som egenkapitalen. Dersom jeg forstår tallene rett. Skal ikke være
noen som ødelegger optimisme for jeg eier også aksjer, men ble bare litt
opptatt av at det ble skrevet om nesten ingen nedside.
Jeg skal utdype siden det vel var jeg som skrev det. Jeg regner ut i fra mitt utgangspunkt. Jeg har relativt lavt snitt. Jeg anser det som lite sannsynlig at kursen går sørover. For meg er derfor nedsiden liten - jeg får mulighet til å komme meg ut hvis alt går til h… - og sannsynligheten for kursstigning er større enn at kursen går ned mot mitt snitt. Derfor min konklusjon.
…men for folk som kjøper seg inn i dag, og ser på nedsiden som 0.90 eller 0.50 så forstår jeg jo det er nedside. Det er alltid en nedside. Jeg har tatt stor risiko her i Funcom fordi den utgjør mer enn 55% av min portofølje. Egentlig er det en litt større pott enn jeg er komfortabel med, men jo mer jeg ser på snuoperasjonen, konseptet, og CE, jo tryggere har jeg blitt.
For all del, vurder alltid risiko når du innvesterer og gjør egne valg. Ikke hør på meg
Det blir litt som å sammenligne epler og pærer. Jeg snakker nedside hvis du sitter over EA lansering og ikke kommer deg ut i tide og spillet ikke blir en stor suksess…