Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Du har sikkert rett, selv tenker eg at dersom Funcom lykkes, så kommer det flere på banen enn unge gamere

Sluttet på 1.34. Kommer ikke kjøpere på banen mandag kl 09:00 så selger DNM kunden kursen ned igjen. Men det tror jeg det gjør denne gangen. Jeg kommer i hvertfall til å legge støtteordre i det minste. Grunnen til at den går ned igjen er at det alltid er noen som sitter med alt for lite aksjer når den skal gå. Pareto og DNM har lekt stolleken alene nå en liten stund. Men Netfonds, SEB, og SB1M har vært litt fraværende siden siste tur ned til 1.20 ca.

I tillegg så har vi noen kjøp og hold tradere som normalt alltid lykkes med sine trader. En fra Carnegie f.eks. som lukket sin trade sist med gevinst. Regner med at de typene der kjøper nå snart også. De som kjøper med god timing. Dere syns sikkert at jeg leser alt for mye i meglerhuset. Meglerhus har flere kunder etc. Men jeg mener å kjenne igjen noen på måten de handler. Andre kjenner jeg ikke i det hele tatt. Mange nye så en skal jo selvsagt ikke legge for mye i det. Som sagt, nye tider i Funcom.

Jeg lukter virkelig en god oppgang her nå og derfor kjøper jeg mer. Har nå Funcom aksjer for 268 000 så en dobling herfra før bursdagen min 8.mars hadde vært fint :slight_smile:

4 Likes

Slapp av, jeg spår fortsatt kursdrivense nyheter i dag!

1 Like

Happy børsday

4 Likes

Jeg eier Yara nå og kjøpte Statoil når alle ville selge nedpå 99 kroner her tidligere. Solgte de med gevinst. Du må ikke tro at Funcom aksjonærer er noe unikt. Hvis det er 8000 av oss nå så tipper jeg det er 15 000 av dem på neste offentlige liste 01.01.2017. Og der er det nok aksjeiere som sitter med all slags.

Joda men er du long i aksjen? Var du med i emisjonen? Jeg bare spør. Ser ingen analyser om aksjen og alt snakket handler for det meste om å selge seg ut før launch. Men for all del, jeg håper det kommer flere kjøpere på banen når det kommer mer info om spillet de nærmeste dagene / ukene og gaming pressen går varm!

Det at den sluttet på 1.34 var veldig, veldig bra. Som jeg skrev i TA tråden er det høyre skulder i en OHS formasjon. Ved åpning opp på mandag så er formasjonen komplett med target 1.47 :slight_smile:

3 Likes

Nocturne, alle som har vært long i Funcom de siste 8 årene har tapt omtrent alt. Så nei jeg er ikke foreløpig long i aksjen. Men jeg kan bli det. For min del så er CE siste sjanse. Hvis ikke det spillet er bra så driter jeg i Funcom for alltid. Men hvis det derimot er veldig bra så forsterker det mitt positive inntrykk fra Age of Conan som er mitt favoritt pvp-spill gjennom tidene.

Så Funcom står ved et skille for min del nå og det som kommer til å styre mine trader er hvordan en eventuell sterk oppgang kommer og om spillet overbeviser i det som kommer av trailer, in-game footage, streamer reaksjoner, spillanmeldelser og til slutt egne erfaringer (forhåpentligvis). Ser spillet elendig ut i in-game footage og folk sier combat er dårlig så kommer jeg ikke til å teste spillet selv engang og har solgt ved første mulighet.

4 Likes

Jeg tror @mk1 er inne på noe da han nevnte at han har hørt at folk venter på “det neste spillet”. For alt Funcom har sagt så langt om CE peiker meg i retningen av at CE faktisk kan bli “det neste spillet” som mange av oss har gått og ventet på. Det de har sagt vitner om et spill jeg personlig har ventet på også så jeg må jo som investor prøve å se andre sider også.

Da er ting som B2P og early access bare gull i min verden. Jeg var vel den første som sa at jeg så for meg Funcom som en drømmekandidat for Early Access. Og at de da tjener penger på hvert salg gjør ting mye enklere for en investor. Nå kan vi se hvor bra det går.

Så gjenstår det fortsatt å se om de leverer på bl.a.

the best melee combat in the genre

7 Likes

GOD HELG!

10 Likes

Told you so

1 Like

Photoshop :slight_smile:

Er fra twitteren til Erling Ellingsen

@iHHelg Bra spottet!

Tror det er lurt å være inne over helgen for å si det slik. OHS formasjonen får bekreftelse på mandag (se Funcom teknisk tråden), og da er det pang opp mot 1.50 i første omgang! :slight_smile:

1 Like

At være long i en aktie betyder bare at man ejer aktien, det har intet med tidshorisonten at gøre. I modsætning til at være short, som betyder at man ejer et negativt antal aktier.

5 Likes

Nocturne, alle som har vært long i Funcom de siste 8 årene har tapt omtrent alt. Så nei jeg er ikke foreløpig long i aksjen. Men jeg kan bli det. For min del så er CE siste sjanse.

Se det @megetgod skrev. Jeg har vært inne og ute av Funcom siden pre-TSW tiden. Ble litt stuck med over 100k i tap etter LMO men har heldigvis fått snittet betraktelig ned underveis. Har vært tvungen long men nå sitter jeg frivillig og tenker som deg, CE blir vinn eller forsvinn :slight_smile:

1 Like

Ja jeg har hørt det mange ganger før. Det har bare blitt dagligtale.

3 Likes

Herlig:D

5 Likes

Tipper denne får noen helt andre tilbakemeldinger enn sist. Jeg tror utsettelsen på fire måneder kan ha reddet Funcom.

10 Likes
10 Likes