Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Rundt om 700 (!) Nye FB likes siden traileren kom. Bortimot 1000 likes, nærmer oss 600 delinger.

Tror dette falt i smak… :relieved:

6 Likes

Er det ikke litt ironisk at Funcom lager et overlevelsesspill? Funcom skal overleve av spillere som ønsker å spille overlevelsesspill.

Under press, jobber de fleste best, derfor tror jeg på Fun-suksess;)

16 Likes

Det er vel mest fordi kursen ikke beveger seg opp når signalene så såpass bra ut i går. Det skaper usikkerhet når forventningene til kursøkning ikke innfris, spesielt fordi vi har nedgangene fra 1.40 til 1.20 nivåene friskt i minnet. Det var vanskelig å forstå hvorfor de kom.

Tar det helt rolig.

Konsolidering er helt naturlig etter gårsdagens kursløft.

Skal teste nytt og høyere støttenivå før neste “rykk”.

Trader ikke denne aksjen da en aldri vet på forhånd når kursutslagene kommer (kfr. gårsdagens melding og video). Selv om noen sikkert får dette til også, så er det alltid lettere å se i ettertid hva en skulle ha gjort og ikke gjort. Men, ved å bli sittende får jeg i det minste med meg hele oppgangen og slipper å “løpe etter”.

Nå skriver spill pressen om traileren og derved også om forventning til CE, kombinert med gårsdagens kursløft og mer og mer oppmerksomhet/interesse frem mot lansering som vil kunne være kursdrivende. I tillegg til at selskapet rent fundamentalt er lavt priset (og bedre kapitalisert)i en periode så tett opp mot en lansering naturligvis.

Regner også med at svært mange av dem som satt på emisjons aksjer til 0.55 øre etterhvert har realisert slik at dette momentet vil være en mindre faktor enn tidligere og kunne avdempe salgs trøkket noe fremover

Til jul ser vi langt bedre kurser enn i dag… 2 kr snart og 3 kr ved lansering er langt fra usannsynlig.

4 Likes

Det er klart, perspektivet mitt preges jo av at jeg er mer langsiktig i investeringer jeg gjør. Trading er ikke noe for meg, blir altfor vilkårlig, tilfeldig, og preget av syltynt beslutningsgrunnlag. Jeg kan dog godt skjønne usikkerhet som følge av at aksjen oppfører seg helt annerledes enn det som har vært typisk i tiden før en ny release. Dette er en ny situasjon for Funcom-aksjonærer. Det er større skepsis enn tidligere pga dårlige erfaringer under den gamle modellen. Denne gangen tror jeg det kreves større tålmodighet fra investorer og jeg tror dager med så stor oppgang som i går vil være svært sjeldne. Jeg ser heller en langsom, men lang, stigning mot en høyere prising av et selskap som preges av mer edruelig ledelse og kommunikasjon med markedet, en smartere strategi, og strammere kostnadskontroll. Jeg tror denne aksjen skal opp mye i månedene fremover, men at markedet må få noen reaksjoner og tall når Conan slippes for EA i slutten av januar før vi ser hvor stor oppsiden kan være.

2 Likes

Tror ikke trading mønsteret gjenspeiler større skepsis til Funcom enn tidligere, min erfaring er at aksjemarkedet har hukommelse som en gullfisk og at historien oftest gjentar seg.

Tror mer eventuelle endringer i handelsmønster reflekterer at det er langt flere aksjer nå enn tidligere, men vi så jo også “gamle” Funcom takter her med kursløftet i går, før i tiden ville dette normalt blitt fulgt av tilsvarende kursløft med avtagende stigningsprosent i flere dager.

Nå oppfører aksjen seg mer lik andre aksjer og gjennomgår konsoliderings perioder hvor ulike motstands og støtte nivåer testes før neste kursrykk. Men dette er også en bra kjøps anledning som gir flere muligheten til å kjøpe seg inn i papiret…

2 Likes

I 2 uker, det vil nok generere mange nye spillere i TSW. Neppe store inntekten for Funcom salgsmessig av selve spillet, men de får kanskje igjen for det i form av in-game salg og mange nye spillere som eventuelt kan binde seg som medlemmer.

Spillertallet på 569 spillere akkurat nå representerer en økning på over 200% fra onsdag i forrige uke! Og denne bundlen blir liggende i 2 uker.

Det blir good times i TSW det her.

6 Likes

Kjøps anbefaling

5 Likes

Jeg var litt halvveis interessert i sino. Glad jeg ikke kjøpte den. Og Avm salg på 7 ser greit ut.

1 Like

Investech er ute med anbefaling.

1 Like

Jeg var kort innom AVM også. Solgte på 6 kr. Ventet litt for lenge men har tjent de pengene inn igjen og mer enn det i Nano og Fun nå :slight_smile:

1 Like

Ser ut som det løsner litt nå? Runder vi 1,63 før slutt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Som sagt i går, det fortsetter opp i dag :slight_smile:

1 Like

Kult med litt styrke på slutten!

1 Like

Ser at Ark på steam har ca 70k positive og hele 30k negative reviews, ettersom de har addet mye dlc uten optimalisering av tidligere content…

Tror det er veldig gunstig for CE å lansere på dette tidspunktet! Mange sultne gamere :wink:

3 Likes

Jeg må ærlig innrømme at lysten på å sitte lenger enn planlagt nå er til stede :slight_smile:

6 Likes

Ja den siste tiden har fått meg til og snu mening om og selge før release! Det kommer nok en dupp nærme release! Skal virkelig evaluere etter hvordan det ser ut på tilbakemeldinger i sosiale medier frem mot release !

4 største publiseringer av trailer:

Funcoms: 107 879 views
1 000 likes, 67 dislikes

IGN: 86 095 views
1 987 likes, 303 dislikes

gagatunFEED: 40 442 views
2 365 likes, 45 dislikes

GameNewsOfficial: 34 819 views
854 likes, 129 dislikes

Totalt likes 6 206
Totalt dislikes 544

Fasit på de største - ca 92% likes, er det godkjent?

14 Likes

Mye som skal bli vist fram, soon :relieved:

4 Likes

Dagen i dag er vel et stjerneeksempel på hvorfor en ikke skal ha trailing stop loss i Funcom. Eller i hvertfall, svært sjelden. Det har ikke jeg. Men det er noe jeg kanskje ville vurdert å sette når jeg kjenner at det rykker i salgsknappen. Det gjør det ikke nå. Flere og flere hus kommer til nå ser jeg i loggen.

7 Likes