Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Har sikret litt, overskuddet inn på ny test i Qec

hmm, er vel bare sperreposten på 1.70 som hindrer videre oppgang nå. Jeg tror vi skal duppe litt før kursen tar av så mye mer og valgte å sikre gevinst her for å komme inn igjen litt senere, men kan fort ta feil om Funcom kommer med mer snacks :slight_smile: Mitt target var jo 1.70 på kort sikt, som vi nådde før jeg forventet. Er store muligheter frem mot launch her.

I det lange løp skal den nok opp lenge enda, men at det blir sikksakk er vel ingen hemmelighet. Sist snudde den på disse RSI nivå,men nå har vi fått mer snacks, så blir spennende å se.

1 Like

Hvis Funcom kommer med mer snacks før helgen så kan vi holde momentet oppe!

tirsdag og onsdag kom boost’n mot slutten av dagen, derfor tror jeg vi slutter på 1,75-1,8 i dag:)

Kjøpte litt ekstra i Funcom når jeg så den nye stillingsannonsen de hadde lagt inn :smiley:

Funcom is looking for a project manager to join the development team in Oslo in the production of exciting online RPG games.

We offer you a job in a friendly environment of enthusiastic professionals willing to go the extra mile to deliver world class technology and games.

You will work with a team of highly experience programmers, designers and artists to create cross platform online RPG games, in a friendly and flexible environment where everyone is given space to learn and grow.

Requirements for the position:

• Minimum of 2 year of experience with project management techniques and methodologies, preferably within Game Development

Beneficial knowledge

• Knowledge of Jira
  • Certified Scrum master
  • Degree in game development or management
2 Likes

Gordon er i gang:

Det værste er at jeg tror han kan få rett om utviklingen, ikke nødvendigvis kursmålet, vi skal selvfølgelig mye høyere enn det,

neida, jeg bare kødda!

10 Likes

Hvem er denne Gordon?

Er ikke det deg da?

Sjefshausser, tidligere og nåværende “storfisk” i Funcom. Forholdsvis god kunnskap, blåser ting ut av proporsjoner. Vet ikke hvor mye han har om dagen, noen andre vet kanskje hvor mye han opererer med?

Haha, nei - tror ikke jeg skulle vært her og skrevet hvis jeg var Baggyboy :slight_smile:

Alltid hatt inntrykk av at han ikke har så mye som han vil ha det til + at han hausser mye ja, men har en treff % på 50-50.

Som jeg har nevnt lenge, her gjelder det bare å være tolmodig så blir dette sannsynligvis riktig så bra før EA. Den videoen er akkurat så bra som jeg håpet på etter at den forrige skuffet litt. 100 Bagger sitt innlegg forklarer det som nå sannsynligvis skjer bedre enn meg

Ikke alltid han tar/har så mye som han alltid sier nei, men han har definitivt “muskler” og er ikke redd for å bruke de.

2 Likes

Han har vel ganske så mange ganger kjørt kursen der han sjøl vil for og trigge kjøp, han har etter det jeg forstår 2-3 forskjellige meglerhus kontoer som han kjøper og selger til seg selv !? Men at mannen har peiling på Funcom skal ingen ta fra han! Kanskje litt hissig på grøten av og til :joy::joy::see_no_evil::+1:

4 Likes

Trender på Reddit :slight_smile:

9 Likes

For min del er det altfor tidlig med gevinstsikring her, så jeg sitter veldig rolig. Den nyeste traileren har fått veldig god mottakelse, mye bedre enn jeg drømte om og det er to måneder til EA og mye snacks som skal vises av CE før 31. januar.

Det går nå an å tro at Funcoms målsetning for spillet kan nås; “Top 10 Open World Survival Titles on Steam” - altså pr i dag over ~500k solgte.

I første halvdel av 2017 skal også “den store oppdateringen” til TSW slippes, antakeligvis i Q2 med info i Q1, ref side 4 i 3Q16 Games Presentation

Så, for min del, ingen gevinstsikring før i januar en gang og jeg blir nok sittende med mesteparten over EA launch.

5 Likes

Alt for tidlig å gevinst sikre nå, aksjen vil naturligvis også få dager med noe nedgang og enkelte vil få høydeskrekk/panikk og selge da. Dette er en aksje for sterke nerver, tåler du dager med mange prosent oppgang må du inn i mellom også tåle dager med nedgang og sitte rolig.

Ved å sitte får jeg med meg HELE oppgangen og slipper “å løpe etter” for å kjøpe meg inn igjen på stigende kurser.

Jeg venter stille og rolig til kursen har passert 2 kr før jeg vurderer noe som helst, er den fortsatt i en god trend venter jeg selvsagt lenger. Dit skal vi med meget høy sannsynlighet innen tidlig aksess og gjerne før jul.

Har tjent meget gode penger ved alle lanseringer siden 2008 og nå er det 3 forhold som beroliger meg på at kursløftet kommer til å fortsette en god stund til. Dager med brå korreksjoner ned og dager med ditto brå korreksjoner opp. Trading er skummelt da en aldri vet på forhånd når en aksje som Funcom tar av.

Sikkert enkelte tradere som har solgt på oppgang nå og er frustrert over at kursen fortsatt stiger.

De 3 nevnte forhold er.

Fundamentalt. Lav markedsverdi i forhold til tidspunket pre lansering og bra kapitalisert selskap.

Teknisk. Teknisk analyse peker på fortsatt oppgang, p.t. ikke sporbare motstandsnivå før kurser god over 2 kr (p.t. med forbehold om at nye motstandsnivå kan utkrystaliseres etter hvert).

Spill lansering. Siste video så virkelig bra ut. Dette er jo en ip Funcom har solgt bra av tidligere. Kostnadsnivået nå som er langt lavere gir også mye enklere bunnlinje effekt nå i forhold til “gamle” Funcom.

Har en ikke nerver her så unngå å sjekke kurser før det nærmer seg jul og få en hyggelig overraskelse.

7 Likes

Jeg kan bekrefte at det kommer melding her om jeg skulle selge. Som alltid. In real-time, ikke når fasit foreligger.

9 Likes

Kan du ikke selge da Morti :slight_smile:

Fra spøk til revolver. RSI nærmer seg 85. RSI har ikke vært så høy på leeeenge. Dvs. gevinstsikring er ventet, mest sannsynlig i morgen. Mulig det vil reduseres hvis det kommer ny melding. På sikt er trenden opp og jeg har target mot 2.80.

2 Likes