Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det ville jo være merkverdig om kursen ikke fikk en reaksjon tilbake snart for å samle krefter til videre oppgang.

MEN, om det kommer fra 1,70 nivået eller først ved 1,80 - 1,90 er jo umulig å spå, trend er sterk og selskapet er underpriset fortsatt slik jeg ser det (ut fra vanlig P/E for spill selskap og forventning til salgsnivå på CE).

Det er da det gjelder å holde hodet kaldt.

Nå strømmer mange nye aksjonærer inn i aksjen som i alle fall jeg ikke ønsker “å skremme” ut av papiret ved å selge alt for tidlig med “høydeskrekk”.

2 Likes

Hvilken periode på RSI er “standard”? 14?

“Standard” RSI på Funcom er spesiell.

Ved tidligere oppganger har ofte aksjen gjort hele “TA læreboka” til skamme ved fortsatt å stige kraftig selv ved meget høy RSI.

Hvilke mørke skyer finnes nå, kommer ikke på annet enn at de ikke selger nok etter release? Det er jo risiko for alle selskap. Det er ergo bare gull og grønne ifht nyheter fremover? Når det gjelder nyhet om nytt spill fra USA, skulle vel det komme først etter release av TSW pakken på nyåret engang?

Team Oslo er vell først ut med nytt småspill… Hide & Shriek kom jo akkurat :slight_smile: Skulle vell egentlig meldes i år også ift tidligere presentasjoner. Men de spesifisert vell nå i siste? Husker ikke jeg :slight_smile:

Støttekjøp på 500k, får vi se da om noen vil benytte sjansen eller ser på det som en “forsikring” og tuter på videre.

Edit: og der var den borte, går fort i svinga

Det er vel bare sånn juksefanteri når noen vil ut… Trodde alle var klar over slike traderstreker pr nå… :wink:

Er vek bare å sitte rolig med en post, å trade litt med en mindre

Haha, fikk mer på 1.69 :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror og håper vi sier hei til 1,8 i dag:)

Tidene forandrer seg, for ikke så altfor mange månedene sine ville mange vært overlykkelig å fått noe på 0.9. Den gang var 1.0-1.1 kr greit nok :slight_smile:

2 Likes

Ser dårlig ut for den spådommen som jeg hadde forventet. Det er farlig å være for sikker i aksjemarkedet…

5 Likes

Er ikke så opptatt av intradagssvingninger. Jeg ser RSI er veldig høy men det så et øyeblikk ut som den skulle stikke igjen. Er likevel greit å toppe opp litt siden vi skal mye lengre opp enn dette… :slight_smile:

Jeg synes mitt snitt på ca 1,10 er høyt nok, men da har jeg ikke regnet med en torsdag i mai…

http://steamcharts.com ser TSW ligger på topp 5, på trending games, 134% opp :slight_smile: tro hvordan den kan utvikle seg over helgen med bundle dealen og 75% rabatt ved kjøp direkte hos funcom. de kommer seg ut til folka :wink:

Edit: Slutter vi sterkt i dag, og allerede med ett høyere volum enn i går så kan fredagen være en done deal med release av litt mer info; 2Kr anyone?

6 Likes

Sluttauksjonen ødela litt i dag, men Funcom viser spreke takter og veldig sunne volumer!

1 Like

Smart av Funcom å kjøre 30% salg på alle in-game items nå som spillet får inn mange spillere fra bundles og salg.

7 Likes

Hva tror dere om den nye jobbannonsen? Får vi se et Conan-RPG neste gang?

"Funcom is looking for a project manager to join the development team in Oslo in the production of exciting online RPG games. "

5 Likes

Det tror jeg. Meget savnet og hadde vært i tillegg en fantastisk reklame for CE.

5 Likes
2 Likes