Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Kan vel være flere ting, menogså det ja. Eller utenlandske meglere? Eller diverse typer oppgjør som ikke handles over børs på vanlig måte , men som blir registrert.

Men uansett siden det kun har vært kjøp fra nmbr i ukesvis er det jo en god mulighet for at det er en aktør som kjøper seg opp? Og da har vedkommende akkumulert en god del nå!?

Hvis du ser på andre verktøy så står det DNM på hver side. Så det er ikke “en aktør” som står bak alle disse, bare vanlige småsparere

Ok, interessant! Stemmer sikkert her det da. Men likevel hvorfor alltid nmbr på kjøpssiden? Høres ut som rar praksis synes jeg…

1 Like

Sitter på flere aksjer enn jeg er komfortabel med på sikt. Hadde ment første gevinstsikring på 1.6. Men tidligere lansering på xbox endret dette. Har lyst å sitte long i funcom, faktisk få se salgstall med deler. Men veldig usikker på hvilke tall kursmessig jeg vil oppfatte som gunstig og ikke selge på. Forventer mye mindre tid til å spekulere på børs feb + mars neste år. Vanskelig og balansere porteføljen og spesielt funcom mot det. Noen med kjøretips for sin funcom andel de har lyst å dele? Tenker tredele mitt, sikre 1.9, 2.2 og ut 2.8 om den går dit prelaunch. 25% 25% og 50%

1 Like

Jeg vil tippe kurs 2.5 forsvarer 400-500 k solgte spill av CE første året. Noen andre som har synspunkter på dette?

Det betyr vel bare at de bruker DNM for å ta seg av transaksjonen. Den som kjøper er fremdeles “non-member” og ikke medlem av OSE. Det kan selvfølgelig også være interne overføringer dog, men det tror jeg ikke er tilfellet her. Tror det er utenlandske aktører som handler.

Det betyr at det er en intern handel i DNM, dvs ingen andre meglerhus involvert og at handelen blir avsluttet utenfor børsen og rapportert inn. Sikkert noen her inne som har vært NMBR :slight_smile:

Blant annet vår gode venn Irathi er NMBR:

Det kommer an på gjennomsnittlig salgspris og hvor mye Funcom sitter igjen med, men i utgangspunktet, så synes jeg det høres høyt ut. Jeg forventer at Funcom sitter igjen med et sted mellom 10$ og 20$, dvs at med de salgstallene du oppgir, så vil inntektene første året ligge på 4MUSD - 10MUSD.

Funcom har vel ved lansering brukt 7MUSD eller deromkring, og endel mer i løpet av året (la oss si de tar ned investeringen sin til 3MUSD i året), så 400-500k solgte gir i såfall en gevinst fra minus 6MUSD til + ca null. Ser ikke hvordan det kan forsvare 2,5kr i kurs.

Det betyr at det kan være en intern handel. Ikke at det er en intern handel.

Alle NMBR på børs er ikke interne handler, men det vi har sett i Funcom.

Hvordan vet du det?

Det er småhandler der DNM står på begge sider og der folk på forumet her har vært involvert.

Jeg tror på mcap på mellom 750-1000mill før launch. 500k alene på pc, 150-250k første 2 månedene som følge av AoC, generelle Funcom fanboys and girls. XOne salget avhenger trolig av hvordan første på pc blir mottatt. Jeg synes dette er meget lovende.

Hørte forøvrig på podcasten til Xbox med Bylos, man kan ha slavestrippere i forskjellige tiers, fra stygge og klumsete til deilige eksotiske. Man må til tider bygge moralen til karakteren, hva er vel da bedre enn å se ett par sexy damer svinge seg foran deg i lite eller ikke noe klær. Bylos føler han er mest hjemme med Conan, vs de andre prosjekter han har jobbet med.

We had a blast this week chatting with @funcom Joel B about the upcoming #ConanExiles for #Xbox Check it out NOW!
https://t.co/yk3r3q82Sp https://t.co/TMnZFHEO3e

2 Likes

Fremtidig potensiell inntekt, PS4 markedet med full launch, derfor. Pluss at oppside kan være 1mill eller mer solgte

Hvis det ikke har solgt mer enn 4-500.000 totalt på steam og xbox i 2017, så tror jeg du kan ser langt etter noe godt salg i 2018.

2 Likes

Er @Morti timen tilbake i Funcom, altså salg på fredagsettermiddagen ?

Jeg skriver på pc alene, xbox kommer i tillegg. Forskjellen ligger i fremtidsutsiktene, hvor de på de siste tidligere viser de får i pluss. Jeg tør nesten ikke si hva jeg mener de kan selge hvis produktet CE blir som jeg tror hvis de holder frem det som er vist og hva de sier. Da snakker vi 1500k mill første året, og det er ikke å ta i. Men kan jo bli uglesett for mindre. Kvaliteten på sjangeren er dårlig forøvrig.

2 Likes

Argumentene dine faller i grus når du ser kursutvikling siste tiden nå. De kommer som følge av CE, hvor mange spill har de solgt? 0?

Kursen kan vel gå opp selv om det blir vanskelig å forsvare den med faktiske resultater? Forventninger spiller jo også inn. :slight_smile:

Jeg vil bare dele mine betraktninger rundt salg av CE, og si meg gjerne imot om jeg er på jordet. Jeg ser for meg at CE er et spill som vil selges til 299-349 et sted. Jeg har ingen anelse av hvilen bruttofortjeneste de sitter igjen med per solgte spill da man tar med kostnader til Steam, Royalties etc, men jeg syns jo de burde oppnå nærmere 50%.

Hvis man tar utgangspunkt i $40 pr spill, og $20 i salgskost pr spill. Vil man ende opp tallene under. Funcom har jo uttalt at de har som målsetting å komme inn på topp10 på Steam, som i skrivende stund er ~500.000 kopier. Vil det ikke være naturlig å tro at dersom de når sin egen målsetting så vil de ha tjent gode penger på CE?

Vil det være mulig å kjøpe items og fordeler i spillet vil jo dette legge seg utpå dette igjen.

Hvis vi antar at tallene jeg spekulerer i er perfekte, og at CE har kostet 50MNOK å utvikle, hvilken aksjekurs kan man forvente ved de ulike intervallene med antall solgte eksemplarer?

Jeg er klar over at jeg legger hodet på huggestabben her, så gjør det humant om jeg er helt bak mål! :wink:

10 Likes