Jeg vil bare dele mine betraktninger rundt salg av CE, og si meg gjerne imot om jeg er på jordet. Jeg ser for meg at CE er et spill som vil selges til 299-349 et sted. Jeg har ingen anelse av hvilen bruttofortjeneste de sitter igjen med per solgte spill da man tar med kostnader til Steam, Royalties etc, men jeg syns jo de burde oppnå nærmere 50%.
Hvis man tar utgangspunkt i $40 pr spill, og $20 i salgskost pr spill. Vil man ende opp tallene under. Funcom har jo uttalt at de har som målsetting å komme inn på topp10 på Steam, som i skrivende stund er ~500.000 kopier. Vil det ikke være naturlig å tro at dersom de når sin egen målsetting så vil de ha tjent gode penger på CE?
Vil det være mulig å kjøpe items og fordeler i spillet vil jo dette legge seg utpå dette igjen.
Hvis vi antar at tallene jeg spekulerer i er perfekte, og at CE har kostet 50MNOK å utvikle, hvilken aksjekurs kan man forvente ved de ulike intervallene med antall solgte eksemplarer?
Jeg er klar over at jeg legger hodet på huggestabben her, så gjør det humant om jeg er helt bak mål!