Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Var du ikke ferdig med å selge @MK1?

Tror ikke han selger.

Det er 4 danske NOM-kontoer på aksjonærlisten. Se innsidetråden for hvilke :slight_smile:

Hvad er en NOM-konto?

http://www.vps.no/pub/kunde/kontoforer/kontoforer-investor/nominee/

2 Likes

@holmes hadde ikke du en email med noe svar du hadde fått? - har ikke sett posten enda?

Postet lenger oppe her :wink:

Scrollet 4 dager kan du reposte @holmes ?

kanskje den forsvant i @pdx sin patching.

Den ligger i salgsmodell og pris spekulering

1 Like

http://prestigoresearch.com/wp-content/uploads/funcomQ3_16.pdf

Our base case scenario assumes that Conan Exiles will be able to fit into the range of 1.4
to 2.4 million games sold on Steam in 12 months and thus has the potential to enter the top 5.

base caset er altså 1.400.000 til 2.400.000 solgte ila 12 måneder. Her på forumet har vi vel stemt frem 800"-1.199" solgte som mest sannsynlig. Altså en god del under base caset!

Når vi ser på analysen til Prestigo så var kursen 1.27 og target base price 2.12 nok pr share. Siden den gang har vi tatt ut omtrent halvparten av oppsiden allerede.

Funcom satser på å komme inn på listen, altså over 500.000 solgte, vi tror de klarer maks 1.199.000 solgte og base caset til Prestige er 1.4-2.400.00 solgte. Skal vi følge prisingen til prestige så burde vel kursmålet vårt ligge lavere enn 2.12 da? - nærmere 1.80? Dersom de faktisk innfrir?

Jeg spør meg selv om hvor stort dette rallyet skal være nå før early access launch? - helt ærlig jeg ble litt mer pessimistisk nå når jeg så Prestige sin analyse.

2 Likes

Det skjønner jeg, for de har satt kursmålet alt for lavt! De sier opp i mot 2 400 000 salg bare på Steam første året. Men det skal betyr langt flere salg bare med xbox, og selger spillet så mye så vil også ps4 være lansert før året er omme. Da kjører de nok bare på med mer utvikling.

1 Like

Selger man 2,4mill på steam. Vil xbox salget sansynligvis være 500-1mill første året.

den 2,12 de snakker om virker jo noe ekstremt lav.

Og her får jeg pes for å si 2 millioner solgte gir kurs 4?

6 Likes

Ligger den andre offentlig ute nå?

Saumfarte siden dems uten å finne noe.

Dele den analysen du snakker om ? :stuck_out_tongue:

For å kunne bruke informasjonen man samler så kan man ikke bare eie alle aksjene man følger med på. Det er jo litt av poenget med å følge med?

6 Likes

Hvis de selger 2.4 mill. spill vil ikke kursen være 2.12. Det henger ikke på greip?

1 Like

nei jeg tror det er noe nøkternt.

Men det sier den analysen :wink:

Trivelig type du. Like hyggelig på hjemmebane også eller?

6 Likes