Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Du blir ikke rik av å være hyggelig.

9 Likes

Si det til Donald Trump! Han er jo kjempehyggelig… :wink:

6 Likes

Så de ser for seg 500.000 solgte 2017 og det gir en base case på 2.60 nok ?

Det er jo en ekstrem konklusjon i forhold til 1.4-2.4 mill og 2.12?

Var det ikke den du hadde fått 20 dollar tallet fra?

Jeg kan ikke nok rundt utregning, men ta Holmes netto på 11 dollar * 2.4 millioner som gir 224 mill NOK, gir det en kurs på 2.12?

Det bør gi en kurs på 12 om Funcom blir liggende på dette nivået fremover fra 2017. Oppsiden for kursen fra i dag til dette caset er meget bra. Gleder meg til å se mer av spillet i ukene som kommer! Fortsatt god adventstid til alle sammen : )

Any oppose?

Min plan var å selge rundt 2 kr, men ut fra hva vi har sett og hva dere eksperter på gaming skriver då kan dette bli interessant … :grinning:

Folkens hvis vi legger oss midt i antallet i analysen, som gir 1900000 solgte kopier på pc.
Hvis vi legger oss på 13 US til fun og ganger dette med kurs 8,40. Da får vi 207480000 Mill inn på konto til Funcom… Ingen som er ved sine fulle fem tror vel da att kursen er 2,12 Nok !
Vi som følger med vet jo att X-box og PS4 kommer i tillegg til dette. Dette er ett senario jeg nesten ikke tørr tenke på engang. Hvis vi får over 200 Mill inn på konto og det andre i tillegg er verden lys både for Funcom og oss som aksjonærer. Får vi ett kanonspill i pipen i løpet av februar skal vi nok opp litt bare på forventningen til det også.

2 Likes

Det som er klart for meg er at kursmålene til både analytikere og oss foumere er alt for lave i bull case senario. For meg så fremstod tidligere 3-4 kroner aksjen og 2 millioner solgte som bull case, men nå begynner jeg å tro på kurser over 20 kroner dersom spillet selger f.eks. 4-5 millioner. Og for min del, dersom spillet har bra combat, så syns jeg ikke lengre det er urealistisk. Det er kanskje ikke base case nei, men det er helt realistisk dersom spillet blir så bra som det ser ut.

Anbefaler alle å laste ned og spille The Forrest (6. plass og 1 million salg bare på Steam) samt the Ark som ligger på 1. plass. Jeg har spilt begge både ved lansering på EA og nå i nyere tid. Det er helt åpenbart for meg at CE kommer til å selge mer enn The forrest.

4 Likes

Den analysen fra Prestigo var jo bare helt LOL…

Selger Funcom bra med spill, får redusert gjelden sin og klarer å gå med overskudd så spiller det ikke rolle om 1 eller 2 mill solgte, da er Funcom i liga med Starbreeze og de store umiddelbart og skal prises deretter!

Tror analysene kan stemme bra ut i fra hva kursen kan være i 2017 med CE suksess, men de tar ikke videre utvikling i betraktning. FC skal lage et stort spill og to mindre hvert år fremover? Tror det kan innlede en god trend over de neste årene, om man tenker litt lengre enn hva kursen vil være etter lansering.

1 Like

Jeg har et håp kanskje mer enn en tro på at kursen kan være rundt 3 ved EA launch.

Men om CE blir en suksess og redder Funcom er ALL BETS OFF! Da kommer Funcom til å bulle og bli hypet så inni h… at det ikke går ann å regne på.noen fair value for det caset!!!

1 Like
7 Likes

endelig litt gameplay!

Gleder meg! :smiley:

Jeg sitter fortsatt og flirer av ekspertuttalelsen din om at dobbelt så bra grafikk = dobbelt så høyt salg :smiley:

Kanskje lurt å ha beina planta på bakken her.

Nevertheless… Jeg kjøpte meg inn igjen istad som et bet på at vi får se litt imponerende gameplay i streamen på fredag. Sååå kursmål på 20 kr? Ja, sure, høres plutselig fornuftig og realistisk ut, haha…

4 Likes

Greit å ha Holmes med, at ikke alle trekker uhemmet i samme retning :slight_smile:
Ingen fare, aksjen stiger til nye høyder den, hvis Funcom innfrir, hvis CE selger som hakka møkk, nye, gode spill blir lansert osv

1 Like

Høres ut som et godt utgangspunkt for en fruktbar diskusjon.

3 Likes