Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Nei det er jeg helt uenig i. Jeg er enig i at det var et godt valg å utsette, men til å være Early Access så vil de med 2 mnd ekstra arbeid være et av de beste EA spillene noen gang lansert på Steam. Ikke ‘ok’. Det vil også være et av de spillene som har kostet mest å lage.

3 Likes

Når man ser på top 10 listen og hvor lenge konkurrentene har ligget i early access og hvordan de ser ut nå… etter alt fra 1 til 3 år i EA… så kan man si de fleste der er useriøse :wink:

Conan Exiles kommer til å bli best i klassen.

Edit: Legger til; De kunne ha gått i EA allerede i September og da vært on par med de andre. Ikke noe useriøst over det. Etter utsettelsen vil de være best. Et godt valg :slight_smile:

5 Likes

Så det var en realistisk plan med EA lansering i sommermånedene ?

1 Like

Litt å gjøre ja, men nå var jeg med i closed beta for TSW og spillet gjorde store fremskritt på et par måneder. Det er ingenting som jeg så på streamen i går som ikke kan fikses på denne tiden de har igjen. Funcom er kjent for å iterere sine MMO til storhet etter hvert og det er en av hovedgrunnene til at jeg tror EA passer perfekt for CE.

8 Likes

Realistisk å få ut et EA spill av helt ordinær vanlig EA standard. Men heldigvis la de lista høyere.

Det er flere ting å ta hensyn til:

• hvilke konkurrenter lanserer i samme periode og perioden før
  • når kjøper folk mest spill
  • hvor langt i utviklingen av spillet er en kommet

Vintermånedene er bedre tidspunkt. I tillegg fant de et vindu der konkurransen er liten. 31.01 var et bra valg. Tilbake i q116 så det kanskje nokså gunstig ut også i sommer.

Nb entertainment bransjen vurderer sommer fra april til sept.
Normalt er okt-des de beste månedene, med noen av de store selskapene som rapporterer 60% av årsalget i de 3 mnd. Men alle vintermnd er bedre å lansere i enn sommermnd. Så er det slik at mange AAA spill skal lanseres da. Best å unngå det.

Januar var det beste valget.

1 Like

@Jan og @holmes - har dere sett grafikk eller game mechanics på Rust, Reign of Kings eller Ark? Grafikken her var on par eller bedre enn Ark. At CE ikke kommer inn på topp 10 listen etter dette ser jeg som usannsynlig. Jeg tipper 1.mill solgte ila. 2017 som minimum.

8 Likes

Hei, eg vet ikke hvor du har det fra at eg ikkje har askjer, for det har eg, men eg reduserte noe for kort tid tilbake.
Har ikke sett steamen, men at Funcom kan ha vert litt dårlig forberedt er kanskje ikke en stor overraskelse.
Hva kursutvikling blir på mandag, bryr eg meg lite om, men eg ønsker gjerne muligheten til å kjøpe billigere enn dagens kurs, for det kommer forhåpentligvis ett spir her frem mot 30.01

5 Likes

Det de viste av gameplay er vel fra første 15min av spillet… syns det blir for dumt å si at det så for enkelt og dårlig ut basert på det lille de viste…
Dessuten streamet de på 30fps mens de selv kjøre på maks. Så blir også for dumt å klage på grafikken.

Har vært aktiv gamer de siste 15årene og kan lett si at det lille de viste er mer enn nok til å kjøpe spillet. Dynamikken og stemingen er jo fantastisk!

7 Likes

Dette ser veldig bra ut, og man trenger ikke whine over kvaliteten på streamingen heller. Det er jo en del av sjarmen med disse gutta at det ikke er så påsmurt og tillaget. At de er litt uheldig med lyden første gangen gjør ingenting, det får vi se (høre) neste gang.

Vil heller skryte av hvordan de har framstått til nå. Og CM er jo helt fantastisk og er rundt omkring i alle kanaler og svarer på henvendelser fra fans. Tidligere overså jo Funcom disse henvendelsene.

Nå må de bare bli litt mer aktive i NC også, de er f.eks. ikke tilstedeværende på forumet til AO lengre.

4 Likes

Jepp, er vel en som er negativ litt lenger oppi tråden her, resten av oss er vel mer eller mindre “solgt” :slight_smile:

3 Likes

Beklager da tok jeg feil :blush:

Om ned mandag så god kjøpsmulighet hvertfall.

1 Like

Så lenge de som er skikkelig negative ikke klarer/vil uttrykke seg noe mer detaljert enn “det var det jeg sa, det ekke’no bra” så er det vanskelig å gi det noe særlig tyngde… synes jeg.

9 Likes

Jeg tror ingen som så streamen igår og som har peiling på spill er bekymret for kvaliteten lengre. De som påstår noe annet har ikke peiling på spill eller har en uggen agenda. Største utfordringen til Funcom nå er om de får nok PR og nok trykk rundt spillet. For skal det selges en million kopier trenger de bra PR trykk.

9 Likes

Ja.men har kan streamere hjelpe mye.Det gjelder også å vektlegge det unike med CE, sitat Bylos:
“Conan Exiles has a tighter focus on melee combat, a world that can be explored to find lore and stories, a religion system that allows access to magic and god avatars, a thrall system that allows you to enslave and turn your enemies into allies.”

2 Likes

Somsagt all bekymring rundt spillet e borte, er kun pr trykket som bekymrer meg nå.

Jeg kan ikke huske at jeg har sett på developer stream utenom Funcom. Trolig 70 - 90% potensielle aksjonærer der.

2 Likes

En forutsetning til å uttale seg om gameplayet til Funcom er å ha sett eller spilt de konkurrerende i sjangeren. Det er innlysende at dette mangler hos mange, spesielt de som ihuga mener dette ikke var all verden. Man kan mene det, men da er stort sett alle i sjangeren like dårlige

2 Likes

Nei men det er en stor fordel. For survival sjangeren er Ekstremt populær mens produktene i sjangeren går fra ekstremt dårlige til middels ok.

Så man bør ha kjennskap til sjangeren. survival spill idag er i stor grad veldig tomme sandbox spill.

2 Likes

Helt enig men her er jeg trygg etter hva de gjorde med H&S. Mener H&S launchen bare var en liten test på å sjekke hvordan streamers skaper klikk som så selger spill. Ved å perfeksjonere denne strategien tror jeg de kan komme langt! Tenk om de får typ PewDiePie til å være med på en “let’s play” video. BAM! 1 million sold (sjekk subscriptions :slight_smile: )

Nei, om kursen går ned på mandag så er det folk over 50 som ikke skjønner hva de har kjøpt som selger. For dette spillet kommer til å selge.

3 Likes

Hvor mye i 2017 forutsatt steam+xbox+ps4?

1 Like