Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hvis de selger 500k så bør det bli det dobbelte med xbox 360 og Ps4, hvor fort de selger avhenger nok av synlighet fremover, det kan være en progresjon utover 2017 som øker gradvis måned for måned d ettersom flere finner det interessant, flere streams blir tilgjengelig og mf. av nye biomes osv. Det stod noe om 2-3 ganger så mye salg på konsoll som pc i analyse mener jeg. Med nok trykk nå fremover så tror jeg de kan klare 500k innen utgangen av april, da også salget vil booste som følge av ytterligere synlight via mf i forkant av XOne lansering. (forutsetter selvfølgelig lanseringsdato 31.januar står.)

En grunn til at jeg tror de drar igang med mye med en gang er AoC effekten og trofaste Funcom tilhengere.

Snart 20k på første stream

Klarer vi 1.90 i morgen? Håper på tut og kjør snart nå uansett… Kom igjen funcom!!! :grinning:

Vil nok gå i rødt imorgen.

1 Like

Er vel ganske åpenbart at CE kommer til å selge godt nå som vi har sett en liten del av spillet og at det allerede er høyt oppe i klassen. Dette spillet vil selge minst 500k til PC ganske fort og det tilsvarer kurser på opp mot 3. Rust har solgt 4,5 mill til PC. Conan exiles skal til Xbox også innen kort tid. Så at man passerer en mill solgte innen sommeren føler jeg er veldig sannsynlig og et slags base case. Hvis nå de neste streamene og nyhetene vi får om spillet fremover viser at CE kan ta over i sjangeren ja da vil kursen klatre fortere mot cases med 2-4 mill solgte. Det skal nok ikke mye til når markedet våkner og ser potensialet her.

2 Likes

Det er lov å drømme, men la oss holde oss realistiske her.

1 Like

ja klarer funcom å vise i kommende streamer at den siste traileren representerer gameplay som spilleren vil oppleve er mye gjort. denne første streamen får godkjent.fryktelig irriterende med den manglende spill lyden.tror de fleste er enige om at musikken i aoc er fantastisk og er en viktig del av opplevelsen.

4 Likes

Hvorfor tror du det ?

Vært på jobb siden fredag morning, ser streamen nå!
Mektig imponert så langt :smiley:

Om ikke dette slår til, da gir jeg meg med aksjer :slight_smile:

5 Likes

Hmmmmm, jeg blir litt betenkt, har dere gamere bakkekontakt, er dere realistiske? Er litt skummelt når hele den harde kjerne er positive også :slight_smile:

Må ikke misforstå, jeg kommer til å kjøpe CE når den kommer på PS, muligens jeg må kjøpe Xbox hvis jeg ikke orker å vente! :slight_smile:

Blir en spennende uke, har ikke veldig store forventninger til kursutviklingen på kort sikt, men har troen på at kursen kommer til å sette stadig nye bunner.
Hvis jeg selger noe før lansering så blir det pga behov for litt kapital.

2 Likes

Den største kursutviklingen vil evt komme når salgstallene foreligger.

5 Likes

Forklar gjerne

3 Likes

Jeg tror denne kan gå mye på bare hype. Salgstallene må være veldig dårlige/god for at de skal dra aksjen vesentlig lavere/høyere enn hypen har klart å dra den.

Jeg lurer på om de kjører preorder for CE EA, i såfall kan vi få en indikasjon allerede i midten av januar.

Var det ikke du som skrev i en annen tråd at du ikke gamet? Du kan lese på HO at det er flere såkalte “gamere” som nå skriver negativt om CE, men som i alle spill vil det nok være delte meninger. Jeg for min del har trua :slight_smile:

1 Like

En del sure og negative tilbakemeldinger på en trailer linket inn på HO, https://www.youtube.com/watch?v=A9Y7LA3_7VQ, like forbasket har den 85% likes, de misfornøyde skriker alltid høyest, ikke de mest konstruktive tilbakemeldinger for å si det mildt. Trolig en gjeng drittunger, faktum er at spillet ser pent ut men jeg fatter og begriper ikke hvorfor de skal dytte trynene sine frem når de skal selge ett spill, de er greie nok men for de yngre er de rimelig dølle. Hva er grunnen til at de ikke bruker en 25 år gammel gamer istedet, kul kis som kan tingene?

1 Like

Jeg gamer ikke :slight_smile:
Men jeg må jo se hva Funcom driver med, kjøpte feks The Park til PS, og det siste spillet til PC, men PCen holder absolutt ikke mål :wink:

Men jeg synes CE ser veldig bra ut, men tror aldri gaming blir min greie…
Men jeg vil gjerne ha mer penger :smile:

Tror ikke det går ann som Onns sier. Jeg har iallefall ikke sett at det går.

1 Like

Kan man pre selge full launch som gjør at man kan begynne å spille i EA? :upside_down_face:

Nei, Early access til Steam er at man selger EA tilgang og full spill.

1 Like

Var det ingen som la merke til hvor middelmådig grafikken var i det de viste på streamen? For ikke å nevne den latterlige animasjonen på hestehalen til karakteren de spilte med, hvor de skyldte på at det er Early Access. Amatørmessig å ikke ha fikset opp i en så tydelig feil…

Jeg er kun med for å selge meg ut før launch av Early Access, noe jeg ikke er alene om.