Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

som sagt så streamet de på 30fps, mens spillet kjører på 60+ på max sa de :slight_smile:
går jo ut ifra at det ser ganske likt ut som på screenshotsa…

For å sitere game director og hans syn på disse spillene er dette en god sjangse for funcom:

The massive influx of this type of game is due to the incredible business case that they make - even the SHIT ones have sold hundreds of thousands of copies.
It’s an easy choice for our company as well - we have a lot of experience with MMOs, we’ve done a lot of the server side stuff before etc. It’s also a low bar genre - you aren’t competing with massive AAA budgets in this space (well Ark has that now, but they have defined their game already).

These games aren’t MMOs, but they are the new shape of MMOs. PvP in MMOs has pretty much become MOBAs and their ilk, Crafting/guilds/RP have moved to the survival genre and story folks can get their fix elsewhere (and have never really gotten it entirely from MMOs). The key advantage these games have is the amount of control players have over the server setup. They aren’t reliant on developer decisions or GMs to make permadeath servers or enforce RP standards. Which is why I think the genre is incredibly successful as well.

For now, MMOs have split into these disparate parts because the budget requirements for building MMOs require either SWTOR amounts of investment or Black Desert amounts of Koreans. Who can afford to make MMOs anymore?

3 Likes

Serveren hadde 30fps. det er noe annet. Joel antok de kjørte 60fps på pcen men de ble mer opptatt med å slå på lyden enn å skru på fps counter på pcen.

Hvor godt kjenner du Ark, Rust, H1z1, Dayz osv? Både hvordan de er i dag men ikke minst hvordan de var? Grafikken er helt innafor, flyt og reponsivitet, for mange combat osv blir avgjørende. 90% gode tilbakemeldinger på trailer postet halvannen uke siden.

Holdning om å selge før launch er grei ok den, da du trolig vil ha tjent gode penger, uten den store risikoen. Dog viktig å ha ett åpent sinn ifht hva vi får se fremover nå

Har du sett hårfrisyrene i Ark? Beklager, men her er faktisk CE langt bedre og mer detaljert.

4 Likes

Når de har limit på 30fps på serveren slik de hadde, så kjører de 30fps. Derav grafikken og litt hakking. Regner med de pusher 60fps i de siste streamene :slight_smile:

Han sa jo også at “better safe than sorry” suger jo å fucke opp første livestream med bugs fordi man skal ha på alt eyecandy. De fucket opp nok med lyden :slight_smile:

Det jeg ser går igjen, er at de skulle droppet seg selv og snakkingen, derav bare spilt spillet. Folk er ikke dum, de trenger ikke 10min gjennomgang av “hvordan vil du se ut”.

Min mening, tror også vi går i blått i morgen, 2kr blir testet ila uken, tror ikke vi etablerer leir over :slight_smile:

3 Likes

De kan ikke droppe snakkingen, den hører med i developer stream, er jo en del av greia med Twitch. De kan alltids gi ut videoer med gameplay etc. uten snakkingen.

Skummet gjennom streamen til TSW, som gikk samme dag som CE. Der sier han at de framover skal streame annen hver gang. Dvs. TSW neste gang, deretter CE. Altså Funcom-stream hver fredag.

1 Like

De kan droppe snakkingen om publikum vil at de skal droppe snakkingen, selger spillet bedre uten to karer i beste alder sitter å voice-over på det, så bør de droppe snakkingen. De skal jo faktisk lytte til markedet :slight_smile:

Kan da fortsatt være dev.diary uten snakkingen, de viser jo fram CE uansett, er jo det som er målet :slight_smile:

Vel jeg tviler på at folk er enig med deg for å si det sånn.

Gameplayvideoer kan de gi ut på Youtube. Du tar vekk en del av poenget med Twitch hvis utviklerne ikke skal si noe når det spiller det. I tillegg er det jo chat på Twitch hvor man kan kommunisere direkte med utviklerne og andre.

4 Likes

Tror ikke så mange skjønner hva du vil frem til :wink:

3 Likes

Funcom har postet den to ganger kan det se ut som.

wow, da selger jeg på mandag ass.

2 Likes

Får ta med original på twitch da:

og et annnet youtube-sted som var før funcom:

Dette opptaket er jo ikke annonsert en gang. Ført må spillpressen skrive om det. Antar det vil komme imorgen og utover uka. Blir artig å se hva de skriver.

Har ikke spilt survival før og lite spilling de siste 4 mnd etter at storken kom med ei røver, men kjenner at dette vil jeg spille :smile:

Synes de har laget en råkul video og er litt imponert over at det er så detaljert til å være early access.

Har bare 50 000 aksjer i funcom, men der skal de få bli litt lenger enn planlagt. Jeg tror selv at Funcom endelig har begynt å knekke koden og lagt mye grums bak seg.

Kjenner jeg er spent på både spill og aksjen nå :slight_smile:

2 Likes

50k er ganske mye aksjer det :wink:

2 Likes

De har postet den samme snutten to ganger, og synes da ikke antall views er så mye å skryte av foreløpig :slight_smile:

Twitch streamen hadde nesten 1600 som så på samtidig, nå har snart 30k sett den. Tar seg opp

4 Likes

og snart 7.5 k på youtube-videoene til funcom om samme sak.

1 Like