Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Men kursen er ned… :cry:

Merkelig, men virker som om mange tror grafikken er så viktig. Dette er et survival spill som skal kunne operere med mange samtidige spillere på en server - det gjør at “overdreven” grafikk totalt ødelegger spillet!

Det de viste på streamen virket super-lovende! Grafikken er mer enn bra nok, og er mye bedre enn feks Ark der karakteren din nærmest ser ut som en legofigur! Verdenen de skaper virker spennende; dette spillet vil bli blandt de ledende innen survial, hvilket betyr GODE salgstall!

Fra et tradingsperspektiv kan man gamble på at pga at funcom har sagt at annenhver uke blir det CE-stream at kursen følger et lignende mønster. Det blir spennende å se.

OMG - ned 6% nå… var det så j… dårlig?? :rage:

1 Like

Forventningene var muligens høyere?

Det var dette jeg håpet på så fikk man kjøpt litt billigere :slight_smile:

2 Likes

Var sikker på opp i dag basert på det jeg så, og de fleste her inne var enige med meg. Enten er det hvite menn som pusher 50 som ikke skjønner spill som selger nå, eller så tar de fleste her inne, meg inkludert, grundig feil… :stuck_out_tongue:

DA fikk jeg kjøpt aksjene som ble solgt på 1.83 tilbake for 1.66. Håper dere benytter anledningen dere også :wink:

8 Likes

De fleste virker jo å være positive etter streamen fredag meg inkludert. Kursen går opp og ned- det er tross alt fortsatt Funcom vi snakker om her. Volumet og trader er er tilbake! Er ikke det minste bekymret jeg i hvert fall. Sitter stille-lasta!

Vel, @Larsen er vel neppe den eneste som har denne strategien:

Hypen nå før videoen var rimelig høy, alle er fornøyde osv, så da er det vel et godt tidspunkt å selge på?

Hvis du synes det du så var så bra at du er helt sikker på at CE selger bra, så er det bare å kjøpe nå. :slight_smile:

Er jo bare DDB som fortsetter å lempe ut, de er nok ferdige snart. Uansett gode muligheter i og med at de ikke fikk vist fram så mye og at lyden ikke virket. Her fikk nok folk feil inntrykk :slight_smile:

Et fall på 7% merker jeg i allefall godt i portisen. Heldigvis kompenseres dette med Nano som er opp 7% :slight_smile:

2 Likes

Hype hvilken hype? Funcom hyper ikke lengre, de informerte om at første stream skulle komme og et bilde på twitter om at nå starter de straks og så etterpå på twitter at streamen kunne sees i opptak. Litt på facebook om det samme.

3 Likes

Letter ikke på øyelokket engang over fall på 7 % i Funcom. Vi kan godt være 7% i pluss innen dagen er omme. Her må en bestemme seg om en ønsker å prøve å ri bølgene, altså trade. Eller om en vil se mer langsiktig på denne.

Trender på noen måneders sikt nå er jo svært bra, ingen grunn til å begynne å syte over litt intradag volatilitet da!

Bare Danske bank får solgt ferdig tipper jeg vi er tilbake på sluttkurs fredag. Er bestandig noen aksjeeiere som blir nervøse å selger seg ut billig. Sitter rolig med mine 300k.

1 Like

Hvorfor går alltid funcom ned når triggere kommer? Det har skjedd gang på gang dette året. Om streamingen var så overbevisende og positiv burde vel kurs gå opp? For det er jo dette dere har ventet på. Men det er vel på konsoll dere venter på nå. DA skjer det. Så er det de mindre spillene som skal blåse manken av hesten. Men før det emisjon sikkert. Dag og natt har de sittet for å gjøre klar denne visningen på fredag. Så kommer de opp med amatørmessig vræl UTEN lyd… og med 2 latterlige folk som går i H&S-kategorien. Når skal bortforklaringer og begrunnelser gravlegges og realiteter innses?

Har dere ikke skjønt den nye strategien til Funcom enda? De gjør det motsatte av å hype. De prøver å holde forventningen litt i sjakk. De skal jo komme med ting som communityet har mast om i evigheter. De skal få det før EA lansering. De har altså mye mer å vise frem. De sparer på kruttet. Kommer litt og litt. Tror dere det virker best om Funcom skryter over seg selv eller tror dere streamerne vil være mer overbevisene dersom de selv blir veldig positivt overasket første gang de tester spillet (live)? :wink:

1 Like

Ah, de sparer på kruttet… for å overraske… hadde de hatt nok krutt hadde de blåst det av og stolt vist frem nye funcom og at conan exiles er verdt emisjonen, snuskete rykte og ventetid. Sparer på kruttet… Faktum er at det er “dette” de har vist som er det de har. Thats all. Det er ikke bedre rett og slett. Syns det er synd når investorer gir funcom en ny sjanse.

Syter ikke men hadde forventninger om oppgang etter streamen. Det virket som alle var enige om at dette var good shit. Men så ble det bare shit. La oss håpe det hentes noe inn igjen :slight_smile:

@Jan
Du kjenner ikke til spillindustrien kamerat. Beklager, men du bør lytte mer og snakke mindre om du tar til deg et godt og velment råd.

De viste spillet i 30fps - Spillet kjører på minst 60 fps
De har nyere versjoner av spillet som var klar 5 minutter for sent til streamen.
Du kommer til å se store forbedringer fra nå og de neste 2 mnd.
Dette er noe vi som er gamere og har spilt EA spill før vet.

9 Likes