Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Er jo standard at bla traderne selger på nyheter og optimisme. Kursen dupper litt for så å stige enda høyere mot neste mini-trigger

Riktig, det kan jeg og sikkert alle andre som var aktivt med i lukket beta for TSW skrive under på. Mye skjedde på de siste månedene.

3 Likes
3 Likes

Jeg snakker om hypen blant aksjonærene her og på hegnar-forumet.

3 Likes

Jaggu, 1.62

Ingen hype enda. Base case er jo 2,6. Hype er er 12 kr før salgstall.

Takk for at du eksemplifiserer en aksjonær som hyper Funcom hardt*. :wink:

*Ref innlegget mitt over om at Funcom ble hypet hardt den siste tiden.

3 Likes

Det er ikke hype å bare nevne at muligheten er der for kurser på 12 kroner. Det er jo godt innenfor orion analysen. Jeg syns ikke det er hype å se for seg en suksess. Det er jo det som er målet ikke sant? Nå kan det godt være at det bare blir middelmådig suksess med 400 000 spill, men dersom de skulle selge 1 500 000 så må vi snakke om høyere kurser ja.

1 Like

Det er dessverre ikke tilfelle. Du kan jo analyser som viser det samme. Alle top 10 Survival games i 2017 vil minst selge over 500k. Sånn er det bare og da er base case 2,6. Om kursen går til 12 før nyttår skal jeg være enig og slik er det jo når hypen blir etablert. Er jo bare å se på Biotek hvor hypen nå er etablert.

I følge de 52 som har stemt i pollen min så tror 1% at Funcom selger mer enn 5 millioner spill. 3% tror de selger mellom 3,5 til 5 millioner spill. 5% tror på fail og 100 000 - 400 000 solgte spill i 2017.

86% tror på mellom 400 000 - 2 400 000 solgte spill. Innenfor dette utfallsrommet så er alt en suksess. Det er graden av suksess som varierer. Ikke om de har suksess.

Men du nevner de positive scenarioene, og ikke der Funcom selger under “base case”, derav “hype”-stempelet fra min side. :slight_smile:

Hvis du hadde sjekket en tilsvarende poll for TSW før launch, så hadde du fått tilsvarende resultater. :slight_smile:

Kanskje alt er anderledes denne gangen? Kanskje ikke?

Alle vet jo det. Det er inne i infomasjonsgrunnlaget til alle investorer og ikke minst hos Funcom at TSW failet. Og grunnene for det.

De fleste har nok satt seg vesentlig dårligere inn i Funcom enn deg @anon91440261. :slight_smile:

Og av de som kjenner Funcom godt, så er det sjeldent at mer enn ett utfallsrom blir utforsket her på forumet.

Men gikk ikke aksjekursen til 23kr når TSW skulle lanseres da? Det var jo rart.

Det er jo helt logisk når hele forumet kun tok for seg oppsidescenarioene! Som var poenget mitt! (Og ja, jeg scoret selvmål på det selv).

Da husker du dårlig for hele forumet gjorde ikke det : )

Men selv de som ikke har satt seg inn i det vet i hvertfall at TSW failet. De som ikke har satt seg nok inn det har jo uansett det i bakhodet at sjangsen for en fail må tas i betraktning. I tillegg så holder Funcom igjen på sin front. De bidrar ikke til å hype opp forventede salgstall. Det har de lært. Men hva streamerne som får teste spillet først kommer til å si om sine forveninger til spillet er nok en annen sak. Hører folk vil bytte fra Ark til CE bare basert på denne første teaser-streamen. Tipper det blir flere som sier det samme etter neste stream.

Det er stor forskjell på hva Funcom forsøkte tidligere med AOC og TSW. Nå skal man ikke ta over for WOW eller noe i den gata, man skal ta over for ARK, RUST osv. Det er betydelig mye enklere og veldig få salg som skal til for å gjøre det bra. Når CE går på Steam 31. januar og salget starter så vil topplisten på steam sørge for synligheten og hvis de da klarer å ligge der lenge nok til at Xbox-versjonen blir lansert ja da er suksessen et faktum og man kan snakke millioner av salg ila året pga. PC og Xbox. Base case er nærmest garantert i mine øyne med disse to plattformene.

Nye elementer som gjør at Conan Exiles skiller seg ut i forhold til konkurrentene:

• Tar i bruk ny grafisk teknologi - Se Nvidia.com for info.
  • Religionssystem
  • slavesystem
  • Ta spillere til fange og la de sitte fastlenket i spilletiden sin, mot sin vilje… Konge for innlevelsen i spillet.
  • Grupperer oppskriftene slik at ting som hører sammen åpnes samtidig. Det er en forbedring av dagens system i andre survival spill.
  • Guild chat/guild systemer
  • Mange serverinnstillinger gjør at folk kan spille slik de vil. Hører
    mange syns det ser interessant ut med sigleplayer spilling i dette
    spillet fordi det finnes mange NPC´s. Noe som gjør at verdenen ikke
    føles ensom dersom en spiller singleplayer.
  • Skal ha det beste combatsystemet av alle survival spill. Dette er omtrent det eneste
    Funcom har hauset selv. Så da regner jeg med at de står inne for det.
1 Like

Overraskende kraftig korreksjon i dag. Noen momenter å notere bak øret for fremtidig tradingmuligheter? Tenker vi har skvetne medaksjonærer og en del medaksjonærer som er mest med for trading. Så ikke pretrade i dag, eller var med 9 til 10 timen. Men skjønner det har vært aksjer å tjene.

1 Like