Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Millioner av salg i løpet av året… tror du på det selv?

1 Like

Det jeg synes er veldig morsomt her er at @anon91440261 hadde antatt at vi kom til å få denne korreksjonen og tradet på det. Han skrev jo faktisk at han kom til å kjøpe på 1,66 forrige uke etter at han solgte seg ned. Uncanny! :smiley:

… og props til @anon91440261 som jeg må si treffer overraskende bra på det meste han skriver om ang. trading. :slight_smile:

8 Likes

Du vet at de skal lansere på to plattformer og antas å få en god posisjon i top 10 survival games?

rt 1.60 og over 10% ned i dag. Kraftig overreaksjon. Men dersom vi skal teste 1.55 så er det like godt at vi gjør det i dag og blir ferdig med det :slight_smile:

1 Like

Lite debatt her om at et estisk meglerhus kom med en analyse av et norsk spillselskap. Nevnes på Xtrainvestor chatten i dag at Funcom også har betalt noe for det. Og at Myrseth benyttet anledningen til å selge. Om det er rett, pump & dump i praksis?

2 Likes

De har bare betalt for å få den ut til massene.

“Funcom N.V. does not pay for any research to be prepared. However the Company may pay a distribution fee in order to have these reports released to the general public. Where such a fee has been paid the company has been marked with a «*»

http://www.funcom.com/investors/analyst_coverage

Edit:
For øvrig enig med deg at det er grunnlag for diskusjon i dette tilfellet. Spesielt siden det er et baltisk land som står bak dumpingen fra DDB.

Skikkelig storkar han som gjorde analysen:

Edit2:
Lukter lang vei dette her. Her burde kanskje noen varsles?
http://am.orion.lt/about-us/?lang=en

5 Likes

Jeg kan ikke se hvordan dette på nåværende tidspunkt har noe å si på noe annet enn at aksjene er 10% mindre verdt urealisert?

Tilbakemeldinger på trailer har vært bra og på tross stream uten lyd og diverse begrensninger så har også denne fått ok tilbakemeldiner på ca 85% likes sist jeg sjekket.

RSI var høy, er ikke høy lengre, neste uke kommer ny stream.

Hadde man troen på spillet før klokka 9 i dag så ser jeg ingen grunn til å agere.

Hørt om mannen som ropte ulv, ulv? FC har kjørt feil så mange ganger, så markedet har stort sett mistet troen. Jeg tror markedet tar feil denne gangen, og jeg tror CE lett kan selge 1 mill kopier det første året. (jeg har ikke aksjer i FC akkurat nå siden jeg sitter i Nano)

Noen med veldig mangen aksjer selger seg ned, DDB, når alle hobbytradere sitter nærmest fullastet, da blir det press nedover, kommer vel igjen etter hvert… får man tro, eg har ikke solgt noe, men heller ikke kjøpt, enda

Enig med du, flere skal ut før launch og nå er det en av de store som skal lette seg

Morti treffer hver gang, så å kjøpe nå er lurt :wink:
TYP NÅ! :wink:

Ja, SEB Bankas, som er banken til Orion. :rage:

1 Like

Kommer sikkert PAS og SKBN straks tilbake, så topper vi det av med litt ASC på tampen.
PAS har forøvrig over 600k netto i dag

Dro de en DNB? Lover gull og grønne skoger i analyse for å selge ved første mulighet?
jaja, vet ikke hvordan funcom denne gangen beveger seg pre release, men har tiltro til EA som gjenspeiler en god del mer enn hvor vi er i dag

1 Like

Gevinstsikringen over?

SEB Bankas?

https://www.lb.lt/management_companies_1

2 Likes

Orion er et av Norges minste meglerhus, og selskapet satser spesielt på salg av børsanalyser. Meglerhuset ble startet av Jan Henning Windegaard og Stig Myrseth i 1999, men fikk først i 2003 full meglerkonsesjon fra Kredittilsynet. Myrseth er analysesjef, og både han og Windegaard eier idag rundt 20 prosent av morselskapet Orion AS.

Edit:

Sikkert greit å få med at denne artikkelen er fra 2006 og Orion ble solgt til Terra-Gruppen i 2009

6 Likes

"Name - UAB FMĮ “Orion Securities”
Company code – 122033915
Address - A. Tumėno g. 4, B, 7th
floor, LT-01109 Vilnius,
Lithuania
Type of company – a joint-stock company
Main activities - financial services
The nature of the agreement -broker transactions
Salary calculation methods - fee for the mediation is not more than 0,2% (Dovre Inside Nordic, Dovre Quant Norway) or 0,3% (Dovre Baltic Sea) from the transaction value. Due to the nature of the transaction different minimum fees may apply. "

3 Likes

Den ser litt tung ut nå, spørs hvor mangen som får litt panikk, kanskje det kommer ett dydykk ?

edit : ja, 10 prosent er jo litt dypt, men ikke Funcom dypt som det kan blir :wink:

2 Likes

Det var nok i gamle dager det, med mange flere aksjer enn før virker det som om kursen er forbausende stabil til funcom å være på godt og vondt.

1 Like