Nå får folk slappe litt av da, hva er nytt? Har jeg misset noe?
Mener du dagen det var -95% eller noe sånt? Da AoC “floppet” ?
Problemet er at svært mange vil selge før lansering slik at vi uansett utfall av salget vil få en bra “dipp” nedover før tidlig aksess. (ut fra tidligere historikk i aksjen)
Men vi skal fortsatt opp før dette begynner å merkes tror jeg, at aksjen tenderer noe ned nå kan være en bra kjøpsanledning. At RSI kurven faller litt er også sunnt…
Bra dere ser på det positive gutter. Personlig er jeg i tvil om vi ser 2 kr nå før nyttår. Det ble et nytt motstandsnivå på 1.80 og dette ble flyttet ned fra den psykologisk viktige 2 kr.
Likevel sitter jeg rolig og selger ingenting her nede…
RSI har rent teknisk tendert noe nedover, kursen pleier da normalt å få en rekyl opp igjen
Inngang i dag kan være bra også i det helt korte bildet for kortsiktige tradere.
Godt mulig på vinnerlisten igjen allerede i morgen.
Så neste stream er 16. desember ser det ut til. Får håpe den blir litt mer underholdene for å bygge hype.
Jeg tror hovedgrunnen til at aksjen faller litt i dag er at forventningene i markedet var at spillet er så og si ferdig, med tanke på hva Funcom har kommunisert tidligere. Folk blir skremt av klare feil, men klare feil er lett å fikse fordi man vet at de er der. Det skumle er andre problemer sånn som ARK hadde da det kom, og delvis fortsatt har. De testet spillet lite på dårlige maskiner og fikk et stort backlash når youtubere og streamere fikk så store tekniske problemer med spillet at de måtte avslutte videoseriene sine midt i. Jeg tror Funcom ikke vil gjøre samme feil, og derfor tror jeg også at spillet vil gjøre det bra. Det har de fleste gode elementene fra andre survival spill, og har endret på noe som mange har klaget på i andre spill. Bygge-systemet så kjempe bra ut, og de har tatt hensyn til de klagene ARK fikk på sitt byggesystem. Får håpe AIen til NPCene føles grei og at combat systemet føles bra, om de nailer det blir dette en suksess. Spillet i seg selv ser ut til å være på nivå med ARK ca 6mnd ute i early access allerede, så jeg som har spilt mye ARK ble kjempe positivt overrasket over det som ble vist av gameplay features på streamen.
Det at den manglet ingame lyd og at det derfor ble litt kjedelig å se på er en bagatell om man ser på videoen for å finne ut om mechanicsene er bra, som mye ser ut til å være. Mange kommer til å kalle det en ARK klone, men det virker mer som ARK: 2.0. Gikk inn med 50% i dag, tror dette var en god kjøpsmulighet.
Jeg tror vi på det forumet her har tendens til å overvurdere rollen til spilltekniske detaljer… jeg tror nedgangen i dag har svært lite med innholdet i fredagens stream å gjøre.
I dag var det en sleip storfisk som ville ut. Så pisser endel småfisk i buksa mens noen ser mulighet for en liten trade.
Simple as that.
Tror det spretter raskt opp igjen!
Likevel har ARK solgt 4.mill eksemplarer. Hvis folk tror CE ikke klarer 500-1.mill i dette markedet når det er ARK og Reign of Kings vi konkurrerer mot, ja da kan jeg ikke hjelpe… jeg mener - se på dette:
Aksjen faller ene og alene fordi en aktør solgte 1,5mill aksjer
Noen her som har kjøpt i dag? Har vært opptatt, men det frister å kjøpe 30k for å trade, men trenger pengene snart, så jeg mangler litt guts!
Stoler på deg Evilfreud Kom vel en del andre og, ser to til med 246k og 334k solgte uten noe kjøp
Jeg likte det jeg så av spillstreamen, jeg håper for Funcoms del at vi får mer snacks neste stream, noe de sa skulle komme, da får vi sett mer av hva som skal skille CE fra resten. At kursen går ned på høyt volum endrer ikke hvordan jeg så på CE før kl 9 i dag, jeg synes det ser bra ut. Ut av det blå kommer mer info, jeg foretar meg ikke noe, hverken kjøp eller salg. Det ble asgt hele forrige uke at det trolig kommer en liten korreksjon før man skal teste motstand videre opp, forskjellen er at også en storaktør har solgt over halve beholdningen sin pr nå, har vel i overkant av 1 mill aksjer igjen, som etter dagens realisasjon kanskje er risikofri (hvis de var med på emisjon eller fra 1 krone?)
Jeg har kjøpt i dag Litt på 1.75 og en del på 1.61
Jeg ligger inne med en en ordre på 39k aksjer på 1,60 nå. Har 165k fra før, men tenker denne aksjen skal videre opp. Jeg tror dette spillet slår til. Har mange hundre timer i ARK selv, og synes dette virker mye kulere
Det er vel endel storfisker fra emisjonen som fortsatt sitter på bra med aksjer. Spørsmålet er jo hvor lenge de har tenkt å sitte.
Storebrand feks, hva er deres hensikt, har de for vane å være luremus?
Jeg hadde inne en kjøpspost på 1,58 som gikk gjennom. Ikke så mye, men regner med å få avkastning på de
Derfor man aldri bør være hverken helt inne eller helt ute av en aksje. Rekyler kommer i begge retninger
Hvis det er kun en og samme aktør som solgte igjennom DDB de siste dagene(myrseth) så er han sånn ca ferdigsolgt…
(dumt for han at det blei bad respons på streamen da han fikk mye mindre for de resterande aksjene…)
Jag fick tillsänt rapporten som Orion har sammanställt om Funcom. Ganska intressant läsning trots allt
flyttet.