Jeg tenker som så at sitte i ro på vei opp og kjøpe litt på hver korreksjon, fikk noen i dag og! Selge gjør jeg på kursmålet mitt !
Gikk i pluss også i minus. Sitter dønn i ro frem til tr blir tilgjengelige
Som mange andre fikk jeg høydeskrekk på 1.39 og solgte alt der, men måtte inn igjen på 1.16
Neeeida, jeg sitter med beltet festet i Selger på kursmål eller på SL som ligger like under kronen
Funcom skal opp i mnd fremover, hvis ikke Funcom går minimum 100% frem mot lansering er trender brutt for alltid og vi kan aldri bruke historikken til noe vettugt. Historien sier at kurs skal massivt opp fremover nå, videre sier historikken at spillet flopper så får vi håpe at minst 1 av disse “trendene” slår motsatt, helst det siste.
Man kan ta det fundamentale og stappe langt opp i pipa, det har aldri betydd noe i dette selskapet, det er håp og drømmer som gjelder nå fremover. Det sagt, jeg har stor tro på salgssuksess nettopp fordi sjangeren er så populær, man hopper litt mellom de forskjellige fordi det er små forskjeller mellom spillene.
DayZ var en favoritt stemingsmessig for meg men det var mye bugs. De har holdt på i over 2 år og fremdeles er det lame gameplay mtp flyt osv. De har byttet renderingmotor, det ser penere men er fremdeles “ikke spillbart”. Funcom har sagt skal fulllansere innen ett år - er bra hvis de klarer det.
Når tenker dere at dette rallyet kommer? Det er vanlig at dette kommer en stund før lansering, og den gikk jo tross alt fra rundt 0.7-3 før emisjonen. Nå er det sommer og det blir lav aktivitet både på og utenfor børs
Så det du sier er som Hegnar sa det: du må håpe på at det finnes noen større iditoter (Noen som kjøper på høyere kurs enn deg selv). Interessant investeringsfilosofi, og noe som funker bra for ca 50% av dere.
EDIT: tenkte vel på 50% av investert beløp, og tipper at det er et par storfisker som stikker av med det meste av gevinsten og diverse småsparere som sitter der med skjegget i postkassen. Har f.eks troen på at @alex og @nofun klarer å ta gevinst her. @holmes har vel allerede tatt gevinst.
Det er riktig at jeg har tatt gevinst, men både kjøp og salg var basert på fundamentale forhold (selv om de var feilaktig vurdert), det var ikke boblespekulasjon for min del der jeg hadde satt et mål om at boblen skulle bli like stor som ved andre lanseringer.
Jeg tror heller ikke alle her eier aksjen basert på dette, men mye av argumentasjonen her baserer seg på å sammenligne market cap før tidligere lanseringer, og spørsmålet er hvor crowded denne traden nå er i ferd med å bli.
Jeg ser den og mener i ettertid at jeg burde kjøpt meg inn på en krone rundt nyttår etter at de kom med meldingen om Conan IP-en. Emisjonen kjørt på 0,55kr og resterende gjeld konvertibelt til ca 120m aksjer, sammen med at det ble et survival-spill i stedet for et story-drevet spill ala The Park basert på Conan IP-en og den relativt middelmådige gameplay videoen gjør at jeg synes selv 0,80 begynner å virke litt dyrt. Fristende, men ikke så mye som før jeg var klar over den nye strike-prisen. 360m aksjer blir mye å dele evt oppside på.
@Christian
Tåpelig utsagn, du har ikke tro på at CE selger, greit det. Mange har tro på at det kan selge millioner, dette forsvarer kursoppgangen som kommer fremover fordi de KAN selge millioner hvis spillet blir godt nok
En digresjon - det er idiotisk å satse på en hvilken som helst sport, uansett talent, fordi sjansen for å lykkes er minimal, derfor bør man anbefale alle stortalenter om å gå skole istedefor sport, det er gørr kjedelig og du “oppnår aldri noe stort”, men det er det smarteste valget. Nyvinninger og “morosaker” hadde aldri sett dagens lys - men det hadde vært trygt og godt
Kjøpte 25000 på 1,23 i dag, turte ikke vente lenger med første pott. Brant meg på emien,
men har tro på kursøkning fremover mot lansering og vil prøve og komme opp i det jeg hadde før emi. Lmo datt i mellom to stoler, langt fra tøff nok for de fra 10,11 år og oppover. Pvp ville forandret alt for denne aldersgruppen, ser det på min sønn 16, spiller nesten bare spill der han kan spille med kompisene. For de enda yngre manglet det bygging og så sitter de ikke inne og spiller hele ettermiddagen/kvelden (heldigvis).
Du sa at kursen ikke var avhengig av hvordan Funcom leverte, at kursen kom til å gå på hype. Hvis du mente noe annet burde du redigere innlegget ditt.
Det er ingen risiko å starte med en sport, de fleste gjør det for å ha det moro. De fleste kombinerer også sport med skole for å ikke stå på bar bakke den dagen karrieren tar slutt. F.eks Johan Olav Koss som utdannet seg til lege samtidig som han trente seg opp til å ta tre gull i OL. Det verste du kan ende opp med er å være i jævelig god form og å ha drevet med noe du liker. Kort sagt, jeg synes ikke sammenligningen din fungerer noe særlig.
Det er vel bedre å sammenligne med f.eks Pokerspillere, hvor du har tapere, vinner og huset som tar raken.
Kjipinger, jeg kjøpte på 1,32 jeg
Lol, hehe ja hvorffor hele tiden kjøpe billig, noen må kjøpe litt oppi der også
Men eg kan trøste deg med at eg økte med 25k til 1,35 på åpning, ellers lå eg med lave ordrer, godt under dagens laveste
Noe nytt her dere som følger med på stilling ledig :
Helt riktig, Kronn! Føler alt for mange er alt for opptatt av å snitte seg ned hele tiden! Selv snittet jeg meg opp som bare det i dag! Fra snitt på 1.03 til 1.185
Jeg kjøpte litt mer på 1,29. Det er spesielt hvordan hele stemningen blir så negativ etter et lite fall. En må forvente noen korreksjoner etter flere dager med oppgang, og selvsagt er det flere aksjer fra emigjengen som skal selges. Dette kan komme brått på slik vi så i dag.
Christian, om et halvt år skal du ikke se bort i fra at du tenker tilbake til juni, “åh, jeg skulle kjøpt på 1kr den gangen”. Hvis FC selger 500 000 kopier + inntekter fra cash shop kan en kurs på 2 forsvares, basert på mine konservative beregninger. Selv liker jeg survival spill sjangeren, og jeg har mye større tro på dette enn f. eks legospillet. Da holdt jeg meg unna FC. Jeg kjøpte både H1 og Ark før Conan lanserte sitt nye spill siden det er en morsom sjanger, men det er fortsatt få spill av god kvalitet. Her har FC en fin edge.
Nei, bortsett fra at en del stillinger som lå ute er besatt.
Si det til Eddie the Eagle! Han fikk nye sponsorer år etter år. Litt som Funcom
Jeg har ikke solgt noe siden jeg ikke vil trade før jeg har fått mer. Håper på å laste mer under krona
Har du lyst å dele beregningene dine? Jeg kunne godt tenkt meg å se dem. Spørsmål jeg har etter å ha lest innlegget ditt er: 500k kopier over hvor lang tid? Hva slags pris ut på steam? Hva forventer du at Funcom sitter igjen med? Hva mener du Funcom har brukt på å utvikle CE?
Nja, hvis jeg først skal koste på meg litt etterpåklokskap, så skulle jeg ønske jeg hadde solgt 20k aksjer til 25kr 3mnd før TSW lanseringen, ikke kjøpt meg opp til 24k og så solgt meg ut med en snittpris på rundt 6kr.
Jeg er forsåvidt enig her, jeg hadde vært enda mer positiv til et spill som AoC minus multiplayerdelen. Coop hadde vært et pluss da. Funcom har gjerne gått seg litt bort når det kommer til komplekse spillmekanikker i mine øyne. Det hele blir gjerne litt for innviklet.
Jeg er helt enig med Freddy hva angår stemningen her inne
Fremdels opp 5% siden Torsdag lissom
MACD krysset også over MACD signal i dag, teknisk sett et positivt tegn, og noe funcom historisk sett responderer godt på ser det ut til!? Forrige gang den krysset gikk den opp typ 25% på tre dager med handel.
Selvfølgelig er ikke dette noe garanti for at noe lignende skal skje nå, men liker veldig godt når jeg ser tilbake på hva som har skjedd så og si hver gang MACD har krysset MACD signal. Er mange faktorer som spiller inn om dagen, men jeg synes ting der bra ut