Det har blitt en større korreksjon i Funcom enn hva jeg trodde skulle skje på nåværende tidspunkt. Det som er løye er jo at omtrent dagen etter at jeg hadde kjøpt tilbake på 1.66 så kom Funcom med den nye videoen som forbedret inntrykket etter den famøse streamen. Så egentlig så føler jeg at jeg skulle vært i pluss allerede der. Det er rart at vi ikke er over her når vi tross alt har en ny storkjøper blant topp 20 i tillegg.
Nå synes jeg du skal ta til “fornuft” Holmes , bryte strategien din og ta en liten pott i Fun.
Jeg kan nesten garantere deg att kursen står høyere rett før release enn den gjør nå og hva skjer da? Jo da har du tjent noen penger Holmes.
God helg til deg og alle på Tekinvestor.
Spm fra Carlsen på HO, orker ikke lete da vi har levende Funcom leksikon her inne:
Hvornår er Q4?
Hvordan forholder det sig med Jepsen og hans relation til selskabet?
28/2-17 … minimum 8 tegn bla bla bla nok nå?
Q1 kan bli hyggelig da? ️
Kan det feile? Neida
09/12-2016 18:00:08: (FUNCOM) New shares issued following conversion of convertible bonds
Funcom N.V. has received a conversion notice with
respect to USD 180,000 (plus accrued interest) of the
10 per cent Senior Unsecured Convertible Bond Issue
2011/2014 (as amended from time to time), and
accordingly a total of 1,761,010 new shares in the
capital of Funcom N.V. have been issued.
The issued share capital of Funcom N.V. after the
capital increase pertaining to the bond conversion is
EUR 9,971,276.88 divided into 249,281,922 shares.
After this transaction, 6,899,194 bonds will be
outstanding under the same conditions.
Badhoevedorp, the Netherlands, 9 December 2016
Funcom N.V.
This information is subject to the disclosure
requirements acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities
Trading Act)
Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=415671
Trodde det var en lock-up her, at disse ikke skulle konverteres i år?
Hvordan fungerer dette i praksis?
Lavere gjeld mer aksjer?
Jebsen får 1.76 millioner nye aksjer mot gjeld på 180 TUSD (konvertibel obligasjon) og renter.
Med mindre noe annet skjer…
The lock-up undertaking in favor of the Bonds shall cease on 31 December 2016 or
upon the earlier occurrence of any of the following:
(a) A voluntary offer is launched for the shares in the Company (or similar
transaction); or
(b) the Company enters into a merger or business combination agreement in which
the ownership of the existing shareholders of the Company are diluted to less
than 80% of the merged company
Er da greit dette, mindre gjeld og aksjene er i markedet, salgspress bør avta og Funcom kan reise seg igjen.
Godt å kjøpe litt idag
Kan det muligens være nye obligasjoner fra løpende renter som har kommet til etter at avtalen om lock-up ble ingått?
Hva mener du med at salgspress kan avta? Dette er jo aksjer som går rett i lomma på Jebsen
Med dagens dollar kurs vil det altså si at han har fått aksjene til kr 0.87 pr stykk. I mitt hode så er dette verken positivt eller negativt. Er snakk om veldig små beløp her.
Ja, egentlig en litt lite gjennomtenkt kommentar fra min side
Ja men det er ikke noe nytt, det er iht. avtalen.
In addition, the conversion price of the Bonds will be adjusted due to the Private Placement in
accordance with the customary adjustment provisions set out in the Bond Agreement. This implies that the conversion price will be adjusted as the Private Placement Subscription Price of NOK 0.55 of the 95,970,000 New VPS Shares was lower than the prevailing quoted price on the VPS Shares on the date of the Private Placement. Funcom has discussed this matter with the Bond Trustee, and based on that discussion, the new conversion price will be USD 0.1036.
Ja, kjenner til dette også. Det eneste jeg har slitt med å finne ut er hvor mye lån faktisk Funcom har per dags dato. Fant fra midten av 2016 tror jeg det var at det var ca 100 mill, men har vært emmisjon i etterkant av dette
The carrying value of the interest-bearing debt at the end of 3Q16 amounts to approximately
USD 7,247 thousand.