Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

2 Likes

All gjeld der er til Jebsen antar jeg?

Ja, det er til Jebsen

1 Like

Det gjensto 62 bonds ved dato for prospektet. Hver obligasjon er pålydende USD 100000. Så vet ikke helt hva han konverterer her, tror kanskje det har noe med renter å gjøre som Holmes var inne på.

2 Likes

Svært positivt for Funcom at gjeld blitt konvertert. For aksjekursen på kort sikt så et det neppe positivt.

2 Likes

Nå sist i Q3 var det: Outstanding amount: 7,079,194 bonds with a face value of USD 1 each

Men ja rentene legges nå på som nye obligasjoner løpende.

1 Like

Det ble gjort en endring i sommer hvor man istedenfor å ha 1 bond med pålydende $100000 fikk 100000 bonds pålydende $1 . Itilegg ble renter konvertert til bonds slik at 1 “gammelt” bond ga rett over 14000 nye bonds .

3 Likes

Hadde man visst at Jebsen ville sittet med aksjene i 5 år så hadde det hjulpet litt

Jebsen kan ikke selge uten å melde siden han sitter i styret?

Det har vel vært fremholdt på forumet, men salgene han gjorde før LMO lansering ble ikke meldt som “meldepliktig handel” bare flagget gjennom vanlige grenser.

Men selv om han ikke er primærinsider så kan han ikke få innsideinformasjon fra folkene sine og handle på bakgrunn av dette.

Han satt ikke i styret da.

Folkene hans satt ikke i styret før LMO lansering?

Jo 2 stk

Det vil si samme situasjon som nå.

Åja, trodde kanskje dere mente at han satt i styret.

1 Like

Vel, hvordan er det da? Kan Jebsen selge når han vil eller kan han ikke?

Jeg tror han kan selge uten å melde dette som “meldepliktig handel”, men må så klart flagge gjennom de vanlige grensene. Sitter han på kursdrivende innside-informasjon som ikke er kjent i markedet kan han så klart ikke selge (som alle andre).

3 Likes

Er imidlertid svært synlig på aksjonærlistene når han selger så det går heldigvis greit å fange det opp. Men hvis han ville kunne han solgt mer enn han har gjort fram til nå. Så antar han ser for seg en høyere kurs og er litt langsiktig med gutta boys inn i styret.

Så da er det trolig han soim har solgt siste dagene da?

Er det noe særlig nettosalg siden den siste lista ble tatt ut da? Småtteri. Jeg tror det bare var mindre folk som solgte