Hva vil bli diskutert på denne presentasjonen!? Er dette arenaen for og vise nytt film stoff? Event slipp dato på AO på steam !?
Det er i hvert fall fulltegnet. Gratis lunsj.
Tror som Onns at det er info ci allerede vet som kommer frem. Hadde dog ikke gjort noe med et par svensker inn i aksjen
Massively Multiplayer Top sellers
4 plass .Hyborian Conqueror Collection 400 kr
9plass . The secret world ultimate edition 400 kr
Blir vel noen kr av dette også ?
Hvor er de på den globale bestselgerlisten? Fant dem ikke.
41 uten filter faktisk
I Norge.
Haha, det stemmer.
“uten filter”
Trur det er Norge ja
Så da blir det ikke noe kroner å snakke om da.
kanskje de ønsker svenske investorer? - de har jo en del store selskaper
På samme måte som biotech er hot i Norge er spill hot i Sverige, så det gir god mening at funcom drar over grensa for å få investorer.
Januar og Funcom kursen…
A) Hvordan utvikler en aksjekurs hvor “alle” skal selge seg ut på gitte kursnivå i samme måned ?
B) Elefanten i rommet her er Jebsen som kan konvertere rundt en promille av en trillion aksjer i januar og hvor avkastning vil være massiv ved hvilken som helst kurs over konverteringskursen. Om han venter til etter release og et eventuelt “flopp” scenario så vil jo mulighetsvinduet mellom 1.1 og release være borte for alltid. Tror dere han med sin erfaring med Funcom spill etterhvert vil la denne muligheten for å “helgardere” avkastningen sin ikke bli utnyttet ?
C) Emisjon. Rart ingen nevner dette ? Funcom har ved alle tidligere lanseringer emitert om de har kunnet gjøre det. Ved LeGo så var ikke dette en mulighet, slik at de måtte ty til YA Global Master “kortet”. Emisjon vil naturligvis pakkes inn som “markedsføringskostnader” etc. Men i virkelighetens verden handler det om å sikre midler til videre drift fremover. Etter en mulig “flopp” vil det naturligvis ikke lengre være mulig å gjennomføre.
D) Men, blir spillet en suksess så snakker vi langt høyere kurser utover i 2017 enn i dag og jeg tror de har bedre odds for å lykkes nå enn på lenge, men vi skal gjennom Januar først og opptakten til tidlig Aksess og jeg lurer mye på hvordan denne reisen blir…
Hvorfor skulle han konvertere, når han heller kan selge de millionene av aksjer han har fra før av? Så kan han sitte på obligasjonene og konvertere rett før forfall hvis kursen er høyere, evt reforhandle dem nok en gang med bedre betingelser. Den eneste gode grunnen til å konvertere er vel hvis han skal kvitte seg med alt av aksjer. Tviler på at han går i pluss totalt sett på det, på dagens kurser…
C ;
Eg har nevnt emisjon mangen ganger, ikke nødvendigvis fordi eg mener Funcom bil trenge det, men at det vil være smart å gjøre det før en Evt kommer dit hen at det MÅ gjøres.
Som aksjonær mener eg det ville vert en trygghet og lettere og møte ett Evt labert salg, med nok penger på bok til å kunne ta grep om det det blir en nødvendighet, istedenfor å sitte med tom kasse samtidig som inntektene fortsatt uteblir.
Eg ville satt stor pris på om det hadde blitt satt en mindre emisjon i forkant av spill slipp
Med tanke på at ikkje en kjeft ville ta i Funcom i sommer når de kjørte emisjon før det kom ett knippe lure investorer og kjørte opp en emisjon på 0,55 kr, så ser eg for meg at en emisjon før release må settes til 0,10-0,20 øre ! De sa jo da at de hadde tråklet hele Europa nesten for emisjonsdeltagere !
De vil ikke klare og kjøre emisjon før de viser til godt salg av CE! Først da kan Funcom gå ut og søke emisjonsdeltagere !
Nå var vel den emisjonen der kjøpt og betalt , og hører ikke hjemme noen plass. Rui Casais sa jo at alt lysnet når de vedtok boten fra Økokrim (se artikkel fra rettsaken). Da hadde de interessenter. Den emisjonen der var bare tull, men Jebsen sier så klart ja takk til å ha full styring på selskapet og samtidig få satt konverteringskursen på et helt latterlig nivå.
Men ok, man får vel bare la det gå siden Jebsen tross alt var Funcoms redningsmann på et tidspunkt. Bare litt synd med den gjengen som beriket seg (mer) på dette urettmessig.
Hva tror dere om kursen i dag? Trodde virkelig streamen skulle få oss over 1.80, men tydelig at ikke alle enda er overbevist. Men, men, når vi skriver Januar er jeg rimelig trygg på at vi er over 2 kr. Taxisjåførene må bare fordøye juleribba først