Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det er ikke veldig mye nei, men 10k er ikke noe utenom normalen :slight_smile: Er 100 stykker ca som eier Funcom via Avanza

3 Likes

Jada, at det er noen svensker i aksjen vet jo bare i fra forumet vårt. Har jo sett småvolum. La oss håpe det tar seg opp.

1 Like

De har jo mye annet å velge mellom

Er det ikke mye å velge mellom alle aksjer.
Funcom er særs spennende men det er ikke alle som tror det foreløpig.

Jeg tipper Funcom står i 1.55 siste børsdag i 2016.

1 Like

Hva er argumentet? Realisere for å få baksmell på skatten?

Jeg tipper det ikke snør til jul. Alle kan tippe men et slikt utsagn uten begrunnelse er verdiløst @Larsen.

Nå er det 2. dag på rad hvor 1.70 blir sementert som et nytt nivå og ved noe mer news nå mener jeg en test på 2 kr før nyttår kan stå for tur.

At folk ikke posisjonerer seg her før CE release er jo uhørt. Alt vil omhandle Funcom i januar. Regn med svingninger og mye volatilitet!

2 Likes

Er det noen news da?
Det er vel spillet som står i høysete. Begrenser seg vel hvor mye news som kan komme.
Har tenkt litt på om det kan være noe, men klarer ikke se for meg noe kursdrivende.
Men det er kanskje det som er litt typisk funcom, trylle noe opp av en tilsynelatende tom hatt.
Svenskenytt hadde jo vært fantastisk!
Spennende blir det åkke som.

Hadde vel kosta dem 100mill pr dags dato, så fult doable :smiley:

Er nok for risky pr. nå og også mtp. Funcoms gjeldssituasjon. Leverer CE derimot, så kan det bli aktuelt, men da vil det også bli dyrere for dem :smiley:

De kan jo kjøpe gjelden :wink:

Når vi snakker om gjeld så kommer det vel snart en liten konvertering :

"Short-term liabilities consist of USD 244 thousand convertible loan.

On 20 July 2016, the maturity date of the convertible loan was advanced from 30 June 2019 to 31 December 2016, and the related conversion price was decreased from USD 0.18 per share to USD 0.10 per share in accordance with the convertible loan agreement. The interest rate of 6% remained the same. As of 30 September 2016, the loan has a carrying amount of USD 244 thousand and an actual balance due of USD 250 thousand.
"

2 Likes

Tror det er ventet at resten skal konverteres til neste år også

Da sitter funcom bra i det uten gjeld og en spillportefølje som tilsynelatende vil gå solid i pluss
Edit: flere som sliter, Crytek stenger 5 av 7 studios, da de ikke har kunnet beltale ut lønn.

Funcom faller. Kjøpsmuligheter snart.

Ligger på 1.56 iallefall

Kjøpsmuligheten var vel 1.62, tror virkelig ikke vi skal lenger ned enn det nå. Personlig tror jeg 1.65 er støtten og at vi slutter over det i dag.

Helt etter boka. Slutter tilnærmet flatt i dag og i morgen. Oppover 23. Så går toget : )

RT nå da?