jeg synes vi har en ganske nyansert debatt i funcom der mange er flinke til å komme med plusser og minuser.vi er nok mange som håper funcom gjør det bra denne gangen, men om vi alle sitter fulllastet og musestille over EA er nok tvilsomt.CE er et svært spennende prosjekt der det ser ut som om funcom prøver å lære av sine tidligere feil.men om de lykkes stort? umulig å si,data ser lovende ut så langt.
Jo men man kommer ikke bort fra at du kun fokuserte på det negative før. Selv uten aksjer. Nå har du kjøpt og er positiv (vel delvis i alle fall). Og det er fair nok det.
Men jeg har ikke for vane å bruke tid på å prate ned en aksje til egen vinning, som Larsen insinuerer. Bruker vanligvis ikke tid på aksjer jeg ikke er inne i, med mindre jeg planlegger inngang. Og da er det ikke i form av baising på nettforum.
Er for øvrig selv motstander av det du sier jeg gjør @larsen. Du burde kanskje se litt på deg selv i dette tilfellet. Advarte deg for øvrig om risikoen i Hugo, og du kunne også ha solgt på samme tidspunkt som jeg gjorde, (etter å ha gitt min begrunnelse) og være godt i pluss. Uansett, dette blir for dumt av deg.
Ja, du har helt rett i det @Alex … på en måte… men med en gang noen skriver noe krass om Funcom eller Conan Exiles så får de huden full dog!
Snakkes om troll Larsen, har du tatt en titt i speilet? Forsett å hype spillet så jeg kan tjene mer, musikken suger, stakkars conan som får denne musikken, la oss vente til Funcom går ned 50% som du gleder deg til? Hvorfor denne spydigheten?
Denne spydigheten kommer fra Funcom sin egen dumhet opp gjennom tiden. Vanskelig å stole på de igjen etter XXX forsøk på nye spill… dog jeg tjener penger hver gang fordi jeg selger meg ut før launch som alle de andre smarte gutta
Veldig positivt med Knut A. Haugen! På Massivelyop.com ble sountracket til AOC kåret til det beste blant alle MMO’ene, og det sier jo litt om kvaliteten. Jeg vet at veldig mange er glade i musikken til AOC.
http://massivelyop.com/2015/09/29/jukebox-heroes-your-top-20-favorite-mmo-soundtracks/
Og det at de sender det ut som en melding er bra, det fører til at pressehusene fanger det opp og derfor masse reklame for spillet.
Det gjør ikke meg noe om noen skriver noe som heller til den negative siden angående Funcom, når de begrunner det med noe det er hold i. Det som irriterer meg grønn er alle de som skriver att dette går til hel… bare fordi det er noe som Funcom gir ut og da MÅ det jo gå til dundas… ikke sant. Funcom har gjort mange feil opp igjennom tiden, ingen tvil om det. Det som må være lov er å minne om ett par vesensforskjeller på gamle og nye Funcom .
Funcom har snudd de aller fleste steiner innad i selskapet for å finne steder å kutte kostnader, dette har de lykkes med det har de vist oss gjennom kvartalsrapportene sine.
TSW kostet vel ca.350mill å produsere og i tillegg ble det brukt sinnssvake summer på markedsføring. CE ser vel ut til å klokke inn på ca. 50Mill ± og jeg tror att Funcoms plan med å bruke sosiale medier til markedsføring ikke er mindre enn genial. Koster forsvinnende lite og når ut til enorme mengder med potensielle kunder. Sist men ikke minst, har CE bra nok innhold og er bra spillbart ved EA vil høye listeplasseringer på Steam gjøre resten av jobben.
Funcom trenger å selge for 300+ Mill mindre denne gangen for å komme i null, det er en enorm forskjell fra tidligere utgivelser. De brenner heller ikke cash som en løpsk gressbrann om våren lenger og det sier litt om den flotte jobben ledelsen har gjort med å holde liv i de “gamle” spillene deres kombinert med kostnadskutt.
Selvfølgelig er muligheten tilstede for att Funcom flopper ennå en gang, men liker att vi ligger rundt 90% likes på videoene som ligger ute på youtube. Jeg tolker ivertfall det som att Funcom er inne på noe riktig. Bylos og Funcom har jo sagt att de skal ha det beste combaten innen sjangeren. Lykkes de med det og får kontroll med bugsa, tror jeg mye er gjort og Funcom og vi sitter med en vinner i 2017.
Takk for seriøst bidrag, begynte å bli HO tildenser her
Hoven? HO kvalitet
Bra kvalitet på den soundtracken som ble postet her tidligere idag
Kjenner jeg gleder meg til vi får en trailer blandet inn i den
Er du svimmel? Kursentoppen var ca 25 i påsken, ca tre måneder før lansering.
Hmm, vi har forskjellige syn på aksjen her ser det ut som. Det er vel naturlig med tanke på at vi har forskjellige erfaringer, kunnskap og forventninger. Får vel bare prøve på å behandle hverandre litt med respekt så vi kan få mer ut av forumet alle sammen.
Jeg er litt usikker på hvordan kursen vil bevege seg. Etter min mening er det nok informasjon i markedet til at kursen burde vært rundt 2-2,20 allerede. På bakgrunn av det blir jeg usikker på hvor mange på børsen som faktisk vil inn i Funcom før absolutte fakta som salgstall og Q4/Q1-2017 er på bordet. Og om kursen derfor vil holde seg på 1.40-2 fram til EA uten å bryte opp. Vanligvis selger jeg meg ut når jeg sitter med dette dillemaet, men jeg angrer vanligvis også på det en uke eller to etter når det viser seg at markedet reagerte tregere enn jeg trodde det ville og kursen stiger på “gamle” nyheter for oss som er oppdatert. Jeg satser i denne omgang på at dette er et av tilfellene hvor usikkerheten min betyr at noe kommer til å skje i de neste to ukene, helst i positiv retning. Blir sittende med det jeg har og avventer. Kjøper nok mer på 1.85 om det tekniske ser positivt ut.
Uansett hva vi mener og tror, alle har lov til å ha hver sin egen mening. Jeg mener det er noen troll her inne også, ikke bare på HO forumet, du må gjerne mene noe annet.
Jeg er uansett klar i talen når det kommer til min mening om Funcom og aksjen. Jeg gikk inn i Funcom på kurs 1.22 for å bli med turen opp frem mot launch. Nå viser det seg at launch av early access skjer 31 Januar 2017, så da vil det si at jeg selger alle mine aksjer i løpet av Januar. Jeg har ikke troen på Funcom som selskap etter alle de fadeser de har hatt med lansering av spill. Takket være aksjonærene i Funcom så hypes kursen opp og forventningene til hva de skal levere blir spunnet ut av fatning.
“Funcom er et tulleselskap, men morsom aksje å spekulere i.” -Larsen 2016
Jeg tror du skal få spise i deg mange av disse ordene i løpet av Q1 2017 Larsen. I motsetning til deg tror jeg att med CE kommer Funcom til å vise oss det første resultatet av retningsskiftet som har foregått i Funcom. Ledelsen lytter mer både til markedet og ledende spillutviklere innad i selskapet istedenfor å ture frem i det samme sporet som før.
"Funcom er ett nytt selskap som kommer til å gjøre meg meget glad i 2017 og få deg Larsen til å angre på att du solgte deg ut før release"
God jul Larsen
Espeset 2016
Hvis funcom er tulleaksje, hva er WR da?
WR er også et tulleselskap Det er vi vel enige om.
Helt enig i at det er lov å ha ulike oppfatninger @Larsen men generelle påstander som at “det er troll her også”, synes jeg skal begrunnes. Hvis ikke er det lite substans i påstanden?
I motsetning til WRE er det i allefall mulig for deg å komme deg ut av Funcom når du måtte ønske
God jul folkens!
Med troll mener jeg falsk positivitet / negativitet til en aksje i forhold til om man er inne eller utenfor. Jeg er en forkjemper for ærlighet også i dårlige tider.