Samme opplegg som under TSW, ligger en løk med tulleposter for å manipulere kurs
Jeg har kapital ledig som jeg har tenkt å satse i Funcom. Gjelder bare å time inngangen. Har alltid vært bedre på å selge i nærheten av toppene.
Alle signaler sier at rally er avblåst inntil en evt suksess med lansering.
Tror jeg er halvveis enig med deg. Ser ikke for meg at vi når kursene som ved foregående spillslipp, men må si jeg blir ganske overrasket dersom kursen er under 2kr 30. januar.
Jeg ser ingenting som skulle tillse at CE ikke selger minimum 500k kopier da man ser på konkurrentene og reviews. Får de skikk på ai og annet småplukk, tror jeg det her kan bli riktig så bra. Kommer litt ann på hva de rekker før EA.
Tror vi skal opp en del til før EA. Men ser vi stort salg av conan samtidig med at Funcom presenterer blå tall i Q4 og presesenterer sitt nye spill. Da kommer vi ganske sikkert til å se helt andre kurser enn dagens. Har troa på at nye Funcom blir en av vinner aksjene i 2017.
Vil ikke være negativ, men kan nevne noen ting som kan peke mot at CE vil selge under 500k spill.
Om vi ser på H&S lanseringen i høst ble et spill til en veldig lav pris markedsført gjennom Youtube, Twitch og Facebook/Twitter. Spillet solgte rundt 30.000 kopier og hadde en peak på 320 ish spillere samtidig. Dette spillet hadde positive tilbakemeldinger i nesten alle kanaler og totalt flere millioner visninger på disse platformene. Funcom har tenkt til å bruke samme form for markedsføring til CE launch, og ut ifra det vi vet vil de gjøre det for resten av spillene deres også.
Jeg er enig i at CE er et spill av en annen klasse enn H&S selvfølgelig, men jeg ser også muligheten for at CE rett og slett ikke blir kjent nok med denne formen for markedsføring i forkant av lansering. Om CE hadde vært på E3 og andre store spill expoer i høst/vinter, hadde brukt penger på reklame på Youtube/Facebook og hadde annonsert launch events i USA ville jeg sett 500k som et minimum. På 6mnd sikt tror jeg 500k er for høyt, men på 1-2 års sikt med mer markedsføring rundt full launch vil jeg tro vi kommer over 500k.
Vi må huske at konkurrentene tilbød noe veldig nytt, og CE er mer en forbedret/endret versjon av Ark/Rust.
Tidligere hørte vi om “wow-breakers” osv. som viste seg å ikke kunne overvinne spillerne som hadde etablert seg i wow. Jeg tror heller ikke at det blir enkelt å få til i denne sammenhengen. Conan er også et varemerke som mange vet om, men ikke alle synes er like kult/spennende. 12-16 åringer har heller ikke hørt om Conan the Barbarian. Vi får se, men husk at det er stor forskjell på 500k solgte i Q1 2017 rapporten og 500k solgte i Q1 2019.
Når det kommer til 2kr før launch ville jeg satset huset mitt på det Tror vi ser 3-4kr som dagstopper i perioden rundt launch, spesielt om vi får gode nyheter i sammenheng med launch. Disse kan være nyheter om det neste lille spillet, nyheter rundt full launch dato, nyheter rundt oppdateringer som skal komme til spillet, gode seertall/salgstall fra steamspy og liknende etc. Vi får bare vente og se
Husk at det er en mnd igjen da Mye kan skje med signalene på den tid. Virker som vi endrer mening her annenhver dag
Btw som Funcom har sagt tar de juleferie. Regner ikke med noen nyheter før 1.-5. januar
Kortsiktig er jeg enig i et du sier rundt mf, jeg har påpekt det rett før jul, jeg synes de er meget tamem i markedsføringen, og det sier seg selv at å gjøre en mf gratis ikke vil slå like hardt som betalte kampanjer. Det kan forøvrig skje mye siste måned, og er spillet bra uten for mange flaws på release så vi jungeltelegrafen gå.
Jeg tror vi må se intense battlescener, pvp og scener mot skjellettgjengen med heftig musikk i de neste trailerne, skal det bli noe wow faktor. Det de har vist til nå er bra, spesielt byggingen ser jeg på som meget spennende, utover dette er det foreløpig bra - kunne vært mye bedre.
Du glemmer to ting ifht. marketing: det ene er at det største pushet ikke kommer før ca. 2 uker før release. De blåser ikke av kruttet i desember da folk er opptatt med jul og fri. Når det så er duket for “back to work” så vil antall streams, shares, likes og klikk øke.
Effekten får vi se på etterpå. Er helt sikker på at de kommer til å bruke noen kroner på FB-ads. Noe annet vil overraske meg, og jeg vil da vurdere å ta en telefon til marketing avdelingen til Funcom
Det andre er indirekte reklame via Steam. Kommer de på fremsiden der, og innforbi top 50 vil spillet selge av seg selv. Det blir feil å sammenligne med H&S som var mer som et eksperiment å regne.
Conan vil ha mer tyngde på Steam.
Uansett mener jeg kurs på 4 kr før launch er for høyt, men kan være med på
mellom 2 og 3 kr ett sted
Bare vent til du har sett siste traileren, de neste funcom streams og ikke minst reaksjonene til kjente streamers som får teste spillet og showcase det på Twitch helgen før resten av oss…
Angående H&S var det en enkel test, det var faktisk få streamere som spilte spillet og signalene som kommer fra funcom tilsier at CE får Ekstremt mange flere og ikke minst større som tester spillet. Blir spennende å se.
Nå når AO slippes på steam rett på nyåret så vil vel inntektene fra det salget som kommer der , gå rett inn som pluss? Spillet er vel nedbetalt og avskrevet for lenge siden? Eneste de har hatt som kost nå er vel og konvertere til og passe steam ?
…ingen Conan Exiles (?)
Bare sett raskt på det, men er ikke det der flere forskjellige sjangere? Altså flere enn bare survival?
Larsen, som en av de som ikke er her hver dag, kan du være så snill å slutte å nevne at du skal selge? Alle vet det for lenge siden. Kom med noe konstruktivt som ikke er subjektivt for en gangs skjuld. Pls. Btw, er du Prellmeister på steam? Om du er det, send meg melding: Elgentor
Ok, jeg skal slutte å si at jeg skal selge. Fra nå av er jeg konstruktiv og ærlig: Jeg skal kjøpe! Funcom er best!
Nei, nå blei eg forvirret
Ber om at flere her bli med og tar i et tak. Vi må kvitte oss med den aktøren som manipulerer ordrebildet og skremmer småsparere fra Funcom for tiden. Kursen skulle hatt en rett retning opp nå og det stoppes av manipulering med ordrebildet.
Kopier denne eposten og send (med litt endringer) til
Hei!
Jeg eier aksjer i Funcom og har i flere uker sittet og sett på det jeg mener ser ut som manipulering av kursen her.
Legger merke til at noen bedriver kontinuerlig layering i relativt stor skala ved å legge ut salgsvolum litt over beste selgerkurs for å flytte dette opp og ned ettersom kursen beveger seg. Vedkommende har åpenbart ingen intensjon om å få utført ordrene som gjør at dette er over grensen til det ulovlige. I en aksje som Funcom som er dominert av småsparere får dette en stor effekt ved økt nervøsitet – mange selger i frykt og andre avstår fra å kjøpe pga. ordrebildet.
Hadde jeg eller noen andre kjøpt opp til 1,69 og lagt opp volum på kjøp, hadde det på salg (1,70-1,72) blitt løftet opp til høyere kurser. Dette har foregått i flere uker og er ødeleggende for aksjekursen.
Ber om at dere ser på saken. Gi meg gjerne en tilbakemelding på hva dere finner ut.