Det er i hvertfall ikke tilfeldig at de fjernet ordren når det begynte å gnage på ordrene rett under der. Det er jo det som skjer hver gang. Derav manipulasjon. Alle tiltak som får fjernet de åndsvake´s oppførsel er priverdige.
Hadde jeg ikke vært tungt nok lastet skulle jeg tatt en real jafs
Ingen andre som gidder å sende den ferdiglagde eposten til stockwatch?
Har alle solgt eller? Tyder på at det er mye å gå på på oppsiden…
Jeg fikk faktisk en god porsjon av kjøpsordren jeg hadde liggende på 1.56 i dag. Ca 28k aksjer. I tillegg til det jeg har fra før.
Litt skuffende utvikling dette, men kommer vel snart, med mindre alle frykter konvertering og ett lass aksjer.
Uansett, lykkes Funcom, så skal den uansett til himmels, og himmelen er ikke på en eller to kroner
Er nok mulig at enda flere som hadde aksjer før emisjonen skal ut imorgen bare for å ta tapet…
Dette spillet gleder jeg meg til som spiller, ikke bare som aksjonær. Begynner å tvile på enkelte Funcom fans her inne. Dette spillet er jo det desidert beste vi har sett fra Funcom. En kjent IP. Med The Secret world var det jo dette med manglende IP vi var redd for. Og med rette. Selger jo knapt en halv mill på flere år selv om det blir kåret til beste mmo, beste ditt og beste datt. Ingen vet hva det er for noe. Alle vet hva Conan går ut på hehe.
Combat ser meget bra ut, dypt med lett og kraftig slag, forskjellige svingradiuser, lengde og kraft. Movement blir viktig og blocking med skjold. Det ser helt konge ut. En må se forbi bugs som at folk står oppå hverandre og slikt. Veldig lett å fikse.
Det er akkurat som om Funcom fucker opp forventningene til spillet med vilje. Streams uten lyd, streams uten å sjekke settings. Herregud, så dumme er de bare ikke. Dette må være gjort med vilje for å dempe forventningene. I så fall så var jo det noe jeg foreslo her for et år siden. Før CE ble meldt. Da jeg snakket om at Funcom passet perfekt for Early access lansering og lettere vil bli tilgitt bugs ved lansering. At de ved å bygge ned forventningene ville kunne overinnfri i stedet og med det lage en positiv energi rundt lanseringen sin i stedet for å overlate alt til Internettrolls og tilfeldigheter.
Er faktisk usikker på om ikke Funcom gjør det samme på stream 3. I så fall så selger jeg nok halvparten. Ikke fordi jeg ikke tror på spillet,men fordi jeg tror at hvis Funcom fucker opp neste stream så kommer kursen til å gruses. Da får jeg heller kjøpe de tilbake igjen på en lavere kurs.
Håpet er jo nå at Funcom gjør en dritbra Stream 6 januar. Vi får mange triggere nå tett på.
Pris og prismodell, hvilke andre ting skal de selge enn spillet får vi gjerne vite da.
Stream3, Promo-video om bygging, promo-video om combat, Stream4. Lanseringstrailer. Annonser. Streamere som tester spillet. Avisoppslag. Anmeldelser. “Ace’s up our sleeves” osv.
Nå har jeg sittet i 1 år, så nå kan jeg sitte lengre
Iox er ett skole eksempel på at TA blir parkert når det fundamentale etterhvert tar aksjen, den er vert så overkjørt at det har vert vondt å se på, men med liknende inntekter pga høyere salgspris på varen, og at markedet øyner muligheter pga økende olje pris, da går det opp uansett hva TA sier.
Sånn vil det bli i Funcom også, tror det kan lønne seg p sitte i ro, å stole på at det vil løsne etterhvert som vi vet triggerne nærmer seg, og det er ikke mer enn 1 mnd til CE ballet sparkes igang, er bare å sette seg på dei hvite hestene å bli med på løpet, fall ikke av nå på oppløpssiden, hold helt inn, og vær med på en himmelsk reise dersom det nå blir sukkses.
Har man ikke råd til å tape, så er det jo uansett ikke riktig å holde på med aksjer.
Dagens Funcom fremstår underpriset, om vi legger sukkses til i dagens mcap
Hvis man ser på f.eks Starbreeze og utviklingen i kursen der, så tok det en god stund fra lansering til aksjen var oppe i “marsjhøyde” på 6-7kr. Den røde streken under indikerer lanseringsdatoen.
75% opp første mnd, så 50% opp andre mnd ca.
Et blockbusterspill vil ofte selge mest med en gang og så selge over tid hver gang de har rabatt på spillet. Et early access spill er annerledes. Her vil det bygge mer over tid. Spillet vil ved en suksess trolig bare selge mer og mer helt frem til lansering da. Det står ikke horder av kjøpere klar til å kjøpe et Early acess spill fra begynnelsen. Spesielt ikke om en heller ikke har promotert spillet noe særlig før spillet nesten er ute. Så jeg vil anta at det tar noe tid før antall salg kommer opp i hundretusener klassen. Men kursen vil nok reagere lenge før det. På anmeldelser, på ratings, på streamers/guilds som kommer til, på presseoppslag, og etterhvert pga salgsgrafen som peker oppover.
Nå ved lansering er det et par ting som kan hjelpe på for å få opp spillertallet veldig raskt. Og det er å få noen store kjente guilds over til spillet. Her er guildleaders nøkkelpersoner. Det andre er å få kjente streamere til å faktisk spille spillet. Ikke bare teste det. Det hjelper også selvsagt, men det beste er få de hooked. Det kan bare et godt spill gjøre for de.
IT interesserte liker å hoste servers og stille på settings osv. Her føler jeg de treffer streamers også som målgruppe. En kan streame singleplayer om en vil det. Eller streame fullblods pvp. Noe for alle
Jeg sitter lastet med mine 175 k aksjer og venter på to ting, AO på steam og neste solide trigger, det er uvisst hva den blir , streams når ikke ut til andre enn noen tusen fans! Så det blir interresant og se hva triggerne blir! Jeg sitter uansett over relase, kommer det en dupp så har jeg klar litt mer kapital til og ta meg godt over 200 k !
Det er nok ikke med vilje @anon91440261 at de har dummet seg ut på disse streamene sine! Men at de er så stille som de er nå ved julehøytiden der det er million vis av potensielle kjøpere som sitter online på alle mulige medier? Jeg hadde forventet meg en form for marketing stunt nå i jula men!?
Det kan være med hensikt i og holde aksjen edruelig til release, DnB sa etter emisjon at de hadde som hensikt i og komme inn i aksjen for og få ett Funcom som funker og sitte langsiktig ! De skulle vel ha noen i styret og ? En lav kurs frem mot release vil hindre masse salg før release! Jeg hadde solgt hadde vi stått i 5kr liksom! Det gidde eg ikkje viss vi står i 2,1-2,5kr!
Det kan være enighet om og holde hype maskin i sjakk frem til de ser effekten av CE helt nærme release eller til de ser faktiske salgstall!?
det vi kan følge med på er steam når salget er startet der! Så vil de første døgnene gi oss en klar pekepinn på hvor vi skal!
Bare en liten korreksjon, det var nok Storebrand du mente når du skrev DNB. Nei jeg ser jo at det er veldig far fetched å si at de gjør det med vilje. Tror vel heller ikke det. Men det er pinadø ikke løye en lurer!
Kan jo håpe det var med vilje
Selvfølgelig Storebrand
Jeg sendte i dag, da jeg ikke hadde anledning i går.
Begynner å bli utålmodig nå. Liker ikke utviklingen her, selv på tynt volum. Tenker hvis de klarer å manipulere kursen under støttenivåene nedover blir det dum start på året. Samtidig blir jo rekylen bare større ved suksess
Hold ut, alt vi trodde kom i desember ble januar i stedet. Det blir høyt volum igjen når kursen peker oppover.