Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hva solgte du på, før du kjøpte igjen her ?

Den leken der har fått nye spilleregler grunnet mye mobbing av dei som ikke hadde stol, nå tar hver enkelt av deltakerene med sin egen stol, for sikre seg selv sitteplass når musikken stoppes :wink:

Kan jo hende vi er heldige og får noen ekstranummer denne gangen:wink:

De voksne/seriøse traderne som er happy med 10% avkastning i året får stå på sidelinjen og heie mens de mobber oss gulljegere som har tro på Funcom og mangedobling fremover :grinning:

2 Likes

Du skal kjøre kniven inn, vri rundt for så å strø salt i såret? 1,17.
Kronn, du er litt ond. :tired_face:

1 Like

@Duogdu

Investeringsfilosofi - du har alltid råd til å vente.

4 Likes

Det var ingen hensikt å være ond, så eg beklager om du tok det ille opp.
Eg var bare litt nyskjerig

1 Like

Det var en spøk, kunne bare ikke motstå :slight_smile:

1 Like

Bra, eg ble litt bekymret :slight_smile:

1 Like

Hva tror dere om videre finansiering iht behovet som var meldt, altså 5-10M$, nå blir det vel noe i underkant av 8 ink rep epi, holder dette eller tror dere det kommer til å bli hentet mer senere i år og evt når ?
Allerede en plan med " emisjonspiratene " ?

Det er meldt at med emisjonene og konvertert gjeld har de finansiering for å drifte videre i et år. Regner med at inntektene fra CE vil bli et viktig bidrag for driftskostander og nye investeringer. Skulle spillet floppe blir det vel et nytt spørsmål om emisjon eller konkurs antar jeg.

2 Likes

Hvis det blir noen flere emisjoner, så blir det før CE launchen, ikke etter. Hvis CE flopper vil det være umulig å få kjørt en emisjon, hvis det er suksess, så trenger de ikke noen emisjon.

3 Likes

Eg tenker at det uansett ville være smart av selskapet å køyre en mindre emisjon før launch, etter en evt flopp, vil det igjen bli vanskelig.

CE kan selge veldig bra i september tror jeg. Håper de treffer markedet bra med pris og at det får fokus fra streamere. Potensialet ligger vel i hvor mange som synes ARK er gøy og hvor mange synes Conan er en bra IP eller er fan fra før. Vi vet at IPen har stort potensiale fra tidligere ( Age of Conan solgte jo 700 000 på åpningsdagen http://www.funcom.com/news/age_of_conan_collectors_edition_completely_sold_out)

Så at de selger en mill kopier av CE i år er helt innenfor. Det som nå blir spennende å følge med på er om de finner på noe unikt eller overraskelser i spillet som kan tiltrekke fler enn det åpenbare potensialet.

“Denæ nye funcom” klarer vel ikke å få “satt seg” kun med penger fra emien nå (pluss “rep-emi”) med en midt på treet suksess med CE? (som for TP som du sammenligner med var ikke signifikant ift. inntekter) Spillene må jo markedsføres og de nye stillingene som er utlyst skal jo belønnes. Økte utgifter fremover mot flere releaser er nok derfor trolig, så CE burde bli langt fra noe flopp, om den nye Funcom skal kunne bli en realitet uten flere emier. Husk de bare var dager (eller var det uker?) fra konkurs nå.
Når det er sagt, håper jeg de er på rett spor og faktisk klarer det.

2 Likes

Skal nevnes at pvp som er et stor fokus i CE er helt elendig gjennomført i Ark. Det er i hvertfall min mening etter over 500timer i ark. Pve er morro med temming osv. Byggingen er morro, men egentlig dårlig gjennomført/svært begrenset. Bare se alle youtube videoene der de egentlig viser deg workarounds for et dårlig system. Blir spennende å se om 2.43 patchen imorgen fikser det. Da kommer det bygging av baser oppe i trærene.

CE ser ut som at de tar mye fra ark på byggingen men at de har forbedret det. Tror CE har litt å ta igjen på pve biten for Ark er et veldig fargerikt miljø med kule dinosaurer mens CE ser veldig beige ut…og de demonstrerte ikke noen form for temming(?).

Så dersom de nailer pvp biten med litt skilltrees og gjerne combat systemer fra AoC (directional attack/defense) så tror jeg det kan appelere til mange som begynner å gå lei alle begrensningene i Ark (slike som meg).

4 Likes

Glemte også å nevne at ja Ark ser magisk bra ut i trailere, men svært mange sliter med å kjøre det. Jeg har et gtx760 som i dag er ca mainstream performance / kanskje litt sub-par, men ikke mye, og mitt spill ser rævva ut i forhold trailerene/ youtuberene ned gtx980ti…

Og du bør ha 12gb ram for ark. Mainstream er vel 6 eller 8 fremdeles.

2 Likes

På tide å kjøpe seg nytt skjermkort @Irathi? Kan nok anbefale radeon 480x som kommer i starten av juli. :slight_smile:

Funcom er ikke akkurat kjent for å lage spill som kjører på billig hw btw.

Jada FC har flere ben å stå på hvis CE flopper.

So your telling me there is a chance.

Hvis det blir kjent at CE flopper skal det bli gøy å sitte i aksjen. Ser for meg kurser på 1/5 av dagens eller verre i løpet av få minutter.

1 Like

Hva er dårlig med pvp i ark ? ( BTW; jeg har aldri spilt ark :wink: )