GTX 1070 til ca 5000,- hakket bedre enn GTX 980Ti og bruker mindre strøm så du slipper bytte strømforsyner eller GTX1080 - samme med strømforsyneren
Der var bilen solgt. Jeg er klar
RX480 mener du
Ja jeg følger med og skal ha nytt kort, enten et RX480 eller et GTX1070, men har en følelse av at RX480 blir et bra kort til en hyggelig pris og AMD trenger den støtten de kan få- som også er bra for konkurransen i markedet og videre utvikling av teknologi.
Sommerbørs allerede?
Helt klart, anbefalte den siden du satt med et middeklassekort fra før av. Lite konkurranse der inntil Nvidia kommer med Geforce 1060 eller hva nå enn deres middelklassekort blir hetende.
Jeg vet leiren er delt hva grafikkort angår, men hordan er software / driverproblematikken til AMD for tiden, jeg vet mange skyr de som pesten fordi det er trøblete.
Jepps jeg vet Funcom sine spill krever sitt, men mitt GTX 760 kort har kjørt det meste veldig bra de siste 3 årene (ganske nøyaktig tre år siden 29/06/2013).
Spill som Planetside 2, Battlefield 3 og 4 har kjørt greit på 1920*1080 medium settings. Til og med Star Citizen har gått greit på low/medium, som er et veldig heftig spill hva grafikk angår og ser lekkert ut selv på low. Ark derimot har vært skuffende, de har veldig mye som skal rendres, trær, dyr, clutter, shadows, lights etc - må sette det meste på low eller off for å få fin bildeflyt.
PvP i ARK - du har ingen abilities / combat stances etc. Du har de våpnene du kan crafte selv, øks, spyd, pistol, rifle, lmg, bue, etc - sikter som man gjør i et skytespill, men samhandlingen mellom 2 karaterer som slår på hverandre er dårlig animert og utført. Med et melee våpen kan du i grunn bare stå i ro og holde inne knappen… / kanskje bevege deg litt frem og tilbake slik som man er kjent med knifing fra Counter-Strike.
Men kan man bunnyjumpe??
Tja - Jeg mener problematikken er overdrevet. Har selv hatt intel, amd og nvidia og alle har til tider sine problemer (kanskje ikke intel så mye). Stort sett bør du kjøpe det kortet som yter best for prisen.
Nvidia har Gearworks (CE er med der) - deres “pakke” for å sørge for at spill kjører superb på nvidia kort - samtidig slenger de inn mye ekstra som gjør at AMD kortene straffes med 10-40%… Unyttige detaljer som du gjerne kun vil legge merke til dersom du zoomer helt inn på f.eks håret til characteren din, men som ikke påvirker spillets opplevelse / grafiske inntrykk.
Så noen ganger blir det litt feil å si at AMD sine drivere er dårlige, for ofte er det gearworks titler de er dårlige på, ja gjett hvorfor…
Samtidig har AMD utviklet Mantle, nå Vulcan, de selger også APU’er til Xbox og PS. Konsoll markedet er betydelig større enn PC markedet og det betyr at spill i større grad nå blir utviklet for konsoller med AMD hardware og Vulcan i grunn. Vulcan er en game-changer for spillutviklere da det er laget for å optimalisere utviklingen av spill for å kjøre på både konsoll og PC med minimalt arbeid for å konvertere fra konsoll til pc og vice-versa.
Jeg har ikke tid til å utbedre mer om temaet, men dersom dere vil lære mer anbefaler jeg følgende på youtube;
Jayztwocents
Nerdgasm
AdoredTV
LinusTechTips
AdoredTV kan virke litt AMD biased, men han har veldig god innsikt i hva deres “master plan” er for fremtiden;
her er litt ang Gameworks;
Må det kjøpes her da, kan vi ikke heller se hvor langt ned selgerene går ?
Jeg synes Funcom burde vært mer aktiv. Jeg vet de kommer til å trappe opp etter hvert som det nærmer seg, men så tett mot release burde det definitivt vært postet mer på sosiale medier.
Andre spill gjør det. Se f.eks. det nye Civilization som poster flere ganger pr. dag.
Helt enig, det virker litt tamt men det gjenspeiler muligens hvor langt eller hvor langt Dei ikke er kommet i prosessen med CE
At de skal komme med info nå kunne vært greit, iallefall fra en aksjonærs synspunkt, men jeg synes det er greit at de venter på tignene som skal koste penger og mtp de budsjettene de har til mf. Begyne trøkket fra juli og utover synes jeg er smart, men jeg forventer da at de kliner til skikkelig og pumper ut mye info.
Tror det er alt for tidligt med en masse markedsføring allerede nu. ARK: Survival Evolved’s announcement trailer kom først mindre end en måned før EA release.
Dnm gubben driver med da, trader han med seg selv eller er det forskjellige…
Dersom noen ønsker mange aksjer nå, så er kanskje tiden inne for å kontakte megler for å sjekke mulighet for å kjøpe større poster fra emisjonsgruppa
er jo bare pissevolum…
Hvordan hadde det blitt om det var noe annet enn pissevolum ?
Her selges det på en edruelig måte, men over hvor lang tid vil det pågå.?
Eg tror kursen blir presset nedover, men eg tror ikke nok på det til at eg selger det eg har, da det raskt kan pumpes andre veien
Tror du volumet blir bedre i juli?