Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Eier nå Funcomaksjer på 1 krone. Holder en knapp på @Alex sitt scenario.

Har jo litt å si hvordan økonomien i selskapet er også :wink:

Hvis ikke nesten 60 mil NOK er nok penger til å drive 6 måneder ekstra med utvikling for dem, så må de bare tilpasse kostnadene sine mener jeg. Funcom har alltid overforbrukt penger og brukt aksjonærene som sin “bankkonto nr. 2” føles det ut som.

Fikk kjøpt meg litt opp nå, følte på meg at dette kunne skje, er så typisk “gode gamle Funcom”…aldri en utgivelse uten minst en forsinkelse!

3 Likes

derfor jeg spør… vi har tidligere diskutert at Funcom er avhengig av bra salg av CE for å kunne drive inn i 2017 uten tilførsel av cash. Nå utsettes CE og de ansetter utviklere.
Kommer det en ny emisjon over sommeren, så er ikke 1kr aksjen så billig lenger…

2 Likes

Kommer ikke ny emi over sommeren. I Så fall kommer den midt i hypen rundt desember/januar…

Folkens sjerpings. nå har vi hatt en griseemisjon og fått en utsettelse.

Hva slags negativ nyhet venter dere på nå for å få “rett pris” ?

2 Likes

hvem vil i så fall delta på en slik emisjon etter forrige emisjon som er kjent blant alle nå ???

Hva mener du?

Alle vil vel delta i en slik emisjon!?

De som deltok i den forrige har jo doblet pengene sine selv etter nyhet om utsettelsen!

1 Like

Grisete emisjon, grisete rep emisjon, prematur release av gameplay trailer, prematur lanseringsdato og nå til slutt en utsettelse

2 Likes

alle som tror de klarer å tjene penger på den :wink:

2 Likes

Q2 i august kan jo bli morsomt :wink:

1 Like

Kanskje det ikke egentlig var planlagt å gis ut så tidlig men at de har latet som slik at de kunne kjøre emisjon rett før “lansering” når kursen var høy. Også får de kjørt enda en emisjon før den reelle lanseringen om et halvt år. Da sikrer de seg levetid selv om spillet ikke leverer.

6 Likes

Og med det snittet gler av oss her inne har nå så blir grise emisjonen ganske så lukerativ like vel :slight_smile:

Men det er forskjell på å ha ETT prosjekt på gang og å ha TI prosjekter på gang. Å utsette den ene greia som vil generere inntekter er jo utrolig kjipt.

1 Like

Funcom har da også inntekter fra eksisterende portefølje. Og hvilke potensielle inntekter nye titler med antatt kort utviklingstid vil gi er det jo ingen som kjenner enda.

2 Likes

17mill nå, langt fra sommerferie :slight_smile: Det tas i mot foreløpig :)Ny bunn på krona?

1 Like

Det er noe som ikke stemmer her. 9/6 var EA 13.september. 2 uker senere er den Januar 2017. Jeg kan forsvare funcom i mye av det de gjør, men ikke dette her.Jeg er litt skuffet nå.

4 Likes

Det som er fint med slike meldinger er at alle får mulighet til snitte ned og det er jo det som betyr noe! Får man et bedre snitt blir jo alt bra :wink:

2 Likes

Litt stygt å quote seg selv her kanskje, men… Dette var planlagt hele veien folkens.

8 Likes

De forventet ikke 50% downvotes på videon de slapp. Kanskje 10-20%. Men ja, her har Funcom bommet stygt.

2 Likes

The development team is on track to deliver
what they set out to do for September 13th of 2016. However,
after evaluating the game as well as feedback and
expectations received from the game’s potential audience, it
is the Company’s opinion that additional development time
will allow for a better product with higher quality and
sales potential, and that this will make it better equipped
to meet expectations.

Så med andre ord spillet er utsatt for å finpusse mer, legge til flere features, sminke spillet, grafikken, combat, etc - Spillet er ellers i rute med tanke på utviklingen.

Jeg liker den typen utsettelser bedre enn andre i hvertfall!

Det betyr jo at de vil adressere de punktene de har fått negativ feedback på. - jeg var i utgangspunktet redd for at de ville launche et CE for tidlig og bli slaktet av early reviews.

3 Likes