Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Masse cash, lav cashburn ref siste rapporter, ett high potential spill under utvikling, småspill som skal annonseres - ikke rart kursen gikk litt mot strømmen i dag. Noen klarer bare se de negative, synd, fremtidig tapt inntjening… Ferie 3 uker, hepp…

Jeg ser at det nå er 2 nye stillinger utlyst hos Funcom.

Jeg skal gi dem “benefit of the doubt” når det kommer til dette med utsettelse av Conan Exiles. Det ser faktisk ut som at de nå gjør noe i forhold til tilbakemeldinger de har fått på videoen. Derfor kan det også tenkes at videoen har utløst et behov for at Funcom måtte gjøre noe.

Hovedgrunnen til at jeg tror det er at de nå ser etter en animatør til CE.
“The animator will work closely together with the other animators and the combat team to create, implement and polish character combat and movement animations”

De har kanskje innsett at dette var for dårlig, og ønsker nå å gjøre noe med det. I motsetning til med TSW, hvor de ikke gadd å gjøre noe med tilbakemeldingene de fikk fra beta-spillerne (jeg hadde for øvrig selv tilgang til betaen) og beholdt dårlige animasjoner/character creation.

Så som sagt, jeg velger å tro at de hadde ærlige hensikter denne gangen, og at videoen bidro til utsettelsen.

PS: Legg også merke til ansettelsen av “senior game designer”. De ser etter en person med “extensive Free to Play experience”.

9 Likes

Du kan da ikke si noe slikt, det var sikkert gjort med vilje for å rævkjøre oss ytterligere… Du skjønner det, å ha troen på Funcom er som å banne i kjerka, og folk blir grinete hvis kursen går opp :wink:

1 Like

Dryge Deadlines de har på jobbene, den du nevner over går jo ikke ut før i slutten av 2017… Hoho, lukter vi utsettelse? :spy: Haha neida, skyt meg :upside_down: :gun:

5 av stillingene er forhåpentligvis snart bemannet, da de går ut 31/07.

Tror forresten Audi-Designer/Lead-programmer jobben som er utlyst til 2017/10/10 i Durham
"working on a next-gen title."
Blir deres forsøk på noe ala Conan Exiles størrelse, så vi vil vell høre noe om det neste sommer, etter suksess release av CE :relaxed:

1 Like

Det der er vel omtrent det beste jeg kunne høre nå :slight_smile:

8 Likes

Vet ikke helt hva jeg har på hjertet, god natt :relaxed: :gun:

6 Likes

Søknadsfristen på den stillingen er okt. 2017 og det er kanskje ( eller kanskje ikke :wink: ) litt sent til å rekke EA…

En søknadsfrist betyr lite i den sammenheng, så tror ikke jeg ville lagt så mye vekt på det.
Stillingen kan, tross fristen, besettes fra dag 1. :wink:

Funcom gir bort spillet til de som binder seg med medlemsskap.

4 Likes

Vil The Secret World funke med AMD E 450 Radeon Graphics 1,65 GHz?
Antar svaret er nei?
8 GB ram og SSD

Det vil ikke være verdt å spille på den pc-en :wink:

2 Likes

Hehe, dette får ikke funcom lov til å finne på :sweat_smile:

1 Like

Har store forventninger for dagen i dag:)

3 Likes

Spennende, 1,05 foreløpig.

Hva skjer idag?!

Funcom er jo alt for lavt priset pr nå ifht hvordan den bruker å gå i release år. DET er fakta.

3 Likes

Tja, Funcom er vel mer edruelig priset med tanke på at alle prosjektene dems de siste 10årene er gått i tak. Aksjen er utvannet herfra til månen, OG mer utvanning venter.

3 Likes

Ventet på det, det var da som bestilt… Har du interesse i Funcom ifht at du kjøper aksjer eller liker du å påpeke alle de negative aspektene?

Edit :tenk hvis Jobs eller Walter D hadde hørt på slike som deg, bare å gi opp, lykkes ikke uansett… :wink:

4 Likes

Hypemaskineriet er jo utsatt i 6mnd tid… ytterligere utvanning vet vi kommer… generelt surt børsklima…
og vedrørende din Jobs sammenligning: CE er neppe for survivalgenren det iPhone var for mobilmarkedet

Er enig i det, men han kunne gitt seg lenge før det var snakk om ipods, iphones osv, men han var en seig jævel som aldri ga seg. Lykkes Funcom med CE så åpner det seg nye dører som kan by på ytterligere muligheter. CE har en stor verdi da det er en pakke de har laget før og hvor mange av tidligere AoC spillere som vil kjøpe det gjenstår å se, men blir spillet bra, noe det kan bli nå mtp utsettelsen, så tipper jeg mange. 5% er 125.000 spillere.