Jeg er usikker på hvor mye Conan Exiles selger. Grunnen er at det er kommet VELDIG mye survival spill og veldig mange av dem er sluppet i Early access og veldig mange av dem har aldri blitt uviklet ferdig.
Så jeg frykter at sjangeren Survival spill som slippes i Early access er mettet. Og dette er et faremoment som nesten ingen her inne prater om. Man snakker kun om hvor mye andre spill har solgt uten å stille seg spørsmålet om det er plass til flere spill.
Når det er sagt, sjangeren mangler bra spill som er levedyktige. Rust er et unntak hvor utvikleren pumper på. Ark er et annet eksempel, men etter at utvikleren tapte rettsaken vil spillet sakte avgå med døden når de må starte å betale erstatning.
Etter å ha gitt folk råd rundt TSW ( noen tjente gode penger, andre tapte mye). Så pleier jeg ikke å gi råd lengre. Funcom er HØY risiko. Ferdig pruta. Og det at det sitter en emmisjonsgjeng som forsatt har mye aksjer demper oppesiden.
En smart mann sa alltid pluss er pluss. Det er aldri feil å ta gevinst. Så må man avgjøre selv hvor mye risiko man tåler / ønsker å ta.
Siden jeg faktisk har hatt glede av å treffe Joel Bylos og siden fyren er kul og en dude som virkelig brenner for det han gjør, så har jeg ingen tvil om at tankene rundt CE er bra, at konseptene og gameplayet vil være bra. Spørsmålet er om de klarer å fenge nok spillere eller om markedet er mettet.
På en annen side, Klarer CE å knekke survival koden som alle sliter med, så er markedet virkelig stort. For folk bytter spill uten å nøle, om det dukker opp noe som faktisk gir den rette følelsen.
Personlig så venter jeg, fordi jeg tror jeg kan få billige aksjer, men jeg er blitt litt mer pysete på mine eldre dager. og Irathi har jo vist at det å være en liten råtass som trader nesten daglig funker.