re: MK1 Takk for god informasjon.
Tror ikke tilleggs emisjonen verken før eller etter 30.06 vil påvirke kurser nevneverdig.
Til det er antall aksjer som kan ny tegnes for marginalt.
Tror også at aksjen er på en teknisk bunn nå og kan ikke se for meg annet enn at nyhetsstrøm fra selskapet nå vil være av positiv karakter. Det “negative” er allerede sluppet i og med forventet utsettelse. Negativ er satt i hermetegn fordi det er ikke negativt for spillet Conan Exiles at selskapet gir seg selv god tid til å utvikle et bedre spill enn hva de hadde kunnet prestere innen få måneder.
Om aksjen nå legger seg på dette nivået for en kortere eller lengre periode er uvisst og avhenger av markedets vurdering/posisjonering og nyheter fra selskapet. Når aksjen først “stikker” så går den erfaringsmessig fort slik at det kan være lurt å være posisjonert før den tid om en tror på oppgang.
Ubestridelige fakta er at aksjen nå er langt lavere priset enn den var før LEGO release og at selskapets finansielle stilling er langt sterkere og at dette spillet er mer innenfor Funcom sitt erfaringsgrunnlag og “ånd”.
Jeg mener dette spillet fanger bredere og sannsynligvis vil bli et bedre spill en Lego (som var et av Funcom sine få dårlige spill). Ville vært greit med estimater fra selskapet for ulike suksess terskler for spillet slik at en enklere kunne vurdere salg og økonomi. Selskapets kostnader er også lavere nå enn ved tidligere release slik at salg vil treffe bunnlinjen bedre nå enn tidligere (selv om det naturligvis vil medgå utviklingskostnader for CE og en viss opp bemanning her).
Tror markedet og en selv på det som står ovenfor så vil aksje kursen snart ligge betydelig høyere og et kjøp på disse kurser vil være en god investering.

Nå var jo da kommentaren min også siktet inn på at han ville ha noen emiaksjer til .55, da går liksom toget i morgen…