Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

En fair og god deal så lenge man ikke evner å betale gjelden din ja, hadde man kunne betalt gjelden sin, så hadde ikke prisen blitt senket og ikke flere aksjer, det hadde vert det beste.
Eg sier ikke at dette er dårlig, men det er dårlige enn om man hadde kunne holdt seg til opprinnelig plan, nemlig å evne å håndtere gjelden til tidligere inngåtte avtaler.

1 Like

Men plenty 55 øres aksjer :wink:

1 Like

med respekt å melde, ja det er 15 milioner nå, men eg velger å ta med hovudemisjonens aksje antall i min risikoanalyse

Blir ikke mye aksjer der Gordon og jeg har planer om å overtegne til sammen over en million aksjer.Så har kanskje Kronn samme ide sikkert med noen andre.15 mill aksjer til 0.55 er ikke veldig mye penger eller aksjer.

1 Like

Hei fikk ferie i dag :slight_smile:

Denne reparasjonsemien er jo bare peanuts og helt ubetydelig for den enkelte småsparer. Tar helt fokus bort fra det essensielle nå som er CE. Det har vært stille og nå er det vel fellesferie. Noen som vet hvor mange som er på jobb hos Funcom nå gjennom ferien? Tar de fri, kjører de på for fullt eller er det semiproduksjon med minimumsbemanning?

1 Like

Dette preiket her føler jeg blir samme som når alt skulle til helvete når olja stod i 30 og noe under. ALLE visste dette ikke ville kunne funke i lengden, men kursene raste likevel, feks DNO stod i under 4.50 før det snudde, nå er de i det dobbelte.

Hvor lenge skal man snakke om at emisjonsaksjene skal drepe kursen? Hvor mye er solgt?

Jeg er overbevist om at Funcom leverer sitt beste spill noen sinne med minst trøbbel og best gjennomføring pga Bylos og UE4.

Folk er pissredde for at det skal gå ned, og det er kanskje ikke rart med de nyhetene som har kommet på løpende bånd i siste?

Men Funcom hadde meget lav cashburn før emisjonen, de har masse penger nå til å gi ut de neste spillene, gjeld er halvert? Fokuset er nesten bare på emisjonsaksjer om dagen og da sprer usikkerheten seg. Ingen som tror de kan selge spill? Da skjønner jeg selvfølgelig skepsisen…

4 Likes

Ja eg tar selvkritikk og ser at det er på tide å legge ballen død, og heller se fremover :slight_smile:

3 Likes

Hele veien fra 1.07 og ned til der vi er nå så har det ligget jevnt med kjøpere og selgere. Nå er det stor overvekt av selgere igjen slik det pleier å være. Det er når det ser skumlest ut en skal kjøpe. Håper egentlig på inngang rundt 0.87. Kommer til å følge med nå fremover.

Når det gjelder spillet så ble jeg veldig glad for at de skal ansette en “motion capture animator”. Men er ikke det litt sent? Hvor langt er de egentlig kommet med combatsystemet sitt? Jeg liker det jeg leser om “caves”. Sikkert god loot der. Håper det er slik jeg tror at det er en åpen verden inn i de grottene. Og ingen instancer. Det er bra for pvp.

3 Likes

Nei nei… dere må forsete og beise. ikke stopp nå… Støtten er nære på å rykke og jeg vil ha maaange aksjer.

4 Likes

Det er en grunn til at spillet ble utsatt fra september til januar.

Ja det er nok flere grunner til det. Men hvis de enda ikke har ansatt noen slike så er det jo litt sent om han skal begynne nå. For CE mener jeg.

Er vel større sjangse for at de personene som ansettes nå skal jobbe med de nye prosjektene som er annonsert vil komme.

1 Like

Kommer det flere spill? Trodde Funcom snart var tomme for cash igjen jeg :grin:

1 Like

Ja, og spillet heter Cash & Burn :grin: :grin: :grin:

7 Likes

Det er to ting som alltid er sikkert med funcom, Nye spill og Nye emmisjoner.

Cash mangel er aldri noen hindring :wink:

3 Likes

Dette gjelder jo også Biotech selskapene.

Høye utviklingskostnader og muligheter for solide inntekter om de lykkes og samtidig også svært høy marcet cap.

Slik har det alltid vært både her, i øvrige teknologi utvikling, og i spill bransjen og jeg ser ikke at det er en større problemstilling.

4 Likes

Hvilket( eller hvilke ) kursmål har du ?

Kjøper litt på 0.95 nå jeg :slight_smile:

4 Likes

Mener du vi bunner ut ?

Nei jeg bare er redd for å ikke bli med opp så jeg begynner sikkert kjøpet litt for tidlig. Har liggende ordrer nedover.

2 Likes