Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Kommer til å lage meg en portefølje, men har problemer med å finne andre kjøpskandidater annet enn Bakkafrost. De er jo på all time high. men det har alltid gått bra å kjøpe de for all time high tidligere. Har thin film , Scatec Solar og Kitron fra før. Har ligget på lur for å kjøpe i Hugo, men ikke fått noe enda. Får bare være tålmodig selv om jeg har fri og tid til å sitte foran skjermen. Det er jo da jeg pleier å gjøre de dårligste tradene.

Hva med Axa?

Kjenner ikke selskapet og ser miserabelt ut om jeg ser på kursutviklingen de senere årene. Nei takk :slight_smile: Kom gjerne med andre forslag.

Nå pleier et biotech selskaker normalt kun å få lov å feile en gang av markedet før det er kroken på døra.

1 Like

Det er mange forskjeller, det han skriver er ikke særlig generelt. Mcap er ikke svært høy heller som en regel. Bionor 200mill feks er jo nada. Og det er enorme forskjeller i hvor mye inntekter et vellykket spill kan dra inn vs en vellykket medisin.

1 Like

Enig, så jeg skjønner ikke helt sammenligningen :wink:
Utover at biotech er populært å diskutere her.

3 Likes

hva med NAS? Kommer alltid sterkt tilbake

1 Like

Komp og eller bank

Ja enig. Kan jo være en god kjøpsmulighet der nå pga mediebildet/kanselleringer og Brexit. Må vurderes. Hva tror du bunnen blir? Har hatt to veldig gode trader og en veldig dårlig der før. Egentlig utrolig at jeg klarte å selge på bunn der sist. Forferdelig hvor lett jeg ble påvirket av den fagforeningsduden på VG TV. Latterlig dårlig av meg som gjerne skyter litt over hvor kald jeg pleier å være. Har lyst på revansje i den aksjen. Liker jo Kjos såklart :slight_smile:

1 Like

Hva med Atea?

Tok litt NAS nå på 287.20. Atea er i en interessant bransje Oiv. Har du Atea selv og hvorfor syns du det er et godt kjøp?

Skal vi flytte praten om de andre aksjene over i småprat?

4 Likes

Ja det var en god ide :slight_smile:

Det bilde av armbrøsten Funcom kom ut med var ikke akkurat det jeg ventet på.

Gøy at det kommer oppdateringer på utviklingen, men de kunne gjerne ha lært av facepunch som kommer med oppdateringer hver uke på hvordan utviklingen går.

2 Likes

Flere grunner til Atea. Nå har jeg kjøpt og solgt meg ut noen ganger. Men de har flere gode kontrakter mot stat og kommuner i hele norden, og vil nok få flere. Jeg synes at det er en solid bedrift og gir gode utbytter. Kan ta resten i småprat.

1 Like

Selskapet er ett år gammelt?

1 Like

rt 0,94 liten omsetning

2 Likes

Funcom og Hugo er tegnet både med og uten tegningsretter :slight_smile:

1 Like

Fallhøyden er stor i denne aksjen hvis spillet slår feil. Var mange imponerte over det som allerede er vist frem av spillet sånn at det er verdt å ta risikoen? i dont think so. Den er heller ikke særlig lavt priset imo. En krone nå er ikke det det engang var, mistenker at ikke alle er klar over det.

2 Likes

Er jeg imponert over det jeg så grafikkmessig? not so much! Er jeg imponert over spillbarheten og ideene jeg har sett, yes det er jeg. Mtp tiden de har er jeg overbevist over at spillet blir konge. Bylos er visst flink sies det! Du kommer langt med en flink og dedikert leder.

1 Like