Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hva er det med spillbarheten du er imponert over? Det må ha vært noe jeg har gått glipp av…

3 Likes

Du har ikke aksjer som oss. Derfor ser du det ikke.

Jeg ser et stort potensial i open world og den vinklingen de har på spillet. Kommer definitivt til å kjøpe det og blir helt sikkert hekta

1 Like

Jeg skjønner at dere liker ideen, men @Paddy80 refererte til ting han hadde sett, dvs ting som allerede var implementert. Det eneste jeg har sett er noen korte koreograferte ingame scener, som var klippet på en måte som viste veldig lite av spillet.

1 Like

Funcom har laget flere gode spill, det er ikke nødvendigvis bare å lage et godt spill også er det $profit. Problemet med å sitte i funcom denne gangen er at hvis det slår feil så er alle pengene tapt, de kan ha hatt sin siste emisjon. Kan ikke se annet enn at det er en helt reell konkursfare denne gangen?

Ikke hvis Storebrand og de store selger seg ut nei.

1 Like

Det er ett fullt spillbart spill med de elementene som er nevnt, de må finpusse og legge til mer de NESTE 6MND. God tid, ja!

Nå liker eg utviklingen I diskusjonen :slight_smile:

Dårlig tegn hvis det kun er de med aksjer som ser det :wink:

6 Likes

Var litt av ironien hehe

2 Likes

De har fått inn bra med penger nå, samt kvittet seg med mye gjeld. Har en positiv egenkapital og driver omtrent i null fra før av. Hvorfor er det da en reell konkursfare ved release av et spill som Conan Exiles? Jeg ser ikke helt den, men kunne skjønt det hvis TSW/AOC døde helt hen…men det har de altså ikke gjort.

2 Likes

Hvor mye cash tror du FC brenner per kvartal fram mot CE launch ?

1 Like

Det er klart at de brenner litt ekstra opp mot launch, men jeg tror ikke de kommer til å sette seg selv i risiko for at dette ene spillet nå skal dra ned skuta. Er det en ting de har lært i årenes løp, så er det å være kostnadseffektive.

The Park, og også spillet som nå kommer, tester blant annet ut hvordan de skal få gratis markedsføring i form av sosiale medier. Dette utnyttet de til fulle ved release av The Park, og det fungerte kjempebra.

Så nei, ingen fare for at Funcom går konkurs med det første.

4 Likes

Hva med de to andre spillene som skal lanseres. ? Hvet vi når de kommer ?

Når jeg søker på Conan på steamcharts. Dukker det opp et spill som heiter Conan the barbarian.
som har hatt aktivitet siden april bare en 1 peak player da. Men er det Funcom sitt ?

1 Like

Jeg har heller ingen tro på konkurs men synes alikevel det er interessant å se hva folk tenker om cash burn fram mot launch :slight_smile: Hvis man f.eks ser på tsw så er spillertallene i q2 25%++ lavere enn q1 mens AoC har omtrent samme spillertall ( på steam ). Blir interessant å se utviklingen i Q3 og Q4.

2 Likes

Husk The Park til konsoller i Q2. Ga nok litt ekstra.

Og salget som var nå matchet de på egen side. Så steamtallene nå er gode sånn sett.

Hvorfor er de gode ?

Jeg har brukt feil tall så jeg trekker posten. De har ikke vert profitable på nesten 10 år men om man bare ser på cashburn så er det ikke så ille for tiden faktisk. Det er forutsett at man ser bortifra avskrivningene. Det gir ikke noen særlig god modell though siden det ikke viser at spillene konsekvent tar inn for lite penger.

4 Likes

Jeg tenker på at de matchet sommersalget på Steam fra sine egne sider. Dermed vises ikke hele effekten ved å følge Steamcharts, og jeg føler tallene er ganske bra nå. Er mange TSW’ere som ikke bruker Steam.I tillegg er det store sjanser for at de som spiller trial, også kjøper spillet hos Funcom, siden de må lage konto der, og Steam ikke er involvert.

Og omgjøringen av medlemsskapsbetingelsene er veldig spennende å se effekten av. Funcom var jo faktisk så fornøyd med dette at de overførte det samme til AOC og AO.

Google Trends viser også bra framgang for samtlige av live-spillene.

Med tanke på Q2, hvis man sammenligner snittet med Q4 2015 - er det ned 15%. Sammenligner man med Q1 2016 er det ned 25%. De hadde 2,5MUSD i inntekter i Q4 2015 og 2 millioner i Q1 2015. Vanskelig å si resultatet av dette, blant annet på grunn av endring i medlemsskapsbetingelsene og trial.

2 Likes

The Park konsoll ca 40k solgte, kanskje litt nærmere 45k

Eller mer. De leverer ikke tilbake spillene på PS4/Xbox One.