Mine beregninger basert på modeller vi har diskutert tilsier i underkant av 100k solgte av The Park kombinert pc og konsoll, over vil være fint 
Hvor langt skal vi ned før det snur? Er det ingne som har troen på Funcom som selskap skal kunne levere på Conan Exiles? Drit i eventuell hype, jeg er mer opptatt om de faktisk skal kunne selge spill.
Merker at kjøpssiden bygger seg opp så fort vi rører under 0,95. Neste støtte ligger på rundt 0,85, men det er jo null omsetningen på disse nivåene.
Når jeg bruker tid til gaming går det mye i H1Z1 som er et survival spill. Man kan dø når som helst, så alt handler om å ta ut fienden før de tar deg og det er det som gjør survival sjangeren spennende. Når man spiller dette sammen med venner og gjerne mot andre spillere er det ekstra morsomt. Spillet har blitt veldig populært, selv om det fortsatt har mange bugs og er ganske dårlig grafikkmessig. Det FC har vist til nå er på lik linje eller bedre enn hva H1 presterer, og jeg forventer at CE gjør det bedre. For at jeg skal like et spill må det være litt rått, og man må kunne miste noe og tjene noe, og det blir muliggjort gjennom servere som man kan stille inn slik en ønsker. Håper det er mulig med noen “open world” servere hvor det f. eks kan være opp til 100-200 spillere.
Når det gjelder hypen før spillet tror jeg denne kan bli noe begrenset ettersom de kun skal markedsføre spillet gjennom egne kanaler og sosiale medier. Reviews på Steam kommer til å få mye å si. Det positive er at de skal ut i et mye større marked enn tidligere med Xbox, PS og PC, så det skal ikke mye til for en solid oppside ut i fra dagens kursnivå.
Det blir nok tydligere for flere til høsten at Funcom sitter på et stort potensiale i CE og hva denne IPen faktisk betyr. Age of Conan solgte 700 000 første dag med preorders så her er alt mulig spør du meg.
http://www.gamesindustry.biz/articles/funcom-reveals-record-age-of-conan-pre-orders
Men forsatt så ble AoC en gigantisk fiasko.
Jeg spiller noe H1Z1 selv, og spilte DayZ en periode, men det ble for mye bugs og renderingmotoren var fucked up, fps på 10 osv i byene. Dayz har etter min mening den “skumleste” atmosfæren. Med Funcom som er eksperter i å holde liv i gamle spill så er enne typen spill så utrolig spennende fordi det er ingen begrensning i videre utvikling og expansion. Early Access gi de mulighet til å tweake og gjøre endringer i mange måneder uten av de mister potensielle spillere - så lenge spillerne ser potensiale fra første stund så aksepteres mangler og feil.
AOC hadde for store utviklingskostnader samt at de var helt avhengig av abonnenter. Spillet ble for stort og for dyrt å produsere rett og slett. CE er jo et helt annet produkt og blir en megasuksess med slike salgstall.
Jeg tror markedsføringsbudsjettet til AoC betydde mye mer en IPen 
Jeg tenker følgende: Mtp alt materiell de sitter på fra AoC så er den “indirekte” utviklingskostnaden på CE minst det dobbelte av hva de bruker, hvis man tenker at ett annen selskap skulle laget det samme fra scratch. Så CE er kanskje ett 100mill pluss prosjekt de kan pumpe ut billig. Blir som å bygge hus til 4 mill, men du sitter på tomta og materialene så det d betaler er halvparten! Med dette i bakhodet så er potensialet i mine øyne meget stort.
klart du tror det 
@nofun selv om CE ikke er en oppfølger av AoC så har oppfølgere av spill som har solgt bra en tendens til å selge bra både andre og tredje gang, tror du ikke CE får gratis salg mtp AoC?
Jeg har ikke testet noen av survival spillene så lurer på hva som er forskjellen på disse og det å spille et MMO på en pvpserver ?
Hva er forskjellen på en ipad og nettbrett? Mye, men egentlig ingenting. Har du ikke testet survivalsjangeren så anbefaler jeg deg å gjøre det hvis du spiller da?
Jo selvfølgelig får de en del salg pga AoC. Det blir jo det samme som The Park fikk/får en del salg pga TSW. Jeg tror også en del husker AoC sin launch og dermed kommer til å vente med å kjøpe CE til det er ute av EA 
More than eight million people from more than 200 countries have visited the Age of Conan website.
Virker da som potensialet er tilstede.
det er mulig
dette har vi jo sett før, men:
The development team is on track
to deliver what they set out to do for 13 September 2016. However, after evaluating
the game as well as feedback and expectations received from the game’s potential
audience, it is the Company’s opinion that additional development time will allow for a
better product with higher quality and sales potential, and that this will make it better
equipped to meet expectations. Funcom’s recently strengthened financial situation
allows for additional development time for Conan Exiles, and the Company believes
that investing in this additional time will serve to increase the value of the business in
the long term.”
@Christian
det jeg så i trailer og materiell vi har fått er ett spill som fullt ut spillbart pr i dag. Ref melding over at de var i rute til å lansere i september!
Edit:
One of the “smaller games” has, as announced in the Q1 2016 financial report, passed internal
prototyping and approval, being a small multiplayer game based on “The Secret World” IP
Spanande når melding om dette kommer 
Er faktisk ingen av survivalspillene som frister så CE blir nok det første. Hvis vi går tilbake til det som FreddyG sa :
“Man kan dø når som helst, så alt handler om å ta ut fienden før de tar deg og det er det som gjør survival sjangeren spennende.”
Det er vel ikke dette som gjør survivalsjangeren spennende ? Hvis man kun ser på pvpdelen så blir vel forskjellen fra et survival spill og et MMO det samme som å se på forskjellen i PVP mellom WoW, AoC og Darkfall ?
nofun, i H1Z1 starter man i en fallskjerm, så flyr man nedover og lander på et tilfeldig sted på et stort geografisk område, der til sammen 200 spillere skal sloss om å overleve. Når man lander skal man finne utstyr og våpen, og til slutt er det kun en som overlever, så da er det alle mot alle. Det syns jeg er veldig morro, og veldig utfordrende. Det gir også friheten til å hoppe inn i et spill uten noe “waste of time”, slik man har i MMO’s da man gjør quests og andre ting vedsiden av. Der er også spillene ubalanserte da folk har forskjellige utstyr ol.
Jeg har også spilt et mindre populært survival game, The Forest. Dette syns jeg scorer bra på grafikk og verdenen er detaljrik og har flere ting å utforske, men verden er liten og muligheten er begrenset. Her handler det mer om å overleve fra de lokale kannibalene som jevnlig angriper deg, man må finne mat, bygge murer og feller. Til slutt kan må gå inn i mørke grotter med større utfordringer for å finne bedre utstyr. Spør du meg kunne dette spillet hatt potensiale om det hadde hatt PvP, men det mangler og derfor blir man fort lei. Npc’er er forutsigbare og det gir ikke samme spenningen som når man møter andre spillere. Dette spillet har solgt 1,5 millioner kopier på bare PC og er utviklet av 4 personer.
CE har både survival-funksjonene, PvP der en kan miste alt og vinne mye. FC har sagt at det blir mulig å endre på innstillingene til serverne, så her kan det bli mange morsomme muligheter. Jeg håper også det blir en slags “competetive mode”, da dette kan øke spillerveksten via Twitchere. Bare se hvordan CS:GO interessen økte da de lanserte competetive mode og skillnivåer.
Takk for bra info 
H1z1 har også random spawn hvor du starter med bukse, flashlight, flare og trøye som kan rives opp for å lage bue, så er du i gang. Ingredienser man finner kan settes sammen til nye ting, og etterhvert så kan man bygge masse forskjellig. Ulv, zombies og bjørn er det du må passe deg for, inklusive andre mennesker. Hvis du møter noen, skal du stole på vedkommende og alliere deg eller skal du drepe ved første anledning for å være sikker? Artig sjanger