Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

FUNCOM: FUNCOM N.V. - PUBLICATION OF SUPPLEMENTAL PROSPECTUS

It is the Company’s intention to have a solid development team with experienced developers that
can interface with outsourcing/subcontractors for periods of time when the development demands
are higher, i.e. when the Company has a production need which cannot be met with in-house
capabilities, to avoid inflating the Company’s headcount and personnel costs in an unsustainable
way.

Det står den gamle lanseringsdatoen i prospektet som er linket til i dagens melding.

2 Likes

Jeg er litt spent på hvordan dette blir. I utgangspunktet er det nok “vanskeligere å selge” enn The Park men det har potensialet til å selge mye mer. Det kommer kanskje mer info på Q2 presentasjonen i august ?

2 Likes

Dette er jo noe som Starbreeze har benyttet seg av :slight_smile:

Ofte bedre med fleksible kostnader enn faste kostnader. En kan også lettere kvitte seg med uduglige folk og heller leie inn en ny konsulent i stedet om noen skulle underprestere.

1 Like

Å kjøre med konsulenter i software-bransjen er i mine øyne noe av det dummeste man kan gjøre. Det tar tid å gjøre seg kjent på en ny plattform/spill. Kvaliteten blir gjerne også lavere.

Håper de heller har tenkt å kjøre på med samme modell som Starbreeze, hvor et mindre spillfirma lager en hel expansion e.l.

2 Likes

Begge deler kan nok sikkert menes her. Det spørs jo på hvilke kvaliteter det er de ikke har inhouse og må ut for å hente inn.

Det du snakker om @FreddyG er Battle Royale mod’en til H1Z1, ikke slik spillet var ment å spille fra starten av :wink:

Update: Og Arma 3 var den første til å komme med en slik Battle Royale Mod etter det jeg vet.

1 Like

Supplementet som kom i dag korrigerer datoen i prospektet.
http://cdn.funcom.com/investor/2016/Supplemental_Prospectus_Funcom_7_July_2016.pdf

1 Like

Kom ikke inn på investor relation siden da jeg prøvde. Går nå.

Hvis noen kjøpte aksjer på 1 krone og satte stop loss, hvor tror dere de satte det? 0,90?

Finnes det noen triggere framover mens tegningen pågår? Skjønner ikke hvorfor de har dratt den så langt ut i tid. Hadde vel vært nok i massevis med et par uker.

1 Like

Nytt spill, mer info om CE, Crossover mellom spillene, ny ledelse bl.a.

Kjøpt litt mer i dag jeg.

Men mange av dem har vel ferie i disse dager, så tviler på det kommer så mye fra den fronten. Kommer sikkert en god del info på Q2.

Ja det var det. Hvor mye action er det egntlig i Funcom nå i juli?

rt 0,97 . Ser ut som jeg kjøpte fint her i dag.

6 Likes

Sommeren er en ekstremt stille periode i mange aksjer.

At kursen i Funcom tenderer noe ned i slike stille perioder tar jeg med ro, det gjør den i mange aksjer.

Rent teknisk er den svake nedgangen på små volumer og det er også betryggende.

Her får vi snart “action” etterhvert som nyheter kommer, som ved tidligere nyheter.

Kursmål 3 kr før release og 2 kr utover høsten,

2 Likes

3kr du krever ikke mye… jeg skal ha 20kr+ :stuck_out_tongue:

2 Likes

Mulig det, men mine kursmål er i allefall realistiske.

Og naturligvis så er jeg ikke så dum at jeg nødvendigvis selger på 3 kr om trend er kraftig opp…

Har aldri kjøpt helt på bunn og aldri solgt helt på topp men likevel store gevinster hver gang i Funcom flere ganger.

4 Likes

Hva er snittet ditt denne gangen da?

1 Like