Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Trur det er lurt å trå varsomt.
Selv så er eg litt irritert på at eg ikke var mer på hugget på åpning å fikk under krona, selv om eg ikke ser fra at muligheten kan dukke oppigjen.
Det som nå skjer, er vel at alle som ventet ett enda større ras på åpningen, nå starter å løpe etter.
På den måten kan emisjonsaksjene komme lettere og kjappere, og også til en høyere pris ut i markedet.
Spennende om dette nå holder seg fremover

1 Like

Blir mye aksjer i omløp nå, På tide å sette trålen på 65-75øre tror jeg.

Holder seg greit i dag enn så lenge?

For sent… tror jeg :wink:

2 Likes

Trålen skulle vært på 0.85 i dag tidlig :wink:

2 Likes

Jeg vurderte å legge noe ut på 0.9 og 0.8 før åpning, men lot det være. Alt var så usikkert…

2 Likes

Jeg fikk 9999 til 0,85.
Forsøker å alltid ha en kjøps-/salgsordre noe (~30%) under/over kursen til enhver tid. Ulempen er at man binder opp kapital som ikke kan brukes på noe annet…

6 Likes

Er emisjonsaksjene i spill??? Se på verdien, 99,6 mill på 1,07???

Jepp, se melding:
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Funcom+N+V+++Publication+of+Prospectus++Listing+of+New+-+WvT.pdf&attId=150559

the new shares will consequently be listed on Oslo Børs and assume
regular trading from tomorrow morning, 14 June 2016

Hvorfor vises de ikke i børsverdi???

de vet ikke hva de driver med ???

???

???
?
?

morro med ???

2 Likes

Ser jeg fikk kjøpt på 0,85 idag… Ikke verst :slight_smile:

2 Likes

Er vi der nå at det ikke er flere som skal løpe etter ?

Ser kjøpssiden rfa 1 kr og opp til 1,03 absorberer over 1,5 mill aksjer viss emisjons folka vil ha 100 % fortjeneste. ? hvorfor selger de ikke ?

“Emisjons folka”, det blir det nye uttrykket nå :slight_smile:

Vel, gratulerer med en fin avtale, fin artikkel i FA igår, ikke minst, takk for at dere reddet selskapet som flere av oss er blitt så glade i :slight_smile:

2 Likes

Sprøyt. Ingen kan forutse kursen med “høy sannsynlighet”. Hvis dette var “høyst sannsynlig” i hodet til profesjonelle investore hadde kursen gått som en rakett.

4 Likes

Det er mange av de som er på forumet her vet langt mer om Funcom enn de “proffene” som hoppet inn i aksjen for å tjene seg raske penger. Noen av dem har nok troen på spillet/modellen og Funcom, men jeg tror fåtallet har satt seg like grundig inn i aksjen som enkelte her.

Alle vet at interessen for Funcom har vært høy - derav den negative reaksjonen på emisjonen.

5 Likes

Hvorfor vises de ikke i børsverdi???

Thank you for your interest in Funcom. The shares are reported and will be visible on the web-pages you refer to later today. I got that confirmed by Oslo Børs earlier today.

For other matters regarding Oslo Børs please contact them directly.

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

2 Likes

Kan du forklare hvorfor? ( Med et spørsmålstegn siden du åpenbart ble støtt av flere etter hverandre)

Nei ikke emisjons folka, det riktige uttrykket er emisjons-piratene…

2 Likes