Noen tanker jeg har gjort meg omkring Funcom nå som jeg er bestemt lastet for godt. Det som har kvernet i bakhodet mitt en stund nå er at jeg tror utviklingen som har vært til nå er sunn og bra for Funcom og for spillet. For det første er sjangsen for suksess dramatisk økt som følge av utsettelsen da spillet bare kan bli bedre tatt i mot om spillet er mer ferdig når de lanserer. Det kan utelukkende være positivt.
Hypede spill blir nå slått hardt ned på. Vi har sett det igjen og igjen at forholdsvis gode spill slår dårlig an fordi spillet ikke innfrir de urealistisk høye next-gen forventningene. Når det en gang ble som det ble med den talentløse videoen de lagde så er det positive med dette at de viste alpha gameplay i uferdig stand at vi nå unngår en unødvendig stor hype for et spill som ikke skal lanseres før om et halvt år. Forventningen er nå mer i realistisk område og da er det også lettere for Funcom å innfri eller overinnfri forveningene når de til slutt lanserer på EA.
Så er det det at jeg liker alt jeg hører om spillet. Spillet såg ikke så bra ut i videoen nei, men når jeg hører hva de sier om spillet og hva spillets største fordel i forhold til konkurrentene vil være, ja så liker jeg det rett og slett knallgodt som en gamer. Best combatsystem=best spill for min del. Og hvis resten av spillet bare holder lik standard som de andre, med ørsmå forbedringer på guild/chatte systemer så er det nok for min del.
Jeg ser uansett fram til å få sett mer av combaten og tror det er en av de tingene som vil avgjøre hvor mye CE kommer til å selge. Combat + skill wheel er jo en av grunnen til at TSW ble en “flopp” siden dette begrenset mågruppen ganske kraftig. DVS, combat ble for kjedelig for mange og skill wheel’et for avansert for mange av de som ville vært komfortable med combat