Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Joda eg ser problem med å vannes ut, I funcom var det problem for Dei som lastet til flere kroner for så å få dumpingemien I fanget.
At man kan kjøpe til rundt krona og evt konv av gjeld rett under, så selskapet kan konsentrere seg om driften med emipengene og det å skape kassasuksess, ser eg på som en mulighet.
Men likevel, det er mye som skal endre seg for at eg anser funcom som ett godt case med historien som er skapt siste halvåret.
Men noen trader er lov

1 Like

Konverteringskursen ble jo endret fra 0.18USD til ca 0.10USD pga emisjonen ( dette står i obligasjonsavtalen og burde ikke komme som noe “sjokk” ).

3 Likes

Konventeringen kan ikke starte Før etter at Conan er utgitt, da har eg forstått rett ?

PAS med fler momser i seg, noen som vil være med på en trade?

:wink:

vurderer og selge på 1.15 :stuck_out_tongue: så kjøpe tilbake etterpå igjen men. faen nei jeg tør ikke :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er så mye fokus på “What if” og at det liksom skal stoppe Funcom fra å ha suksess med sine fremtidige utgivelser. Ja, mer aksjer vanner ut de som ikke får kjøpe billig som emisjon, men nå har det vært muligheter for enhver å kjøpe under krona i lang tid, så har man ikke benyttet seg av dette nå får det være, da har du ikke troen eller for prinsippfast!

Nå virker det på meg at vi er igang med samme greia som tidligere før release, det begynner så vidt å rusle none øre frem til nyheter. Kommer det mer negative nyheter nå? Hva skulle det eventuelt være? Tror du det så venter du, hvis ikke så burde du ha kjøpt.

Når Funcom er i positivt terreng uten å ha “noe” hengende over seg som før emisjon da de måtte få finansiering på plass, og man VET at det kommer nyheter på løpende bånd, da er det pokker meg vanskelig å holde tilbake kursen.

10 Likes

Hva er nyhetene vi kan forvente å få de neste 3 månedene? 1 eller 2 nye småspill? Dev. diary? Småoppdateringer av Conan Exiles? Overtegning / undertegning av TR? Annet?

2 Likes

Er ingen nyheter som drastisk vil overraske. det MÅ komme en Dev diary, og det MÅ komme info om at utviklingen av CE går etter planen. Så bør det også komme mer info om de andre spillene de jobber med.

Så lenge dette skjer vil jo kursen etter alle solemerker krype sakte oppover.

Det jeg tror de trenger å vise er kamp fra Conan Exiles som ikke ser ut som noe tungt scriptet, kryssklippet ræl. Mer informasjon om det lille spillet de skulle jobbe med kunne også vært interessant.

Jeg tiper slik info kommer ettter emisjonen er ferdig ! :slight_smile:
vil ikke komme noen nytheter før emisjonen er ferdig. er det jeg tiper !

1 Like

CGI trialer med jobbes fremdeles med i Sverige, hvor mye det jobbes med vet ingen, men kommer kanskje nærmere release? Usikker på hva som “vanlig” her?

Cgi traileren må være ferdig. De venter nok for å time traileren med noe annet.

2 Likes

Svar på Facebook forteller at de fremdeles jobber med traileren :wink:

2 Likes

Da må det ligge noe annet bak som gjør at de jobber videre med traileren. Nye funksjoner/spill mekanikker kanskje? En kunne jo laget en hel animasjonsfilm på den tiden de har brukt til nå.

1 Like

Hadde satt alle kluter til så hadde de vært ferdige for lengst, de får jo stadig tilnakemeldinger fra “oss” om ting de kanskje ønsker gjøre noe med?

Tror det er en enorm fordel at den kommer etter EMI er ferdig. Tuuut tuuut

1 Like

Siste emisjon er jo en svært begrenset emisjon som jeg ikke tror vil påvirke kursen verken i ene eller andre retningen. Det jeg tror vi kan forvente oss er nyheter, enten presentert sammen med eller rundt tidspunktet for Q2 resultatet. Nyheter rundt Conan Exiles og eventuelt nye prosjekter vil kunne trigge kursen ytterligere om en skal bruke mine 8 års erfaringer med aksjen nå.

Teknisk ser det også greit ut nå, bare vi får ristet av oss “sommerdvalen” litt og nyheter så er mine kursmål 2 kr innen relativt kort tid (3 - 4 mnd) og 3 kr før release av Conan Exiles.

Noen som bruker ESO letter seg litt i dag

Hadde snitt på 1,10 og hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe mer før Emiaksjene kommer, men la nå inn en ordre på 1,09 og gikk ut og vasket biler, fikk nesten hele ordren og sluttkurs 1,12! Ikke så mye men alle monner drar :slight_smile:

1 Like

Vet du om vedtaket gjelder gjelden også, er det greit å konvertere uten å selge?