Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tror faktisk ikke den teorien er så dum, vet at mange her sitter på retter og har overtegnet ( meg selv inkludert).

Som betyr at jeg ikke kommer til å handle noe særlig før jeg evt vet hvor mye emi aksjer jeg får. Og dette gjelder nok endel andre også.

2 Likes

Jeg ønsker kun å sikre litt gevinst, kanskje 10-20% på 2 kr, gjerne det samme på 3 kroner? Får se…
Har ikke lyst å gå på en like stor smell!

Er det ikke mulig at noen får +0% ?

Her snakker vi jo om de som har retter selvsagt.

Hvor har du 10-30% ifra, er det tatt ifra tomme luften?

1 Like

Men om de har retter, så får de minst 10% ekstra?

Dersom Storebrand holder ord, så skal det Være noen retter til overs og således grunnlag for at overtegning kan gi noen ekstra aksjer

1 Like

Om man selger retter, deretter overtegner, så er det lotto om man får aksjer?

Tror veldig mange her kommer til og bli skuffa når dere skal mota REP EMI Aksjene…
folk som ikke kjøpte seg inn på rundt 0.90-1 kr som bare venter på og få aksjer på overtegning som ikke ratt kommer til og få en brøk del av det dere tror dere får. og ser at toget går fra dere på perongen ! :slight_smile:

5 Likes

Da vil du mest trulig ikke få aksjer

( dersom du ikke har retter, så overtegner du ikke da du ikke har noe å overtengne fra )

2 Likes

Verdiløse etter 8.aug var beskjeden fra Skandiabanken. Så da har jeg blitt feilinformert. Solgte de få rettene jeg hadde, og overtegnet. Bra jeg kjøpte meg inn på krona:smiley:

1 Like

Infoen fra skbn er rett den, dersom ikke rettene var meningen å benytte, så ville dei blitt verdiløse.
Hadde du tegnet aksjer du hadde hatt retter til, så ville du hatt verdien som aksjen prises til etter emisjonen.

Men om du solgte rettene og fikk kjøpt aksjen billigere totalt sett, så er jo handelen din bedre uansett

1 Like

Det er slik de burde ha svart.

Ser ut som jeg gjorde det riktige uten å vite det. En erfaring rikere ble man også.

Du har vel ikke gjort det rett? Om du hadde tegnet for rettene dine så har du nå over 100% avkastning på de aksjene.

2 Likes

Har du 1000 retter får du kjøpe 1000 aksjer, etter 8 august, har du fått aksjene og da er rettene verdiløse. Selger du rettene… får du ikke kjøpe billig aksjer

Hvis feks tr er verdt 60 øre og aksjen står i 1,14, så vil det lønne seg å selge retten til 60 øre og kjøpe aksjen til 1,14. Da betaler du reelt 54 øre for aksjen.
Skal du benytte tr så må du betale 55 øre, pluss verdien av tr på 60 øre er lik 1,15.
Håper dette var forståelig.

En annen ting er om en da mister mulighet for å få tildelt tr hvis en overtegner?

For Funcom sin del er prisen på tr ofte for høye for i til aksjekurs, altså det er mer lønnsomt å kjøpe aksjen direkte i stedet for å gå veien om tr. Kjøper en derimot tr og det kommer svært dårlige nyheter så kan en ha sluppet billigere unna, men det er vel ingen som tror på dårlige nyheter i Fun? :slight_smile:

Tror du blander nå. De du har fått utdelt betaler du kun 55 øre for i det de konverteres. Gitt at du tegner. I mitt tilfelle får jeg 38700 aksjer for 0.55. Altså 21285,-

Om jeg hadde kjøpt 38700 retter til 60 øre stykket ville det sett slik ut. (38700 x 0,60) + (38700 x 0,55) = 44505,-om jeg skulle tegnet de.

Det er derfor så mange overtegner så mye som mulig.

1 Like

Men hvis du selger dine retter for 60 øre og kjøper for 1,14, så betaler du bare 54 øre per aksje, ikke 55 øre som du må gjøre ved å benytte tr.
Jeg venter på tr og håper på flere enn jeg får tildelt… :slight_smile:

3 Likes

Får man tildelt 10-30% mer aksjer enn retter, lønner det seg. og med prisen som er på rettene nå tilsier jo det at folk har priset dette delvis inn.

2 Likes

Har du regnet med kurtasjen også i begge handlene? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan jo tenkes at jebsen ikke benytter seg av t rettene, om også Storebrand og flere andre som evt enda sitter med retter ikke benytter dei, så kan det bli at det kan Være en del aksjer om noen ønsker seg mer enn hva man har retter til