Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

ESO ødelegger moroa, men så lenge vi ikke går under 1.10 så er det bra uke likevel :slight_smile:

1 Like

Syns det er fint den går ned under 1,10, eller lavere. Det betyr bare at man får bedre pris/tid til å vekte seg opp(om man tror på at hypen kommer og utvikling av spillene går veien vi håper) Jo lavere-jo bedre :wink:

Bare 67 millioner.

Som nevnt tidligere så er vl salget via ESO nå som vi tror er Jebsen noe som gjøres enten fordi han ikke skal inn med mer fresh cash, slik at han må selge ut prosentandelen han erverver gjennom repemi muligens. Grunnen til å tro dette er at mannen har vært aksjonær på flere av Funcoms opp og nedturer, slik at det ville være utrolig merkelig at han selger på nåværende tidspunkt av en annen grunn?!

Tror det ressonnementet er helt korrekt.

Jebsen vil ikke inn med mer cash og slik har det vært lenge, derav tidligere YA trekk m.v. gjennom de siste årene. Han eier jo massivt og kontrollerende i selskapet allerede.

Nødlånet var en nødvendighet like før finansiering ble løst, men dette er tilbakebetalt.

For øvrig er vel heller ikke Jebsen eneste kunde i ESO slik at å anta hvor mange aksjer som gjenstår er vanskelig å anslå.

Det eneste sikre er at uten ESO på selgersiden så hadde det vært null “ekte” selgere. Alle de tradere som selger er jo bare ute etter å kjøpe tilbake billigere. Det gikk heller dårlig for dem de siste 2-3 ukene og det rullet jo bare oppover. Forsvinner ESO så er vi nok tilbake på det sporet.?

1 Like

Det er litt negativt at kursen er så svak i dag selv med lavt volum, vitner om mangel på “ekte” kjøpere

2 Likes

Ser ut som ESO skal selge i hele dag :slight_smile:
så tipper slutt kurst på rett over 1 kr… kanskje 1.04-1.05

1 Like

Bør vel være gunstig å kjøpe for de som ønsker mer???
Selvsagt litt irriterende å ha kjøpt på 1,12 tidligere i dag…

Hadde vert komisk om jebsen er gått lei og skal helt utav aksjen nå. Selv om det er usannsynlig.

De siste dagene var det litt unaturlig mye kjøpere. Vedkommende var litt utålmodig men ville heller betale litt ekstra enn å gå glipp av inngangen. Dessuten så blir det nok mer aksjer på vedkommende… :slight_smile:

Kan være gunstig å komme inn. Det vet man jo ikke før fasiten foreligger :wink:

2 Likes

Jeg er nok bedre å time toppene enn bunnene…men jeg både håper og tror at vi nå er adskillig nærmere bunnen enn toppen :blush:

Edit: er uansett ikke store summer jeg har gått inn med, rundt 20000 på onsdag og det samme i dag. Så snittet på siste handler er ca 1,105 og snittet på min andel i Fun er på ca 1,102 tror jeg det var.

Danske bank liker vist funcom :stuck_out_tongue: 150k raske aksjer der !

Eso kjøper på 1.09 :slight_smile:

De selger mye mere en de kjøper. de som gjør at kursen dras ned nå ?

De kan ikke bare selge og noen ganger må de inn og manipulere/justere kursen noe opp også, men de får vel snart tømt seg

Det trenger ikke være samme aktør som kjøper og selger selv om det er samme meglerhus

Selvsagt ikke men slike kombinerte pump and dump operasjoner når en selger seg ut er jo klassiske.

Positivt at Pareto kjøper, de pleier å treffe bra med timing, selv om det sannsynligvis dreier seg om kortsiktige handler.

Her er det bare en realistisk forklaring: Jebsen selger seg ned for å gi billig inngang til kameratene sine. For en kjernekar! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Neieda, men det skulle bare mangle med en liten nedgang nå etter stigende kurs nesten hver dag siden bunnen rundt 0,92 rundt 10. juli. Forstår det bare ikke helt