Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Nei, det er en grei sammenligning.

3 Likes

Her blir det liv rai rai

3 Likes

Liv ?? :frowning:

Kjøpte nettopp 8670 aksjer for 1.08 så nå har jeg totalt akkurat 150 000 aksjer til snittkurs 0.99. Kjør rykk nå da! :slight_smile:

7 Likes

Pent :slight_smile: har bare 51.000 aksjer jeg :slight_smile: med snitt 1.02 ;(
men er jo helt ny i gamet. så syns ikke jeg burde satse mere!

4 Likes

Ikke dumt :+1:

1 Like

Jeg har 0 aksjer i Funcom jeg :smiley:

7 Likes

Du er ikke alene om det, og slike som deg skal kjøre kursen opp snart, kanskje ikke akkurat deg men folk uten aksjer. Det handler om risikovillighet, mer info rundt Conan Exiles og de nye spillene og caset blir for mange tryggere. Går glipp av potensiell stigning fra “bunn” og slipper nedgang motsatt fall…

7 Likes

Jeg forventer litt opp fremover (hvis ikke dårlige nyheter). Snart blir mange skuffa over smulene de fikk i emisjonen selv om de overtegnet og må kjøpe over børsen for å få tak i de aksjene de vil ha. Den vanlige sommersmellen i funcom har uteblitt i år noe jeg tolker positivt.

7 Likes

jeg overtegna med 15 miloner aksjer bare for og være idiot ! :slight_smile:

2 Likes

Vil bare legge til at 50k tilsvarer ca 2% av spillmassen som spilte AoC, og ca 3,5% av alle som kjøpte AoC. Rimelig bankers at dette antallet skal opp mye hvis spillet er ok eller bedre!

1 Like

Kanskje du får dei :wink:

4 Likes

Haha, ja bare å bla opp 8.250.000. De har skriftlig at zycko vil ha 15mill, mulig de kan stille rettslig krav at han må betale… :fearful::+1:

2 Likes

Gi dem til meg heller da, tar bare lån for å betale dem :slight_smile:

2 Likes

Som tidligere sagt, eg tror den blir kraftig overtegnet.
Tech ble *7, Funcom høyere ?

Kommer litt an på hvor mange som avstår kanskje?

1 Like

Fra -12% til + 9%

Ikke verst!

:slight_smile:

5 Likes

Hvis alle tegner seg for 15mill aksjer, så blir det godt overtegnet ja, men det har lite rot i virkeligheten da svært få har mulighet og interesse for å faktisk kjøpe så mange aksjer. det ser kult ut at det blir overtegnet meg 10x, men det gir et litt feil bilde.

Det blir nok bare smuler til hver av oss.

1 Like

Eller så tar ASC en slik en de er blitt kjent for, alle 15mill tilk 1 person, da “det er enklest slik”. :wink:

7 Likes

Eg er forsåvidt enig @thomashagen, men det ville likevel sett veldig bra ut om markedet var interessert I veldig mangen flere aksjer enn hva som er tilgjengelig.
Eg antar at emisjonsaksjene er av interesse også for folk med mer penger enn hva vi nissene her på forumet har tilgjengelig.
Det finnes ett par stk på siste oversikten, som nok har en god del mulighet tilgjengelig.
Hva om f.eks Storvestre ønsker seg inn med mye ?

Er nok noen her som har mye penger tilgjengelig men eg antar likevel at flesteparten har under 100-150 k kr eller,vertfall ikke veldig mye over.
Eg antar at det ikke er firumdeltagere så skal ta dessert 15 millionene men at det er større investorer som deltar .

1 Like