Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hegnar.no antyder at Funcom har penger!

Funcom fant mannen som skal styre pengesekken

Funcom har ansatt Stian Drageset som ny finansdirektør på permanent basis, går det frem av en børsmelding.

Drageset kommer fra jobben som direktør for fusjoner og oppkjøp (M&A) i Telenor, og har før det erfaring fra Herkules Capital, Boston Consulting Group, Storebrand - og som edtech-gründer.

Den nye finansdirektøren har en MBA fra INSEAD, samt en ingeniørgrad fra NTNU og Oxford University.

Drageset begynner i sin nye jobb 1. august 2017.

Christian Olsthoorn, som har fungert som midlertidig finansdirektør siden november 2014, fortsetter som medlem av Funcoms Management Board.

Meldingen her.

1 Like

Jeg er HELT sikker på vi skal over 6 (igjen). Men hva jeg har lært etter mange år inn og ut av Funcom er at en må ha stor tålmodighet og tåle å sitte friskt i minus i (rolige) perioder… Men for min del har det da alltid gått bra til slutt!

:slight_smile:

8 Likes

Er ikke sikkert. Tror fortsatt lavere spillertall og en “ikke-interesse” for TSWL relaunch kan føre til at aksjonærene ser hype i Funcom som lik luftslått selv når det går bra. Tror noen tenker sånn allerede, og derfor får vi reaksjonen med skarp nedgang kort tid etter launch igjen. Det står og faller på sterk oppgang i salg rundt summersale/store patches framover nå. Virker som at Oslo Børs setter lav P/E på Funcom sett i forhold til liknende selskaper på andre børser. Må nesten bli kvitt Jebsen-frykten og få vist at inntektene er der på sikt for å se “ville” kurser framover. Selv tror jeg vi skal mye opp ihvertfall i perioder. Når man bør selge er vanskelig å si, men med fortjeneste er vel en god start :slight_smile:

Edit: Nå vet vi jo at de sitter på store inntekter fra Q1 og potensielle større inntekter for Q3 og Q12018 så vi får se hva folk tror, men personlig tror jeg ikke at Q2 og Q4 blir perioder med stor oppgang i Funcom aksjen fordi dette er tørkeperiodene for Conan Exiles.

Samme argumentet hørte vi før CE fikk en oppgang fra 1 krone til over 5

1 Like

Yup, betyr vel ikke at det ikke er et alternativ? :slight_smile: Må få med så mye vi kan av mulige utviklinger i risikovurderingen

1 Like

Hvis nå ikke kursen stiger som følge av fundamental bedret situasjon, så kan vi alltids støtte oss på at det kommer en ny hype med penger på bok. Tradisjonen tro…

1 Like

CE inne på topp 40 igjen. Liker det jeg ser. Tror denne ukens exploit fiks å nytt innhold kan gi CE et boost igjen.

I nøyaktig samme båt. Da er det ikke morsomt å bevitne øretrilling på 2,50-tallet. Selv positive nyheter biter ikke. Ikke sett større dissonans mellom papir og virkelighet før. Og selvfølgelig klarte jeg å komme inn på topp før galskapen begynte nedover.

Når det er sagt tror jeg selv vi kan komme svært godt ut av dette på sikt. Om enn med veldig mange færre aksjer enn vi kunne hatt. Hadde jeg gått inn med samme beløp nå, ville jeg hatt nesten 500k og ikke 300k aksjer :smirk:

1 Like

@lassar Vi trenger en morsom video nå. Dårlig steming her.

4 Likes

Herregud jeg er glad jeg har investert i et tulleselskap som funcom!

Tenk om jeg hadde vært dum nok til å kjøpe et skikkelig selskap som Seadrill!

Fort TIPS HEGNAR MEDIA!

27 Likes

Hvor mye får Funcom når Jebsen konverterer alt? Behovet for frisk kapital er vel liten på en god stund hvis de legger investeringer edruelig og neste spill er i størrelsesordenen som CE?

Neste spill er en CE expansion, så det skal nok ikke koste altfor mye. Mye mindre en utviklingen av CE.

Neste spill fra Oslo avdelingen iallefall.

USA annonserer nytt spill etter SWL launch engang, blir i år mm SWL gjør storeslem og de snur på planene, det er for mye å håpe på…

Funcom får ingenting når gjelden konverteres, men de blir gjeldfrie.

1 Like

De “får” jo gjelden, så 7 musd de ikke behøver å betale tilbake + besparte rentekostnader.

Det vil nok merkes på økonomien i selskapet.

De får jo ingenting, konvertering av gjeld blir tilsvarende en kapitalutvidelse, der det nå emitteres aksjer til mye lavere kurser enn markedskurs. Så lenge aksjekursen er godt over konverteringskurs så er det bedre beholde lånet enn å utstede nye aksjer (som Jebsen nå ser ut til å lempe rett ut i markedet). Er godt mulig “markedet” har vært klar over ny aksjekapital i Funcom en god stund, men hvem som skulle kjøpe de mengdene Jebsen selger har vært usikkert. Om det er utviklingen til CE eller at hypen har gitt seg litt er vanskelig å si, men interessen rundt launch for store antall aksjer er hvert fall borte nå.

Haha! Er gull og grønne skogar for oss som har slutta å logge inn på VPS kontoen, og prøvar å grave oss ned i dei fundamentale, solfylte blomsterengene :slight_smile:

Men ja, hadde eg ikkje vert så travel for tida skulle eg bidratt! Kanskje mot neste veke, om eg er heldig!

Tilfeldig timing denne gangen også? Heldig med den mr. Olsthoorn. :thinking:

Proposal to allocate to Mr. Christian Olsthoorn 50,000 (fifty thousand) rights to
acquire (an equal number of Depositary Receipts over) shares in Funcom N.V. as a part of his
compensation as Managing Director over the 2017 financial year pursuant to a proposal from
the Board of Supervisory Directors to that end. The allocation and exercise of the rights to
acquire shares (options) shall be subject to the relevant general terms and the exercise price
of the options will be the average volume-weighted share price on the Oslo Stock Exchange
for the five trading days preceding and the five trading days following the date of the grant of
these options.

4 Likes

Så det betyr en fra styre skal kjøpe, men må kjøpe markeds aksje med gjennomsnitts prisen for 5 dager før og etter dagens pris? Lix 10 dager gjennomsnitts pris?

Ja, opsjonsprisen settes ut fra når opsjonene ble tildelt. 5 handledager før og 5 etter 29/3, som var dato for tildeling.