Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg tenker at grunnen til at salgstallene ikke har vært bedre i det siste er fordi spillet enda ikke har vært på salg etter over 2 måneder ute. Til sammenligning så var Ark på salg halvparten av dagene de to første månedene. Det var også i høysesong for Steam.

Spillet har hatt sine problemer så jeg mener det er et riktig valg å løse disse før man kjører salg, men jeg tror ikke markedet forstår at dette er et valg Funcom har gjort og et verktøy som vil være svært effektivt når de vel åpner opp slusene.

5 Likes

Jeg vet ikke om du har spilt tidligere Funcom-spill? Jeg spilte AoC og selv om det ble vesentlig bedre i løpet av 18 måneder med patching, så var det alltid endel ganger chat/voice var full av: “This Funcom &&¤#%#¤!!”. Endel ting har bare aldri fungert på den måten det var tenkt, f.eks. Sieges.

Det er grunnen til at jeg ikke bare gjør meg ferdig med kjøpingen nå. Jeg er bare ikke 100% sikker på at Funcom får patchet spillet bra nok, fort nok, til at det ikke lønner seg å vente med å kjøpe. Jeg tror det er riktig av dem å vente med å kjøre salg. De kan godt vente til user reviewene har blitt mer enn 70% positive, så jeg kan få kjøpt før de kjører salg og kursen tar av. :stuck_out_tongue:

Ser fram emot Summer Sale, förhoppningsvis ser vi en rätt bra ökning i sales då.

Om ni inte redan läst den här så gör det:

Om man är duktig på Steam och är bra på att maximera sina sales så kan man få extremt bra pulsförsäljning. Funcom borde gå en “steam-kurs” hos Starbreeze, då kan det bli trevligt på riktigt :wink:

3 Likes

Fullførte nettopp den nye dungeonen i CE og den var sykt bra! Laster opp siste 5min av kampen mot siste boss+litt løping rundt så kan de som vil få se hvordan det ser ut når man spiller gjennom selv. Jeg er iallefall veldig imponert! Tok meg ca 40min totalt, mest tid gikk til siste boss og å skjønne at jeg måtte lure en thrall til alteret på starten og slakte han for å åpne dungeonen ^^.

7 Likes

Det er viktig og bra å rette opp så mye som mulig før salg, men et spill kan selge mye i EA selv med blandet mottagelse på reviews (selv om det så klart er bedre å unngå dette). Men jeg mener caset nå er veldig sterkt fra de kursene vi ser nå hvis man ser på salgsdynamikken på Steam.

2 Likes

Jepp, men er det lurt når de har igjen xbox og ps4 launchen? Du glemte å si at det var ARK du viste tallene for btw. :wink:

Heth derimot, måtte nøye seg med amfetamin med det billigste vaskepulver og rottegift. Og pådro seg kjønnsvorter i simhinnene i nesen etter et ublidt møte med tanita 42 i fra nigeria.

(ignorer skriveleifen, gidder ikke mekke på nytt)

12 Likes

Hei. Jeg er ny på forumet her. Har bruker på Hegnar men er altfor mye useriøst der.

Siden det har vært så mye fokus om spillertall og salg i det siste tenkte jeg å gi dere som er nervøse noe å tenke på.

Jeg har spilt dette spillet siden launch og har over 500 spilte timer under beltet. Jeg kan med hånden på hjertet si annet en at Conan Exiles er fantastisk.

Her kan du se hvor mye 14kr rabatt har å si på et enkelt golf spill ingen har hørt om.

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=431240

Her er spillertrenden på disse 14krene

Et simpelt golfspill ingen har hørt om gikk fra utenfor topp100 til top10, dette med bare 14kr rabatt.
Så hvorfor gjør ikke funcom lignende? Fordi de har sin egen plan. De venter en stund til de har fikset exploits og mer innhold, da kjører de en kampanje med noe rabatt eller en “free to play weekend”.Da blir rekylen opp enda høyere og folk vil i tillegg få en enda bedre spillopplevelse. Dette er meget smart.

Dette underbygger bare hvor enkelt det er å få salget i været, og dette er bare et enkelt golf spill.

Hilsen Conan Exiles gamer

20 Likes

I går så vi får første gang på flere uker noen som prøvde å få kursen opp i sluttauksjonen. MLI har solgt 4øre ned sekunder før hver sluttauksjon. Det er vel liten tvil om at MLI sitter short, selv om en shorter fra GSI vant.
Hyggelig å se at shorterene fikk litt motstand i går.

2 Likes

Effekten av Steamsalg er velkjent. Konsesus på dette forum er at når dette kjøres samtidig som de værste bugsa + litt mer content så kommer det til å sende salget og players av CE temmelig høyt.

2 Likes

Ja, men det virker ikke som markedet priser inn dette.

1 Like

Hei @Toreey , og velkommen hit! :slight_smile: Interessant det du kommer med, sikkert mange som gleder seg til summer sale ja.

Fucom skryt på stor side.

16 Likes

Sitat fra en artikkel om gaming på vg.no: “For mange er det enklere å hylle en Karl Ove Knausgård av kjøtt, blod og lengsel enn et kommersielt spillselskap som Funcom.” :smile_cat:

12 Likes

Synes det er jævela deilig.

Artigere med opp, enn sidelengs :wink:

alle har tatt påskeferie. bare øretrilling

Er det noen som kan forklare hvorfor derivatet BULL-FUNCO-X2 går nedover selv om Funcom kursen går oppopver?

Er vel kanskje pga volumet ?

1 Like